• Lexikon

BF juni 2021

Hej!

Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!

• Svar på tråden BF juni 2021
  • minnie768

Hej,
    Kom på att jag glömde uppdatera här efter i fredags när vi hade RUL.
    Allt såg bra ut, mini var otroligt livlig och inte alls så samarbetsvillig som det kanske hade önskats :) 

Allt såg bra ut, hon kunde tillslut kontrollera allt hon behövde och hade inget att anmärka på <3

Det tillsammans med att magen växt mer har lugnat mig så jag börjar nog saaakta inse att vi faktiskt blir fler i familjen i sommar <3 Har börjar skriva upp vad vi kan tänkas behöva, vilken vagn osv. Men försöka inköpet dröjer nog några veckor till :)

• Anonym (Baby#2)
    Anonym (U) skrev 2021-02-02 18:46:40 följande:

Hej:)

Jomen det har blivit som varje dag sedan jag först kände. I början kanske bara några ggr per dag men nu mer ofta vilket är härligt:)

Känner du utanpå redan? Jag gör inte direkt det men man kan se att det rör lite på sig.

Skönt att du börjar känna ofta!

Nej, jag har känt utanpå en gång. Då råkade jag bara ha handen på magen och fick en stark spark precis där. Det var flera veckor sen. Jag ser ingen rörelse utanpå än :)
  • Anonym (Baby#2)
    minnie768 skrev 2021-02-03 11:48:21 följande:

Hej,

Kom på att jag glömde uppdatera här efter i fredags när vi hade RUL.

Allt såg bra ut, mini var otroligt livlig och inte alls så samarbetsvillig som det kanske hade önskats :) 

Allt såg bra ut, hon kunde tillslut kontrollera allt hon behövde och hade inget att anmärka på <3

Det tillsammans med att magen växt mer har lugnat mig så jag börjar nog saaakta inse att vi faktiskt blir fler i familjen i sommar <3 Har börjar skriva upp vad vi kan tänkas behöva, vilken vagn osv. Men försöka inköpet dröjer nog några veckor till :)

Skönt att allt såg fint ut! <3

Värt att tänka på är ifall man vill köpa ex vagn nytt kan det vara många veckors leveranstid :) har hört om de som fått vänta 10-12 veckor... Så kolla upp hur ni vill göra där. Vi köpte vår begagnad till dottern och slapp därför den där delen, men det blev ändå ganska tidigt köp (typ v 25) för vi fick tag på precis den vi ville ha till ett bra pris :)
  • minnie768
    Anonym (Baby#2) skrev 2021-02-03 14:29:11 följande:
    Skönt att allt såg fint ut! <3

Värt att tänka på är ifall man vill köpa ex vagn nytt kan det vara många veckors leveranstid :) har hört om de som fått vänta 10-12 veckor... Så kolla upp hur ni vill göra där. Vi köpte vår begagnad till dottern och slapp därför den där delen, men det blev ändå ganska tidigt köp (typ v 25) för vi fick tag på precis den vi ville ha till ett bra pris :)
    Ja det var väldigt skönt att allt såg bra ut <3

Tack det är en bra tanke att ta med sig! Vi kommer att köpa en begagnad vagn och har väl nästintill bestämt oss för vilken det blir, vi ska bara klämma och känna på kompisens vagn en gång till innan vi helt bestämt oss :) Sen vet man ju inte hur lång tid det tar att faktiskt hitta rätt vagn till rätt pris som du säger :) 
  • Zia29
    Anonym (Baby#2) skrev 2021-02-02 12:40:11 följande:

Jag börjar må helt ok! :) (peppar, peppar) har börjat jobba deltid denna vecka och det går bra än så länge. Varit utan blödningar i 2 veckor nu och jag känner honom varje dag <3 börjar kännas relativt stabilt och jag har börjat njuta lite av att vi i Juni ska få får älskade lilla pojke <3 hur mår du? :)

Vi ska börja fixa med hans rum till helgen. Tapetsera om och sätta upp garderob (just nu ligger alla bebiskläder sen dottern i lådor i förrådet, vore ju kul att börja titta igenom mer vad vi har. Jag har bara tittat in i lådorna och konstaterat att vi har en del, haha!). Det är ju långt kvar, men har ni andra börjat "boa" eller fixa med bebissaker än? <3

Åh, vad skönt! Jo men eller hur, när man börjar känna sådär så känns det plötsligt mer verkligt. Skönt att du slipper blödningar också!

