• MarinaT

BF juni 2021

Jag hoppas på här!

Har bf i juni! Idag v12+3 enligt dagens kub. Allt såg bra ut sa de och risken för kromosom avvikelser är låg.

Detta är min femte graviditet. Jag har tre barn idag 10,6&3. Vi har en i himmelen som vi förlorade iår i maj i en dramatisk missfall i v18. Barnet bara ramlade ut här hemma utan några förvarningar alls. Chockad som jag var tog det tid att fatta att det var mitt barn som låg framför mig.

Vi gav in oss i detta på nytt. Överlyckliga& livrädda som aldrig förr!

Dena graviditeten blir minst sagt annorlunda. Pga all rädsla och oro. Nu har jag tätare kontroller. Men man vet inte vad missfallet berodde på och hur det kunde gå till som det gjorde. Både barnets och mina prover var normala.

Det gäller att lära sig leva med det.

Jag följs gärna åt ????

• MarinaT
    Chajsa skrev 2020-12-15 21:01:56 följande:

Här kan man säga att man fick ett oväntat besked på Kub idag. Enäggstvillingar som låg där inne och sprattlade! Omtumlad över att bli tvåbarnsmamma, har gråtit och skrattat om vartannat. Kommer ta tid att smälta detta, just nu känns allt fruktansvärt jobbigt men liite kul!

Är det någon som kan nub eller vad det heter och vågar gissa på kön? Man behöver ju bara kolla på den ena hihi!

Grattis till tvillingarna!!! Så roligt!

Jag kan försöka tyda den. Jag är ingen expert. Då behövs en bild ur profil så tydlig som möjligt där hela bebisen syns. Gärna med benen uppåt om du har!
  • MarinaT

Hoppar in här... ska det stå

MarinaT skrev 2020-12-16 19:47:07 följande:

Jag hoppas på här!

Har bf i juni! Idag v12+3 enligt dagens kub. Allt såg bra ut sa de och risken för kromosom avvikelser är låg.

Detta är min femte graviditet. Jag har tre barn idag 10,6&3. Vi har en i himmelen som vi förlorade iår i maj i en dramatisk missfall i v18. Barnet bara ramlade ut här hemma utan några förvarningar alls. Chockad som jag var tog det tid att fatta att det var mitt barn som låg framför mig.

Vi gav in oss i detta på nytt. Överlyckliga& livrädda som aldrig förr!

Dena graviditeten blir minst sagt annorlunda. Pga all rädsla och oro. Nu har jag tätare kontroller. Men man vet inte vad missfallet berodde på och hur det kunde gå till som det gjorde. Både barnets och mina prover var normala.

Det gäller att lära sig leva med det.

Jag följs gärna åt ????

• MarinaT

Som sagt jag är ingen expert men tror på pojke

Chajsa skrev 2020-12-16 21:35:00 följande:

Tack! Det är så mycket känslor att jag knappt kan vara glad och känner mig helt under isen men hoppas verkligen det vänder. Tror jag sörjer lite att det inte blev som jag tänkt mig och är rädd inför riskerna med detta. Men vad kul om du vill försöka tyda! Har inte jättemånga bilder men kolla om denna funkar!

• MarinaT
    Therese356 skrev 2020-12-29 18:28:28 följande:

Tänkte bara höra hur det går för alla ? Har ni gjort rutin ultraljud ännu? Jag är fortfarande väldigt trött om dagarna och har svårt att orka långa arbetsdagar. Fy. Illamående fortfarande. Tänker jag.borde vara i vecka 16 nu kanske. Ultraljud om ca 2 veckor. Vill få det gjort och se att allt är ok. Och att bebis lever.

Då är vi ungefär lika långt gångna. Jag har rul 26/1.

Väntar på ett läkarbesök innan. Ska till bm på måndag får se vad hon säger. Jag hade ett sent mf i v18 i graviditeten innan denna, de fick aldrig veta varför det hände därför får jag läkarbesök mellan ultraljuden. Oron är högt som ett hus just nu.

Gott nytt år förresten
  • MarinaT
    Anonym (Baby#2) skrev 2021-01-01 12:14:12 följande:

Jag förstår din oro! Skönt att du får extra läkarbesök, har du även fått extra ultraljud? :)

Gått nytt! 2021 blir året då vi får våra små hjärtan i famnen <3

Ja jag gjorde ett tidigt i v 9. Och väntar på ett nu mellan kuben och rul. Ska till bland annat imorgon så då får jag veta när det blir!

Det får vi verkligen hoppas att det blir så :)
  • MarinaT

Så tråkigt att höra! Men tur att de förebygger det!

Får jag fråga hur de kommer fram till den slutsatsen om att man har hög risk för havandeskapsförgiftning?

Jenn88 skrev 2021-01-04 20:56:48 följande:

Tror jag läste att det fanns en fb grupp för juni2021? Hur kan man gå med ?

Fick reda på idag att jag även är i hög risk för havandeskapsförgiftning. Ska börja med blodförtunnande. Känns riktigt jobbigt nu. Först graviditetsdiabetes och nu detta. ????. Har inte haft några problem med de tre andra barnen. Och nu känns det som jag får allt.

• MarinaT

Idag var jag rul! V18+5 bf 23/6

Allt såg bra ut enligt BM. Den var inte så sammarbetsvillig som vi önskade. Antingen låg den helt still längst ner eller så rörde den sig jättefort så hon knappt hann fånga något.

Men hon kunde se allt hon behövde se sa hon.

Hon kunde även se kön men vi valde att det blir en överraskning sen kan man inte sluta spekulera. Jag tyckte att det såg ut som en pojke och ena stunden som flicka! Ingen expert här inte.

Har någon av er testat ringteorin eller bikarbonattestet?

Bara lite roliga teorier kring kön :)
  • MarinaT
    Anonym (Baby#2) skrev 2021-01-27 11:10:23 följande:

Vi testade lite olika teorier när vi väntade dottern. Kommer inte ihåg vilka myter som sa vad, men har för mig att det blev 6 myter som sa flicka och 5 myter sa pojke. Jag testade bikarbonat innan RUL denna gång och då skulle det vara flicka, men vi såg en liten pojke. :)

Men det är kul att spekulera och fundera vad det är för något som ligger i magen <3 mysigt! Har ni testat någon av dem?

Med dottern visade bikarbonattestet rätt och denna gången visar den också flicka.

Ringtestet visade rätt på båda sönerna och tror inte att jag har gjort den med dottern och denna gången visar den också flicka, liksom kinesiska kalendern. Men den stämde inte med andra sonen.
  • MarinaT

Vi fick vår son i onsdags 38+6 vis igångsättning

En lite Niko blev det på 3520g :)

Lycka till alla andra

Svar på tråden BF juni 2021