Vårdnad utan ansvar
Skriva på gemensam vårdnad eller inte?!
Pappan vill ha gemensam vårdnad men säger själv att han inte kan ta ansvar just nu pga psykisk ohälsa.
Bebisen har träffat pappa några gånger då och då.
Skriva på gemensam vårdnad eller inte?!
Pappan vill ha gemensam vårdnad men säger själv att han inte kan ta ansvar just nu pga psykisk ohälsa.
Bebisen har träffat pappa några gånger då och då.
Så tänker du. Jag är "allergisk" mot kvinnor som vill stänga ute en pappa.
Jag blir ledsen för din och ditt barns skull TS. Vilket jäkla stolpskott till farsa.
Han klarar inte att ta hand om sina äldre barn, han bryr sig knappt om er bebis och säger själv att han inte kan ta hand om sig själv ens nu. Men delad vårdnad ska han minsann ha! Fast inte vara föräldraledig och så förstås....inte ta ansvar....
Anteckna allt! Skriv absolut inte på för gemensam vårdnad. Men uppmuntra umgänge. Fortsätt skriva ner varje gång de ses, om han konstrar med tiderna osv.
Han är fruktansvärt oansvarig och tänker bara på att han ska ha. Han visar inget konkret som visar på att han verkligen bryr sig om barnet.
Jag hade inte låtit han skriva på gemensam vårdnad. Men det är för de praktiska detaljerna nu och i framtiden inte ska bli problematiska.
Att han ändå träffar sitt barn och har varannan vecka eller hur nu ni löser detta har inget med saken att göra.
Umgängesrätten förändras inte pga hur man skriver vårdnaden.
Han kommer ta det till rätten isåfall säger han nu :( :( :(
Så låt honom göra det. I de flesta fall så är det bara hot. Du har däremot eftersom du sparar all kommunikation mellan er en god grund att stå på som ensam vårdnadshavare.
Ditt barn är 5 månader(?) vad jag kunde förstå av det du skrivit. Jag antar att du redan fått kallelse så du ska skriva på vem som är pappan och vårdnaden. Se till att du får komma dit och skriva på vårdnadspappren utan pappan, ring dit på måndag. Eftersom ni inte bor ihop så måste du inte ha pappan med.
Vet dina rättigheter, du har inte bara skyldigheter mot alla andra.
Så låt honom göra det. I de flesta fall så är det bara hot. Du har däremot eftersom du sparar all kommunikation mellan er en god grund att stå på som ensam vårdnadshavare.
Ditt barn är 5 månader(?) vad jag kunde förstå av det du skrivit. Jag antar att du redan fått kallelse så du ska skriva på vem som är pappan och vårdnaden. Se till att du får komma dit och skriva på vårdnadspappren utan pappan, ring dit på måndag. Eftersom ni inte bor ihop så måste du inte ha pappan med.
Vet dina rättigheter, du har inte bara skyldigheter mot alla andra.
Vill tydliggöra här. Ts ska inte skriva på några vårdnadspapper. Hon skall bara skriva på för faderskapet. Vårdnaden skall hon bara inte röra. Inte fylla i något nej om det utan man skriver helt enkelt bara inte på
Jag skrev och frågade om han vill komma idag eller imorgon. Han vill komma imorgon.
Har ni tips på vad jag ska säga göra för att stå på mig och inte vackla ang vårdnaden?
Jag skrev och frågade om han vill komma idag eller imorgon. Han vill komma imorgon.
Har ni tips på vad jag ska säga göra för att stå på mig och inte vackla ang vårdnaden?