Jo men jag mår bra, foglossningen är inte rolig men har börjat använda TENS och det hjälper lite grann. Vissa dagar mår jag lite illa men inte som i början, detta är mycket mer hanterbart än dom första veckorna. Sen känner jag också honom varje dag, så mysigt! Pappa och storebror kan inte känna än, men så har jag moderkakan i framvägg denna gång så dom får vänta några veckor till ^^

Men åh, så spännande! Det är så kul att börja fixa och dona med rum och annat. Tur man har tid på sig så att man hinner ändra på något om man vill haha.

Det där känner jag igen haha. Vi har också ganska mycket kläder som ska gås igenom, tänkte ta tag i det snart. Sonen är ett vinterbarn så allt kommer inte att kunna användas i alla storlekar vi har. Får sålla bort en del och sälja/ge bort.

Vi har köpt vagn, den vi ville ha var nedsatt med 10% så vi slog till :) Babyskydd tänkte vi vänta med lite till, håller alltid utkik ifall det kommer nån bra deal på den haha. Det mesta har vi sen sonen så det är inte mycket att fixa, säng och så har vi kvar. Det är bara kläderna då som ska upp från förrådet. Känns så spännande alltihop, lite som om jag är gravid för första gången haha ^^ Längtar så till sommaren nu!
  • Louloy

Någon mer som haft småblödningar sent? Går in i vecka 21 imorgon

• Anonym (Baby#2)
    Louloy skrev 2021-02-07 09:57:45 följande:

Någon mer som haft småblödningar sent? Går in i vecka 21 imorgon

Jag har haft småblödningar fram tills v 20 (och stor störtblödning i v 13) :) men mellan v 14 till 20 var det enbast brunt (dvs gammalt blod). Nu har jag precis gårr in i v 22 och varit utan blödning i snart 2 veckor. Det är normalt med mindre blödningar, men om man samtidigt har ont eller om man börjar blöda mer, dvs igenom en binda så ska man åka in.

Är du orolig så kolla med gyn eller din barnmorska om du kan få komma in i veckan och kolla läget. För min del har de inte hittat direkta orsaken till blödningarna, och konstaterat att det är normalt att blöda lite under graviditeten. Men de har alltid sagt att om jag känner mig orolig är det bättre att komma in och kolla läget :)
  • Anonym (U)

Hur mår alla nu? Själv mår jag bra förutom att tröttheten har börjat komma tillbaka. I vecka 26 nu.

Hur länge tänker ni andra att ni ska jobba innan bf?

• Therese356
    Anonym (U) skrev 2021-02-24 13:55:45 följande:

Hur mår alla nu? Själv mår jag bra förutom att tröttheten har börjat komma tillbaka. I vecka 26 nu.

Är också väldigt trött. Känner mig allmänt klumpig och andfåddheten ska vi inte prata om.. eller att man lätt blir varm/svettig Fy. Att vara förkyld + gravid är inte jätte Kul heller. Helt slut och orkeslös.

Annars? Jobbar inom vården och under ett längre arbetspass är mina fötter ömma och röda.

Mår väl annars rätt ok om man ska vara ärlig utöver ömma fötter och trötthet... och svettningar/andfådd.

Hur länge jag ska arbeta beror väl på huruvida jag får förlängt eller ej efter den 15/3 och då borde jag vara i v.27. Bm rekommenderade inte att arbeta efter v.32 iallafall och det låter väl klokt. Rätt stressigt och krävande jobb man har om man samtidigt är gravid....

Hur har du det själv och alla andra?
  • Anonym (Baby#2)
    Anonym (U) skrev 2021-02-24 13:55:45 följande:

Är i vecka 24. Jag mår fortsatt dåligt. Jag kräks inte längre (woho!), men är konstant illamående, yr och har huvudvärk. Blir lergigan comp varje dag och även en Alvedon till natten för att kunna sova. Jag är fortsatt sjukskriven, men har börjat jobba deltid. Jag kände att jag höll på att bli galen av att inte göra något, och jag jobbar ändå hemifrån. Går sådär, vissa dagar får jag lite gjort och andra dagar är jag för dålig för att öppna datorn. Men min närmsta chef är väldigt stöttande, så det går bra i långa loppet. :)

Om jag kan fortsätta jobba, eller öka arbetstiden, så kommer jag jobba tills 4 veckor innan. Förra gågen mådde jag psykiskt dåligt sista veckorna inför förlossning, så jag vill gardera mig och se till att jag får vila då. Plus så är jag orolig för corona och vill gärna ta hem dottern från förskolan sista veckorna så vi är mer isolerade. Blir tufft att aktivera en 2,5 åring som höggravid, men då är det ju vår/sommar, så vi kan säkert mest hänga i lekplatsen (om det är tomt på folk) eller i trädgården :)
Svar på tråden BF juni 2021