• Lexikon

BF juni 2021

Hej!

Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!

• Svar på tråden BF juni 2021
  • light
    FJulias skrev 2020-10-24 12:33:13 följande:

Det blev ingen bebis för mig denna gång. Trodde min helvetesväntan var över men tyvärr inte.

Önskar er alla ett stort lycka till och all kärlek och hälsa och lämnar tråden i nederlag.

Love, F

Åh nej :( KRAM!!!!
  • light
    Enkeli skrev 2020-10-24 11:45:59 följande:

Kört tror ni?

Jag är en testnarkoman. Mitt råd är att vänta minst 48h emellan för att se tydlig skillnad.
  • light
    Enkeli skrev 2020-10-24 11:45:30 följande:

Har ni andra fått ökning på det digitala direkt.. mitt test från idag är den ovan och längre ner från igår

Såhär såg mina ut när jag testade, jag har väntat ett tag emellan och inte testat varje dag. Blir bara orolig annars.. men den 2 och 3e testade jag och som du ser är det ingen tydlig skillnad där.

• Enkeli
    light skrev 2020-10-24 13:09:13 följande:

Såhär såg mina ut när jag testade, jag har väntat ett tag emellan och inte testat varje dag. Blir bara orolig annars.. men den 2 och 3e testade jag och som du ser är det ingen tydlig skillnad där.

Vad hade du för fas ÄL +? den 2/10 och 3/10
  • light
    Enkeli skrev 2020-10-24 14:05:09 följande:

Vad hade du för fas ÄL +? den 2/10 och 3/10

Orkar inte räkna men jag hade äl 12/9 och plussade första gången svagt 21/9 :)
  • Jennipenny

Hej Allihopa! Tänkte kolla hur era livsstilar är nu ni är gravida? Har ni ändrat era livsstilar något? Börjat äta nyttigare? Tränar ni? :) Jag tränade själv jätte mycket innan, men när corona kom upp så har träningen legat väldigt lågt.... Och har inte riktigt kom igång med den... Blivit lite lat med. Fy! Sen har man inte heller ätit nyttigt... Känner att jag måste ta tag i det nu ;D

• Linu
    Jennipenny skrev 2020-10-24 21:33:17 följande:

Hej Allihopa! Tänkte kolla hur era livsstilar är nu ni är gravida? Har ni ändrat era livsstilar något? Börjat äta nyttigare? Tränar ni? :) Jag tränade själv jätte mycket innan, men när corona kom upp så har träningen legat väldigt lågt.... Och har inte riktigt kom igång med den... Blivit lite lat med. Fy! Sen har man inte heller ätit nyttigt... Känner att jag måste ta tag i det nu ;D

Jag har det senaste året gått ner mycket i vikt (18kg) och skött hälsan ganska bra med andra ord. Men nu i vår/sommar då vi försökt göra barn har jag inte varit riktigt lika duktig med kost och träning. Fick också ett MF i augusti och blev lite deppig efter det. Så gick upp 3 kg under sommaren. Men har börjat ta tag i både kost och motion igen nu. Innan jag plussade nu drog jag också ner rejält på koffein, och försöker minska sockerintaget också. :) Jag tänker nog satsa på lugnare träning som promenader, yoga, lättare intervallträning.
  • Anonym (Baby#2)
    Jennipenny skrev 2020-10-24 21:33:17 följande:

Jag lever ungefär som innan jag plussade. Äter relativt nyttigt och allsidigt, men kan även ta en chokladbit eller fikastund om jag är sugen. Men eftersom jag mår dåligt på kvällarna och har svårt att få i mig mat, ser jag till att frukost och lunch innehåller tillräckligt med varierade näringskällor så det är ok att bara ta en liten macka eller så på kvällen. Exempel på frukost: mosad avokado på en macka, med antingen skivad kokt ägg eller äggröra på, och en smoothie gjord på banan, bär och yoghurt (dotterns favoritfrukost). Exempel på lunch: spagetti och köttfärssås (med rivna rotfrukter i, som morot, rotselleri, palsternacka) med lite kokt broccoli och en sallad på tomater, gurka, paprika, fetaost, oliver, rädisor och salladsblad som babyspenat. Sen då en vanlig ostmacka på kvällen. Jag får inte i mig så mycket mer efter ca 13 pga illamående och lite äckladkänslor.

Träningsmässigt är jag faktiskt ganska lat. Den träning jag har just nu är promenader med hund (typ en gång om dagen, mannen tar de flesta promenaderna) och att bära på/leka med dottern på ca 12 kg.
  • grossess

Blev missfall för mig, men trots oplanerat plus denna gång så blir nästa försök planerat ;)

• Therese356
    grossess skrev 2020-10-26 09:05:08 följande:

Blev missfall för mig, men trots oplanerat plus denna gång så blir nästa försök planerat ;)

Beklagar!!! Hur långt gången var du? Är själv rädd för att få missfall ..???? .osäker dock på vilken vecka jag är i. 6? 7? 8?!!
Svar på tråden BF juni 2021