• Zia29

BF juni 2021

Hej alla! Hänger gärna på här :)

Precis plussat efter MA i augusti. Vet inte hur långt gången jag är, men det var ett ganska starkt plus och CB digital visade på 3+ veckor. Oavsett så bör BF vara i juni någon gång. Hann aldrig få mens emellan heller, men får göra ett tidigt UL snart.

Grattis till er alla som plussat! :)

• Zia29
    rosorochchoklad skrev 2020-10-22 06:25:39 följande:

Hej och grattis till plussen allihop!

Ansluter mig till denna tråd. Plussade förra veckan. Är i vecka 6 nu. Mina symptom:

- Molvärk

- Ömma bröst

- Fryser! Sover med dubbla täcken o ullstrumpor. Har dubbla tjocktröjor o strumpor på dagarna... nån som upplevt liknande? Hade inte detta under min förra graviditet... :s

Så himla glad över denna graviditet <3

Jag fryser också massor! Trodde först att jag höll på att bli sjuk. Jag hade inte heller detta under min graviditet med sonen, då var jag höggravid under vintern och varm. Behövde knappt ha nån tjock tröja under min jacka, så skönt. Men nu vill jag bara stanna inne och inte gå ut haha
  • Zia29
    light skrev 2020-10-22 09:47:19 följande:

Välkommen och grattis till plusset!! :)

Tack så mycket! :) Ska bli spännande att följas åt. Vore kul om det var lite liv i den här tråden under hela graviditeten. Har inte fb och har inte lust att gå med igen, gillar verkligen inte fb :P
  • Zia29
    eeerica skrev 2020-10-22 18:37:09 följande:

Det kommer säkert finnas liv här i tråden. Fördel på fb är ju att det är lättare att kommentera/besvara ett inlägg i samlad tråd. Här blandas ju allt i den ordning det skrivs/svaras, blir lite rörigt tycker jag.

Jo, det vet jag. Var med i en bf-grupp när jag väntade sonen. Men tröttnade ganska snabbt, för min egen del är jag ganska nöjd att skriva i ett sånt här forum istället :) Jag tycker att det lätt blir för många i såna grupper och det blir för mig väldigt rörigt.
  • Zia29
    Anonym (Baby#2) skrev 2020-10-23 05:40:35 följande:

Jag kommer stanna här på fl, vill inte heller gå med i en fb grupp :) så vi håller allt igång den! ;)

Det gör vi =)
  • Zia29
    Anonym (U) skrev 2020-10-29 21:28:37 följande:

Vad har ni alla för symtom nu? Skriv gärna vilken vecka ni också är i:) jag är i 8+5 och illamående tycks minska...vilket känns oroväckande?

Vet inte exakt vilken vecka jag är i pga MA i augusti, men om jag ska gå efter när jag blödde då så ska jag vara i v 8+0 nu. Mår fruktansvärt illa, får knappt i mig något, har nästan ingen aptit, yrsel, trött och har kräkts ett par gånger. Mådde illa med sonen också, men det här var värre... Inskrivning nästa vecka hos bm så ska be om Lergigan då för jag fungerar knappt i vardagen just nu.

Hur man mår går upp och ner, förstår att du känner dig orolig. Ska du boka privat UL?
  • Zia29

Var på VUL igår, fick remiss efter mitt MA. Såg fint ut, där låg en liten böna med ett hjärta som slog för fullt och h*n rörde på sig också. Så skönt att ha fått se nu, känner mig lättad men oron kommer inte att försvinna helt. Läkaren fick det till 8+5 igår, så imorgon går jag in i 9+0. Fått tid till KUB också om ett par veckor + tid till RUL i januari.

Mår illa mer eller mindre konstant, värst på kvällarna. Har fått Lergigan Comp utskrivet men dom hjälper sådär, hjälpte mer när jag väntade sonen :/

Han fyller 3 snart och är för det mesta självständig men känner mig ändå så fruktansvärt otillräcklig. Orkar ingenting, vill bara ligga ner och blunda så att jag inte spyr. Hoppas att det värsta illamåendet lägger sig snart...

• Zia29

Vi gjorde KUB i onsdags. Fick jättelåg risk och allt såg fint ut under hela ultraljudet. Nu känner vi att vi kan slappna av lite mer och vi berättade för sonen också att han ska bli storebror :) Han fyller 3 om mindre än 1 månad så nu kan man prata med honom om bebisen i magen. Gick in i v14 igår så det stämde ganska väl med förra UL jag gjorde när längden på grav skulle bestämmas.

Läste att några av er som har barn sen tidigare mår sämre den här graviditeten jämfört med förra. Kan bara instämma, den här gången känner jag mig totalt nedkämpad vissa dagar. Mår fortfarande illa och kräks lite då och då. Kräktes som mest typ 5 ggr med sonen, så detta är verkligen annorlunda för mig. Usch, hoppas att det släpper snart. Man blir som förlamad av illamåendet :/
  • Zia29
    light skrev 2020-12-14 23:20:05 följande:

Skönt att allt såg bra ut och kul att berätta för storebror :) Hoppas du mår bättre snart!

Ja, man känner sig så lättad när man får se och höra att allt är bra. Haha ja men nu vill han inte ens säga hej till bebisen xD Jo men jag har faktiskt börja må lite bättre nu. Måste fortfarande äta ofta för att hålla illamåendet någorlunda i schack, men det är lite bättre än i början i alla fall.
    light skrev 2020-12-14 23:21:41 följande:

Vecka 16 nu och jag känner små rörelser sen ett par dagar tillbaka. Så härligt och lugnande.

Åh, gud vad mysigt! Längtar tills jag också är där. När är du beräknad förresten? :)
  • Zia29
    light skrev 2020-12-16 20:59:03 följande:

Skönt att det är bättre iallafall. Jag har börjat bli illamående först nu! Har klarat mig hela vägen hittills utan så klagar inte dock. För som svimningskänslor och mår illa och blir törstig i ett typ, från ingenstans. Undrar vad det kan va..

Jag är beräknad 4/6 enligt senaste mens :)

Usch, det är verkligen inte kul. Tur att det har ett slut iaf och att resultatet är så värt det.

Sådär får jag också, behöver lägga mig då. Kanske blodsockerfall? Hur mår du annars utöver illamåendet som kommit nu?

Spännande :) 17/6 är vi beräknade och mannen fyller år 24/6 så det lär bli väldigt intressant att se när det drar igång haha.
Svar på tråden BF juni 2021