BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Letat idéer men har nog kommit fram till att (eftersom julafton) vi ska trycka en t-shirts med ?Jag ska bli storebror? och ge honom i julklapp. Och utanpå paketet ska det va ett kort där vi skriver typ -Älskade A, du är det finaste vi har. Den här presenten kommer passa dig perfekt! Så får han fråga själv SKA JAG BLI STOREBROR??? haha ååååå längtar!
Han kan läsa dock så bli ganska enkelt för oss. Vet inte annars, kanske ge dom varsit plagg och även ett extra paket som ingen förstår vem som ska öppna så får dom öppna det tillsammans och så är det ett miniatyrplagg av samma modell? Haha nej men vad svårt. Ändå kul att göra det minnesvärt!
Hej alla!
Har varit något piggare (typ! Förutom tröttheten men ändå varit ok) idag är det sååååå tungt med allt! Känner mig som en zombie. Super super trött. Sov bort hela fm och sjukskrev mig från jobb. Hur ska jag stå ut? Något deppig igen. Mår illa gabska mycket. Känt av foglossning igen. Tvingade ut mig på kort promenad. Spydde ikväll första gången.. svullen och öm överallt. enligt tidiga ultraljudet borde jag vara i v 10+2 just nu. Just nu känns allt som en evighet...
När går detta över?!!!!!! Ska tvinga mig till jobbet imorgon men helst vill jag ligga i sängen hela dagen med den lilla ork jag har. Wish me luck.
Lyssnar gärna på andras krämpor och tips! Nästa vecka är inskrivningen hos barnmorskan iallafall.
Hej alla!
Har varit något piggare (typ! Förutom tröttheten men ändå varit ok) idag är det sååååå tungt med allt! Känner mig som en zombie. Super super trött. Sov bort hela fm och sjukskrev mig från jobb. Hur ska jag stå ut? Något deppig igen. Mår illa gabska mycket. Känt av foglossning igen. Tvingade ut mig på kort promenad. Spydde ikväll första gången.. svullen och öm överallt. enligt tidiga ultraljudet borde jag vara i v 10+2 just nu. Just nu känns allt som en evighet...
När går detta över?!!!!!! Ska tvinga mig till jobbet imorgon men helst vill jag ligga i sängen hela dagen med den lilla ork jag har. Wish me luck.
Lyssnar gärna på andras krämpor och tips! Nästa vecka är inskrivningen hos barnmorskan iallafall.
Hej alla!
Hallå,
Har ni nu under graviditeten fått blödning efter sex? Fick det igår för första gången. Är i vecka 12+några dagar. Hade kub ul imorgon och det såg bra ut. Men blir som ändå orolig....
Hallå,
Har ni nu under graviditeten fått blödning efter sex? Fick det igår för första gången. Är i vecka 12+några dagar. Hade kub ul imorgon och det såg bra ut. Men blir som ändå orolig....
Hej!
Det hände mig en gång, tror det var i vecka 7-8 och då kom det lite ljusrött på pappret när jag torkade direkt efter sex. Blev jätteorolig och frågade om det när jag gjorde vul nån vecka efter och fick då veta att det var helt normalt eftersom slemhinnorna blir så känsliga. Har det fortsatt blöda mer för dig eller var det bara just efter sexet? :)[/qu
[quote=80788095][quote-nick]Amandy1990 skrev 2020-11-25 15:50:20 följande:[/quote-nick]Hej!
Det hände mig en gång, tror det var i vecka 7-8 och då kom det lite ljusrött på pappret när jag torkade direkt efter sex. Blev jätteorolig och frågade om det när jag gjorde vul nån vecka efter och fick då veta att det var helt normalt eftersom slemhinnorna blir så känsliga. Har det fortsatt blöda mer för dig eller var det bara just efter sexet? :)
Tavk för svar! Ok! Men det låter som att det kom väldigt lite för dig? Jag upptäckte när jag satte mig på toa direkt efter och då var det rätt mycket ändå. Klarrött/rosa. Men har bara funnits ngn droppe mörkbrunt i trosan efter det igår och idag....
Nej precis, det var inte särskilt mycket men det var absolut blod. Jag skulle inte tro att det är nåt att oroa sig för. När jag tog upp det med han som gjorde vul på mig så sa han bara att ?ja men det är jättevanligt att det kommer blog efter sex?. Men jag vet hur det är att vara orolig så är du det så kanske det ändå känns skönare att ringa bm och få fråga och prata! :)
Jag mår inte heller bra alls. Är halvtidssjukskriven nu, eftersom jag är sängliggande större delen av dagen. Har lyxen att jobba hemifrån, så jag kan styra det där utefter "dagsformen" (var timme för sig). Tar lergigan comp, som ger liten effekt. Jag mår illa, är yr, trött och känner mig utmattad i hela kroppen. Psykiskt så har detta även medverkat i nedstämdhet och jag ifrågasätter beslutet att skaffa ett barn till. Men samtidigt längtar jag ju också. Men känner mig mest uppgiven, faktiskt.
Med första barnet gick illamåendet över i v 14, men då mådde jag inte riktigt så här dåligt. Har precis gått in i v 12 (11+2) och hoppas att det snart vänder.
Har du pratat med barnmorskan om sjukskrivning pga illamåendet? Tar du några tabletter än?
Kram, jag vet hur tufft det är just nu. Men en dag kommer vi må bättre, och sen kommer vi få hålla våra små bebisar i famnen. <3