BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Tack för tips! Jag läser i sjukt mycket appar och trådar men smart att se på klipp på folk som har normala fortgående graviditeter :) Bebisen/embryot hade hjärta och var i rätt storlek på ultraljudet idag, jättelättad!
Låter precis som för mig. Stackars oss! Det är verkligen ingen lek att va gravid. Hur mådde du din första graviditet?
Förra gången slutade jag kräkas runt v20 men mådde illa i stort sett till förlossningen. Fast värst var det ändå v7-20.
Jag tar lergigan ca var 3-4e timme under dagarna. Tycker det lindrar lite. Har precis köpt b6-vitaminer som tydligen kan hjälpa också. Hoppas.
Har bm-möte om 1.5 vecka. Funderar på att be om att få testa primperan.. Nån här som ätit primperan mot gravidillamående??
Hej allihop!
Jag är gravid och fick göra tidigt vul förra måndagen (pga tidigt missfall i september) och var då i 7+4 och fick se hjärtat slå. Jag är extremt orolig hela tiden och bokade ett privat vul som jag var på igår och även det såg jättebra ut och fick höra hjärtat och lillen låg där inne och sprattlade. Mättes då till 9+1 så det stämmer ju på dagen med det första vul. Ändå är jag redan idag så himla orolig igen att den inte lever längre! Har inte mycket symptom och har inte haft heller. Brösten har varit väldigt ömma men de ömmar inte alls lika mycket längre och har inte gjort på ungefär en vecka. Hur gör man för att försöka njuta och inte vara orolig och tro det värsta hela tiden? Ska göra nipt om ca 2 veckor och är livrädd att bebisen inte lever längre när testet görs. Vill ju njuta men är bara orolig!
Hej allihop!
Jag är gravid och fick göra tidigt vul förra måndagen (pga tidigt missfall i september) och var då i 7+4 och fick se hjärtat slå. Jag är extremt orolig hela tiden och bokade ett privat vul som jag var på igår och även det såg jättebra ut och fick höra hjärtat och lillen låg där inne och sprattlade. Mättes då till 9+1 så det stämmer ju på dagen med det första vul. Ändå är jag redan idag så himla orolig igen att den inte lever längre! Har inte mycket symptom och har inte haft heller. Brösten har varit väldigt ömma men de ömmar inte alls lika mycket längre och har inte gjort på ungefär en vecka. Hur gör man för att försöka njuta och inte vara orolig och tro det värsta hela tiden? Ska göra nipt om ca 2 veckor och är livrädd att bebisen inte lever längre när testet görs. Vill ju njuta men är bara orolig!
Hej allihop!
Jag mådde inte riktigt så här dåligt i min förra graviditet. Jag mådde dåligt på eftermiddagarna och tog postafen, men utan barn så "överlevde" jag iaf.
Jag ska prata med barnmorskan och se om jag kan få mer hjälp, för jag håller inte ansiktet över ytan denna gång.
Hej allihop!
Jag är också känsligt lagd och.kan inte heller njuta tyvärr av detta... kändes dock bättre efter att jag träffade min barnmorska på det första hälsosamtalet och jag har fått ett nummer till en psykolog via dem. Finns det hos dig med? Har dock inte ringt... får se om jag gör det.
Har väl inga tips mer än att inte försöka tänka så mycket och att sysselsätta sig med annat och att man inte kan göra så mycket ändå. Gissar på att vi är i ungefär samma vecka du och jag! Det kommer gå bra för oss båda!
Känner likadant. Jag har gjort många tidiga vul, vet inte ens hur många, men inget av dem har stillat min oro. Är fortfarande helt likgiltig och tror inte en sekund på att det kommer gå bra.. det där med ?efter vecka 12? räknas typ inte längre.. är 11+0 idag och känner mig inte närmare en säker graviditet än jag gjorde dag 1.
Jag tror att det kommer bli bättre när jag känner rörelser där inne. Vad tror du skulle få dig att känna dig mer säker och kunna börja njuta och längta?
Tycker så synd om dig :( Hoppas verkligen du och ni andra som mår så illa blir bättre snart <3