BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Jag har inte hunnit med RUL men har det inbokat den 29/1, längtar! Symptomen sitter i, framförallt trötthet och migrän som bråkar med mig. Men nu börjar magen faktiskt se ut mer som en preggo-mage än en bullmage så det känns ändå bra haha. Känslorna inför RUL går upp och ner hela tiden. Ena stunden är jag förvånansvärt lugn och längtar efter att få se mini där inne igen <3 Andra stunden är det helt tvärt emot och jag är orolig att hjärtat slutat slå eller att något annat gått snett. Just nu vill jag bara göra det så jag slipper fungera.
Skönt att du ändå fick göra ett VUL men förstår att oron ändå finns kvar <3
Jag,har också RUL nästa vecka.. ser framemot det och vill få det gjort. Se så allt är ok. Tänker jag för mycket så stressar/oroar jag upp mig så försöker att inte tänka. Ser mest framemot att kunna gå ut med graviditeten "offentligt"om allt är bra. Kan fortfarande dölja det i och med Corona inför familj och släkt.
För någon vecka sen var jag orolig över att något hänt för under några.dagar försvann syntom bara helt tvärt. Usch. Sen började jag känna rörelser istället som har fortsatt och nu känner jag syntom igen. Känns mysko att känna rörelser.såhär tidigt för med min första graviditet dröjde det till v. 24 kanske. Nu är jag i... v.18 kanske?
Känner ni rörelser eller väntar ni på att känna?
Så tråkigt att höra! Men tur att de förebygger det!
Får jag fråga hur de kommer fram till den slutsatsen om att man har hög risk för havandeskapsförgiftning?
Tror jag läste att det fanns en fb grupp för juni2021? Hur kan man gå med ?
Fick reda på idag att jag även är i hög risk för havandeskapsförgiftning. Ska börja med blodförtunnande. Känns riktigt jobbigt nu. Först graviditetsdiabetes och nu detta. ????. Har inte haft några problem med de tre andra barnen. Och nu känns det som jag får allt.
Håller tummarna att allt kommer se bra ut för er på ultraljudet <3 Vi har inga (som jag i alla fall vet om) olika typer av komplikationer under/efter en graviditet eller missbildningar men oron är ju ändå kvar..
Låter som mitt första VUL efter att jag hade plussat. När gör IVF får man ju ett VUL runt v8 för att se så att allt ser bra ut och sitter rätt. Jag hade fått ok att filma skärmen eftersom sambon inte fick följa med och det är knappt man ser något jag bara skakar när jag fick se hjärtat <3 Vad skönt att du känt rörelser! Det är ju onekligen ett gott tecken :)
Har du RUL nästa vecka? Jag ska försöka komma ihåg att uppdatera här efter mitt :) Jag har bg 30/6. du? :)
Nej precis, på första ultraljudet såg de bara en. Jag har svävat på moln i 12 veckor och såg så mycket fram emot att efter kub kunna berätta för mina vänner, familjen visste redan. Men så kom denna otroliga chock som slungade oss båda helt ur gängorna, haft sådana chockreaktioner och gråtit som en gris. Inte landat än men som du säger måste det sjunka in lite. Tack för omtanken <3
Spännande! Då är vi inte långt ifrån varann ju :) Mitt bf kommer inte att flyttas eftersom man vet exakt när befruktningen skett, haha. Det enda kan ju vara att mini inte växer som h*n ska eller så. Jag har två långa veckor kvar :P
Det första ultraljudet är verkligen välbehövligt!! Det får vi göra på samma IVF klinik man gjort behandlingen så den personalen har ju en HELT annan förståelse för vad vi faktiskt gått igenom. Även om man inte tror på det där och då behöver man få se att det faktiskt är något som lever där inne så tidigt <3
Ja man kanske skulle börja fundera på vad man faktiskt behöver iaf, vi har ju ingenting förutom säng som är sedan sambon var liten. Blir nog att skriva upp vad vi ska ha vart och vart vi kan tänkas hitta det. Barnvagn ex kan ju säkert ta en stund att hitta :)
Hej! Hur går det för er alla? Någon som hunnit med RUL ännu, eller har planerat under de närmsta veckorna? :)
jag har nästa vecka! Är såå nervös. Fick en störtblödning i v 13 och efter det är jag som ett asplöv. Även om jag åkte in och fick VUL, fick se ett hjärta som slog och att allt såg bra ut, känner jag mig så stressad efter detta. Och då allt illamående på det, är fortfarande sjukskriven och sängliggande en stor del av dagen. Har fortsatta bruna flytningar då och då, men det är ju bara gammalt blod och ska enligt min bm inte vara något att oroa sig för. Denna graviditet är helt klart tuffare än min första!
Vore så kul att höra om era tankar inför RUL eller om ni redan varit där, höra om hur det gått! <3