BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Då är vi ungefär lika långt gångna. Jag har rul 26/1.
Väntar på ett läkarbesök innan. Ska till bm på måndag får se vad hon säger. Jag hade ett sent mf i v18 i graviditeten innan denna, de fick aldrig veta varför det hände därför får jag läkarbesök mellan ultraljuden. Oron är högt som ett hus just nu.
Gott nytt år förresten
Jag förstår din oro! Skönt att du får extra läkarbesök, har du även fått extra ultraljud? :)
Gått nytt! 2021 blir året då vi får våra små hjärtan i famnen <3
Hej alla! Vad glad jag blev när jag gick in och såg att det fanns lite nya inlägg i tråden :) Skönt att de flesta mår bra (kram till dig babynr2)
Jag är i vecka 19 nu och känner tydliga rörelser och vobblande varje dag. Började känna på insidan typ kl 00.15 natten jag gick in i vecka 16 så det är lätt att komma ihåg. Sen en vecka tillbaks känns det på utsidan också men först för ett par dagar sen lyckades storebror tajma in att ha handen på magen så han fick känna också :) så mysigt!
I övrigt känner jag mig inte gravid direkt.. lite humörsvängningar emellanåt men har blivit mig själv igen och skrattar mycket vilket jag inte gjort på 2 år, sen jag slutade med preventivmedel och blev helt koko av mina pcos-hormoner som varit i obalans.. så det känns kul och skönt att ha tillbaka dom djupa skrattattackerna som man får ont i magen av :)
Annars är jag ganska trött fortfarande men vet inte om det är årstiden+finns inget att göra eller om det är graviditeten? Törstig ofta och förstoppad också.. fortfarande.
Har gått upp 4 kg och idag rensade jag ut massa byxor som inte passar. Har köpt nya sköna mjukisbyxor för man lär väl bli hemma och jobba tills det är dags typ.
Om 3 dagar börjar jag jobba igen och så ska jag berätta för min chef. Är jättenervös.. har så svårt att släppa ifrån mig mitt jobb så det kommer bli tufft att rekrytera en vikarie men har inte direkt nåt val haha..
Ja de va väl det från mig :) Gott nytt år!
Åh vad kul att omgivningen blev glada!! Själv är jag nervös inför hur andra ska reagera.. vet inte varför det känns så. Det är ju lite pirrigt och overkligt som med förra graviditeten. Sen är jag rätt så egen med och vill hålla saker för mig själv.
Jobbigt med diabetesen. Bra att det upptäcktes dock. Hade du några symptomoch hur avvikande va värderna? Vad gör man åt det? Jag gjorde tidigt glukosbelastning men,var bra värde så,jag är nöjd.
Tror jag läste att det fanns en fb grupp för juni2021? Hur kan man gå med ?
Fick reda på idag att jag även är i hög risk för havandeskapsförgiftning. Ska börja med blodförtunnande. Känns riktigt jobbigt nu. Först graviditetsdiabetes och nu detta. ????. Har inte haft några problem med de tre andra barnen. Och nu känns det som jag får allt.
Tror jag läste att det fanns en fb grupp för juni2021? Hur kan man gå med ?
Fick reda på idag att jag även är i hög risk för havandeskapsförgiftning. Ska börja med blodförtunnande. Känns riktigt jobbigt nu. Först graviditetsdiabetes och nu detta. ????. Har inte haft några problem med de tre andra barnen. Och nu känns det som jag får allt.
Hej! Hur går det för er alla? Någon som hunnit med RUL ännu, eller har planerat under de närmsta veckorna? :)
jag har nästa vecka! Är såå nervös. Fick en störtblödning i v 13 och efter det är jag som ett asplöv. Även om jag åkte in och fick VUL, fick se ett hjärta som slog och att allt såg bra ut, känner jag mig så stressad efter detta. Och då allt illamående på det, är fortfarande sjukskriven och sängliggande en stor del av dagen. Har fortsatta bruna flytningar då och då, men det är ju bara gammalt blod och ska enligt min bm inte vara något att oroa sig för. Denna graviditet är helt klart tuffare än min första!
Vore så kul att höra om era tankar inför RUL eller om ni redan varit där, höra om hur det gått! <3
Hej! Hur går det för er alla? Någon som hunnit med RUL ännu, eller har planerat under de närmsta veckorna? :)
jag har nästa vecka! Är såå nervös. Fick en störtblödning i v 13 och efter det är jag som ett asplöv. Även om jag åkte in och fick VUL, fick se ett hjärta som slog och att allt såg bra ut, känner jag mig så stressad efter detta. Och då allt illamående på det, är fortfarande sjukskriven och sängliggande en stor del av dagen. Har fortsatta bruna flytningar då och då, men det är ju bara gammalt blod och ska enligt min bm inte vara något att oroa sig för. Denna graviditet är helt klart tuffare än min första!
Vore så kul att höra om era tankar inför RUL eller om ni redan varit där, höra om hur det gått! <3
Jag har inte hunnit med RUL men har det inbokat den 29/1, längtar! Symptomen sitter i, framförallt trötthet och migrän som bråkar med mig. Men nu börjar magen faktiskt se ut mer som en preggo-mage än en bullmage så det känns ändå bra haha. Känslorna inför RUL går upp och ner hela tiden. Ena stunden är jag förvånansvärt lugn och längtar efter att få se mini där inne igen <3 Andra stunden är det helt tvärt emot och jag är orolig att hjärtat slutat slå eller att något annat gått snett. Just nu vill jag bara göra det så jag slipper fungera.
Skönt att du ändå fick göra ett VUL men förstår att oron ändå finns kvar <3