BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Det har gått superbra på RUL! <3 inga avvikelser på vår bebis, hon fick se allt superfint och enkelt. Vi extrakollade lite med 3D ultraljud och i de områden där vi haft missbildningar i familjen. Allt såg så fint ut <3 jag grät av lycka där i stolen, att allt var ok. Att man kan vara så känslig och orolig när man är gravid, helt sjukt.
Vi bestämde oss för att ta reda på kön, och nu vet vi att vi väntar en liten pojke. Storasyster är superglad, och fick hjälpa mamma att baka en blå mini-tårta till pappa. :)
Nu gäller det att jag och min man kommer överens om namn... Vi hade ju flera fina flicknamn som vi var överens om, men inga pojknamn! Haha! Tur att det är några månader kvar...
Åh, blir så glad av att läsa detta! <3 Så skönt att det gick bra! Haha jag förstår det, det krävs inte mycket för att man ska fälla en tår nu. Och det är helt okej, det är ren lycka att få se och höra att allt ser bra ut ^^
Vad roligt! Åh, vilken fin reaktion av storasyster. Här blev sonen INTE glad när vi sa att det blir en lillebror haha. Han ville ha en lillasyster, men det kommer att gå bra sen när han är ute. Vi är inte så oroliga trots reaktionen haha.
Åh, jag vet! Tyckte att det var så jobbigt med namn när vi väntade sonen, slutade med att vi fick titta på svärföräldrarnas släktträd för lite inspiration.
Haha ja, man har ju ett antal månader på sig att klura ut det. Sen har man lite tid även efter att bebisen är ute :) Även om man är lite under press då haha.
Nu äntligen har jag börjat känna lite buffande i magen. Första barnet, i vecka 22, moderkaka I framvägg. Så märklig känsla! Kommer man nu direkt börja känna då och då eller kan det dröja några dagar tills nästa gång man känner något?
Idag var jag rul! V18+5 bf 23/6
Allt såg bra ut enligt BM. Den var inte så sammarbetsvillig som vi önskade. Antingen låg den helt still längst ner eller så rörde den sig jättefort så hon knappt hann fånga något.
Men hon kunde se allt hon behövde se sa hon.
Hon kunde även se kön men vi valde att det blir en överraskning sen kan man inte sluta spekulera. Jag tyckte att det såg ut som en pojke och ena stunden som flicka! Ingen expert här inte.
Har någon av er testat ringteorin eller bikarbonattestet?
Bara lite roliga teorier kring kön :)
Vi testade lite olika teorier när vi väntade dottern. Kommer inte ihåg vilka myter som sa vad, men har för mig att det blev 6 myter som sa flicka och 5 myter sa pojke. Jag testade bikarbonat innan RUL denna gång och då skulle det vara flicka, men vi såg en liten pojke. :)
Men det är kul att spekulera och fundera vad det är för något som ligger i magen <3 mysigt! Har ni testat någon av dem?
Ja, hon har börjat kalla honom "lillebloj" nu och vill klappa fint på magen hela tiden. Hon har tidigare sagt att det är en lillasyster, eller en flicka. Just innan jag berättade så frågade jag en sista gång och då hade hon ändrat sig till pojke! Haha <3
Jag tror absolut att din son kommer vänja sig och känna en lycka i att få en lillebror :) ibland behöver de bara få tid att smälta att det inte blev som de hade föreställt sig.
Släktträd är en bra grej att kolla i :) nog kommer vi hitta något namn förr eller senare allihop!
Lillebloj, nä vad gulligt ^^ Haha hon fick ju rätt till sist.
Jo men det kommer han säkert, vi är inte särskilt oroliga. Han har lättare för att prata om lillebror nu :)
Jo men absolut, det var jättekul att få titta och se vad alla har hetat. Men nu har vi ett namn till lillen. Vi är ganska säkra på det men det kan komma att ändras såklart om vi känner att det inte passar när vi väl får se honom. Med sonen var vi också säkra och det blev helt rätt när han väl var ute :)
Hur mår du nu förresten?
Nu äntligen har jag börjat känna lite buffande i magen. Första barnet, i vecka 22, moderkaka I framvägg. Så märklig känsla! Kommer man nu direkt börja känna då och då eller kan det dröja några dagar tills nästa gång man känner något?
Det är normalt att man känner då och då, men behöver inte vara varje dag förrän man är i v 25 (tror jag det var). Efter den veckan ska väl alla känna regelbundet, utefter sin bebis rörelsemönster :)
Med dottern kände jag redan i v 13, och från v 16 kände jag varje dag samt att det var ett tydligt mönster över dagen. Nu har jag känt honom sen v 16 och då tog det flera dagar mellan varje gång. Nu i v 21 börjar jag känna varje dag, och flera gånger om dagen :) men inget direkt mönster ännu! nu har jag moderkaka i framvägg (med dottern bakvägg). Det är alltså helt normalt om du inte känner flera gånger om dagen eller varje dag ännu, när du också har framvägg :)
Hur har det gått för dig, har du känt något mer?