• Lexikon

BF juni 2021

Hej!

Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!

• Svar på tråden BF juni 2021
  • Anonym (Baby#2)
    Therese356 skrev 2020-11-25 20:08:10 följande:

Stackare!!! Hur mycket jobbar du då och vad står det i din sjukskrivning?

Tycker det är så jobbigt att.vara såhär jäkla slut och det är pest och pina att gå till jobbet och vara trött och slut redan när man kommer dit och ännu värre efter några timmar.. utmattning som leder till trötthet som leder till ångest och oro. Usch! Och väl hemma orkar man absolut ingenting.

Jag fick utskrivet samma tabletter som du men tycker dem har väldigt liten effekt.. vet ej om dem kanske gör mig något piggare ändå. Men känns hopplöst.

Ska träffa.barnnorskan nästa vecka så ska ta upp detta.

Men känner som du - uppgiven.

Jag jobbar 3-4h/dag, oftast på förmiddag då jag mår sämre på eftermiddag och kväll. Min närmsta chef vet om situationen och är väldigt förstående, så jag får mycket stöd i att inte alltid klara helt 4 h (men ändå levererar det vi kommit överens om på 4h). Det står nog bara graviditetsillamående i mitt intyg. Och detaljer kring det, typ att jag kräks 2 ggr i timmen osv.

Ja, lergigan ger bara liten effekt för mig med. Jag fick även primperan utskrivet, men jag upplevde att jag mådde skumt av dem, så jag gick självmant tillbaks till lergigan. Ring in så fort som möjligt om du mår dåligt, det är inte värt att bara vänta om du har svårt för att jobba. Dessutom måste du prata med en läkare för sjukskrivning, så det kan ge någon dag extra väntetid.

Det är tufft nu, och jag hoppas verkligen att vi båda mår bättre snart.
  • Anonym (Baby#2)
    light skrev 2020-11-26 22:11:39 följande:

Lillefot <3 allt såg bra ut på kub!

Åh <3 vad kul! Skönt att ha fått svart på vitt att allt är bra. Vilken liten sötnöt ni har i din mage <3
  • Anonym (U)

Nu har jag gått in i v 14. Igår morse när jag vaknade upptäckte jag att magen var sned. En liten hård kula på höger sida. Imorse var den på vänster sida. Försvinner som sen etter ett tag. Vad handlar detta om? Någon som har detsamma?

• light
    Anonym (U) skrev 2020-11-28 10:52:56 följande:

Nu har jag gått in i v 14. Igår morse när jag vaknade upptäckte jag att magen var sned. En liten hård kula på höger sida. Imorse var den på vänster sida. Försvinner som sen etter ett tag. Vad handlar detta om? Någon som har detsamma?

Haha! Jag har samma och hade samma förra grav också, minns det så väl. Tror det är för att kissblåsan är full :D
  • light
    Anonym (Baby#2) skrev 2020-11-27 06:51:58 följande:

Åh <3 vad kul! Skönt att ha fått svart på vitt att allt är bra. Vilken liten sötnöt ni har i din mage <3

Tack :) ja verkligen skönt. Dom växer så mycket på så kort tid det kändes overkligt att se hur stor den blivit sen sist.
  • Anonym (U)
    light skrev 2020-11-28 16:08:04 följande:

Haha! Jag har samma och hade samma förra grav också, minns det så väl. Tror det är för att kissblåsan är full :D

Ahaa, ok :)....ja la nu dock märke till att den där lilla kulan finns kvar sen under dagen också men då lägger den sig mot mitten så inte lika avvikande då.
  • light
    Anonym (U) skrev 2020-11-28 16:25:34 följande:

Ahaa, ok :)....ja la nu dock märke till att den där lilla kulan finns kvar sen under dagen också men då lägger den sig mot mitten så inte lika avvikande då.

Ja för mig med men upplever att den pressas ut mer när jag är kissnödig på morgonen, och sitter ofta på den sidan jag sovit på morgonen :)
  • FnR96

Någon som upplevt växtvärk än? Är i v.11 (10+4) och det spänner mycket i livmodern nu. Mycket obehagligt. Det gör alltså inte ont, det bara spänner. Ibland när jag rör mig så kickar det igång och jag går som en anka.. Kommer inte ihåg att det var så med första barnet, kommer bara ihåg att jag hade ett visst obehag men. Googlar ju såklart och det verkar vara vanligt. Men tänkte om det är nån mer som är runt samma vecka och känner det? :)

• FnR96

Någon som upplevt växtvärk än? Är i v.11 (10+4) och det spänner mycket i livmodern nu. Mycket obehagligt. Det gör alltså inte ont, det bara spänner. Ibland när jag rör mig så kickar det igång och jag går som en anka.. Kommer inte ihåg att det var så med första barnet, kommer bara ihåg att jag hade ett visst obehag men. Googlar ju såklart och det verkar vara vanligt. Men tänkte om det är nån mer som är runt samma vecka och känner det? :)

Svar på tråden BF juni 2021