BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej vecka 7 här tredje barnet. Mina barn nu är 9 och 7 år.
Mycket spännande haha mår illa precis hela tiden plus att jag måste även ta hand om en hundvalp haha man är ju inte direkt 20 längre :)
Är det någon mer som blir täppt i näsan som symtom? Jag blir täppt i näsan och så slemmig i halsen under graviditeten. Det var lika förra gången med sonen också.. så äckligt :( redan less på slem som inte släpper.
Hej alla junimammor!
Jag har en Facebook grupp för oss mammor som väntar barn i juni.
Det är en mindre grupp som ska göra att den känns mer personlig.
Vill du vara med så skicka ett meddelande till mig.
Tack för pepp! <3
Du är en jättebra mamma till din dotter även om du är trött och illamående. Det här är en kort period av hennes liv och hon tar ingen skada av att du behöver ta det lite lugnt ett tag. Ni får mysa och försöka hitta på lugnare aktiviteter. Pussla pyssla se på film. Vecka 8 är ändå en bit in i den värsta perioden så det är inte länge kvar! Tiden går så fort.
Jag har tur som slipper illamående men känner mig också tråkig som är så extremt trött (ihop med deppigheten som varit). Jag spelar tv-spel med min 8-åring, vi har hittat ett som båda tycker är kul nu.. sen tar jag vara på de stunder jag orkar och då prioterar honom och kanske inte att börja storstäda, det får ligga lite efter. Sen läser jag alltid för honom på kvällarna och då ligger vi och pratar en bra stund efteråt så vi får vår tid ändå. Han märker att jag är trött men det är ju alla ibland, det är ingen fara.
Är det någon mer som blir täppt i näsan som symtom? Jag blir täppt i näsan och så slemmig i halsen under graviditeten. Det var lika förra gången med sonen också.. så äckligt :( redan less på slem som inte släpper.
Hej. Fått plus jag med. ser ut att hamna på 20/6
blir mitt tredje barn. men de va ett tag sedan. Grabbarna har hunnit bli 12 och 14.
Hejsan! Enligt min beräkningar ska bf vara 29/6. Är i v 6+1. Har inte supermycket symtom. Ömma bröst, har haft lite molvärk, ev lite tröttare. Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare. Var hos gynekolog igår i annat ärende och hon gjorde ett snabbt vul där hon såg antydan till hjärtaktivitet. Så det är ju positivt. Dock väldigt orolig och känns som jag jinxar varje gång jag berättar det för någon jag känner. Jobbar också med ett sådant jobb där många arbetsuppgifter man kan behöva göra ibland är sådant man inte sk göra som gravid, så har behövt berätta för en del kollegor.