Anonym (Baby#2) skrev 2021-01-23 08:04:12 följande:
Vad skönt att du fick allt kollat, och kan slappna av! <3 det är ju bättre för mamma och bebis att få bli kollade en gång extra, än att mamma går och är orolig en längre tid :) jag har som sagt också moderkakan i framvägg och har sen 2 dagar tillbaka börjat känna vår bebis flera gånger om dagen. Känns helt underbart! Andra barnet, så inte konstigt att jag då börjar känna ganska bra innan v 20 oavsett var moderkakan sitter. Minns inte om detta var ditt första?Det har gått superbra på RUL! <3 inga avvikelser på vår bebis, hon fick se allt superfint och enkelt. Vi extrakollade lite med 3D ultraljud och i de områden där vi haft missbildningar i familjen. Allt såg så fint ut <3 jag grät av lycka där i stolen, att allt var ok. Att man kan vara så känslig och orolig när man är gravid, helt sjukt.
Vi bestämde oss för att ta reda på kön, och nu vet vi att vi väntar en liten pojke. Storasyster är superglad, och fick hjälpa mamma att baka en blå mini-tårta till pappa. :)
Nu gäller det att jag och min man kommer överens om namn... Vi hade ju flera fina flicknamn som vi var överens om, men inga pojknamn! Haha! Tur att det är några månader kvar...
Ja det är ju så. Man är orolig hela tiden för allt. Detta är min fjärde. Hade moderkakan framvägg tredje också. Men nu har jag också börjar känna mer. Tycker det är så mysigt.
Vad skönt för er att allt såg bra ut med lille killen. Namn är svårt tycker jag. Jag tycker det är svårare med flicknamn för vår del.