Vårdnad utan ansvar
Skriva på gemensam vårdnad eller inte?!
Pappan vill ha gemensam vårdnad men säger själv att han inte kan ta ansvar just nu pga psykisk ohälsa.
Bebisen har träffat pappa några gånger då och då.
Skriva på gemensam vårdnad eller inte?!
Pappan vill ha gemensam vårdnad men säger själv att han inte kan ta ansvar just nu pga psykisk ohälsa.
Bebisen har träffat pappa några gånger då och då.
Fast delad vårdnad spelar ju ingen roll gällande barnets ålder?
Tänker du på delat boende? För det behöver man ju inte ha även om man har gemensam vårdnad.
Nu tycker jag oavsett inte att ts skall skriva på för gemensam. Men det har ingenting med barnets ålder, annat än att ts inte ska bli av med föräldradagarna, att göra
Det är väl just det som är orsaken till att barnets ålder har betydelse. Att det är väldigt svårt att få ihop gemensam vårdnad när barnet är mycket litet när man inte bor tillsammans för att hälften av föräldradagarna ryker. Tror det är väldigt svårt att få till att en förälder som inte bor med barnet får en så pass nära relation att det är möjligt att ta över föräldraledigheten efter nio månader eller liknande.
Fast delad vårdnad spelar ju ingen roll gällande barnets ålder?
Tänker du på delat boende? För det behöver man ju inte ha även om man har gemensam vårdnad.
Nu tycker jag oavsett inte att ts skall skriva på för gemensam. Men det har ingenting med barnets ålder, annat än att ts inte ska bli av med föräldradagarna, att göra
Låter väldigt märkligt att ha delad vårdnad men inte delat boende. Varför ska en kvinna dela vårdnad med en man som inte ens kan/vill ha barnet hos sig? Märkligt
Det kanske är bättre att söka dispans vid förskola, de har inga problem att ta hand om en 9-månaders hela dagarna.
Förstår inte varför du anser en pappa inte skulle kunna göra det?
Låter väldigt märkligt att ha delad vårdnad men inte delat boende. Varför ska en kvinna dela vårdnad med en man som inte ens kan/vill ha barnet hos sig? Märkligt
Det kanske är bättre att söka dispans vid förskola, de har inga problem att ta hand om en 9-månaders hela dagarna.
Förstår inte varför du anser en pappa inte skulle kunna göra det?
Notera att jag skrev väldigt svårt, inte omöjligt. Jag tror att det är svårt att få till tiden med bebisen som krävs för en nära anknytning om man inte bor ihop. Sammanboende förälder får ju tid med barnet före och efter jobb, hela helger och kan ansvara för nätter. En förälder som bor på annan plats ska ju ta sig till bebisen och tappar på så sett umgängestid.
I ts fall skulle jag säga att det är uteslutet när han snittat ett umgänge på par timmar i månaden.