BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Jag har har nu fått 2-3 orange/rosa småblödningar. Om det jag får det, så får jag en lite blödning(?ej röd) på morgonen sen lägger det sig. Försöker intala mig själv att det är vanligt med mindre blödningar tidigt i graviditeten. Men är så orolig för MA/MF..
Är i v 5+5 och har följande symptom:
Ömma bröst
Kissnödigare
Molvärk (liknande mensvärk)
Extrem trötthet på kvällarna
Trög i magen
När man radar upp alla "symptom" så är det ju ett gäng. Men inget illamående. Och egentligen inga "nya" symptom sen jag plussade.
Är jag ensam om detta? Småblödningar, inget illamående samt inga nya symptom?
Mycket vatten, som du redan nämnt. Sen är äpple, katrinplommon och päron bra för att få igång magen. Vår BVC sköterska har även sagt att mosad banan kan hjälpa (visst, fokus barn, men borde ju vara samma för oss?). Tydligen utsöndras något när man mosar bananen, som kan ge en mjukgörande effekt på magen. Då ska det helst vara en mogen banan, som har lite svarta fläckar på skalet. Grön/gula bananer ska ha motsatt effekt.
Prata med din barnmorska, hon kan säkert ge dig tips på medicin som kan funka. Exempelvis laktulos? Det bästa är som sagt att rådfråga med barnmorskan :)
Jag förstår att du blev orolig för blodet. Även om det är helt normalt med sköra slemhinnor och att blöda lite, så skulle jag nog också bli nervös. :) hoppas du får en tid hos din läkare och kan bli lugnad. Troligtvis är det ju inga problem, och allt är som det ska. <3
Kul att du ska få komma till barnmorskan på första besöket. Jag har också min på onsdag :)
Nu har jag varit på vul igen efter helgens blödning. Allt såg bra ut! Tappen stängd, inget blod runt omkring. Vi såg hjärtat och lillen rörde på sig och sprattlade med benen <3
Min läkare är lika orolig som jag verkar det som och vågar heller inte ta ut nånting i förskott så hon såg ändå lite bekymrad ut och sa att vi ska försöka va positiva men ändå reserverade eftersom jag blöder med jämna mellanrum, med tanke på bakgrund. Så hon sa inget samlag och ta det lugnt fram till vecka 12. Är i v 10 nu. Ska tillbaks igen nästa fredag.
Så det verkar som att jag går på mitt inskrivningssamtal på mvc på onsdag ändå :) Hoppas inte på för mycket men måste ändå våga.
Vad har ni alla för symtom nu? Skriv gärna vilken vecka ni också är i:) jag är i 8+5 och illamående tycks minska...vilket känns oroväckande?
Hej! Har även plussat och har bf 22 juni. ?? Är i vecka 6+5.
Jag mår skit ???? Andfådd, illamående konstant och helt slut. Önskar jag var en av dem som inte känner av något. Med första barnet var jag sängliggandes till vecka 13-14.
Oj. Hade glömt att smileysen blir frågetecken.. det var 3 år sen jag var med nu. :)
Mina symtom är : illamående konstant, andfådd, yrsel, torr i munnen, täppt i näsan, kall, varm och trög i magen. Längtar sååå tills detta är över. :(
Nu har jag varit på vul igen efter helgens blödning. Allt såg bra ut! Tappen stängd, inget blod runt omkring. Vi såg hjärtat och lillen rörde på sig och sprattlade med benen <3
Min läkare är lika orolig som jag verkar det som och vågar heller inte ta ut nånting i förskott så hon såg ändå lite bekymrad ut och sa att vi ska försöka va positiva men ändå reserverade eftersom jag blöder med jämna mellanrum, med tanke på bakgrund. Så hon sa inget samlag och ta det lugnt fram till vecka 12. Är i v 10 nu. Ska tillbaks igen nästa fredag.
Så det verkar som att jag går på mitt inskrivningssamtal på mvc på onsdag ändå :) Hoppas inte på för mycket men måste ändå våga.
So far, so good! Jag fortsätter hålla tummarna för dig och tror/hoppas att vi får fortsätta denna resan tillsammans. Två veckor av att ta det lugnt, det klarar du! Det kanske kommer kännas som en lång tid, men då kan du ju skriva här med oss och få stöd. Snart är du (vi?) på andra sidan största missfallsrisken, snart är du i vecka 12 <3
Jag är "bara" i v 8 och jag mår såå dåligt nu. Jag undrar om det verkligen är värt det, men sen ser jag på min dotter och inser att i slutändan så är det ju det. Men det är kämpigt att må så här dåligt och vara tillräcklig för dottern. Känner mig som en dålig mamma som inte orkar vara med (behöver sova) eller kan busa lika mycket (behöver vara still pga illamående och yrsel).
När började ditt illamående? Jag har inte mått illa än (6+4) och läste studien som visat att det är mindre missfallsrisk om man har gravidillamående, onödigt jag vet men blir orolig. I övrigt är jag trött och lättirriterad och har dålig mage, precis som före mens. Ska på tidigt VUL nästa vecka (ivf). Hur mår du nu? Hur tänker du med att berätta för omgivningen om graviditeten?
Hej vecka 7 här tredje barnet. Mina barn nu är 9 och 7 år.