BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hur har det gått för er med era rul? <3
Hej! Vad roligt att höra att de flesta mår bra. RUL om två veckor. Längtar ihjäl mig. Vi har tänkt ta reda på kön denna gången. Har inte gjort det med de tre andra. Denna gången va det mannen som ville veta. Jag också för den delen men mannen har inte velat vela tidigare.
Har ni känt mycket rörelse? Jag har känt lite då och då. Tror ändå att jag har känt något varje dag. Men är osäker. Igår ramlade jag och slog mig ganska hårt i bakhuvudet. Gick ganska bra förutom att jag fortfarande har lite ont i huvudet. Men nu är jag ju orolig för mini. Är osäker om jag har känt någon rörelse sen jag ramlade. Jag tror att jag har det. Men blir ändå orolig eftersom jag är osäker. Hur ska jag orka vänta i två veckor till RUL.?
Det gick jättebra ^^ Allt såg fint ut, är så lättad! BF är fortfarande samma, 17/6 så bebis har växt bra. Därinne låg en sprallig och livlig liten lillebror :)
Du får skriva och berätta hur det gått för dig med sen =)
Hej! Vad roligt att höra att de flesta mår bra. RUL om två veckor. Längtar ihjäl mig. Vi har tänkt ta reda på kön denna gången. Har inte gjort det med de tre andra. Denna gången va det mannen som ville veta. Jag också för den delen men mannen har inte velat vela tidigare.
Har ni känt mycket rörelse? Jag har känt lite då och då. Tror ändå att jag har känt något varje dag. Men är osäker. Igår ramlade jag och slog mig ganska hårt i bakhuvudet. Gick ganska bra förutom att jag fortfarande har lite ont i huvudet. Men nu är jag ju orolig för mini. Är osäker om jag har känt någon rörelse sen jag ramlade. Jag tror att jag har det. Men blir ändå orolig eftersom jag är osäker. Hur ska jag orka vänta i två veckor till RUL.?
Är nyss hemkommen från gyn, åkte in idag för blödningar igen. Allt såg bra ut med bebisen, men denna gång såg de att moderkakan ligger lågt. Den såg ut att ligga kant i kant med livmodermunnen och de såg någon liten blodansamling där, så de tror att det är därför jag småbröder hela tiden.
Vi ska kolla det noggrannare och jag ska få få mer info kring detta på fredag när jag har mitt planerade RUL. Skönt att veta en trolig anledning till att jag blöder med jämna mellanrum, men lite oroligt vad detta nu innebär. Läkaren sa att jag inte behövde oroa mig, och att moderkakan kommer flytta på sig i tid. Men det är lite nervöst och oroligt.
Är nyss hemkommen från gyn, åkte in idag för blödningar igen. Allt såg bra ut med bebisen, men denna gång såg de att moderkakan ligger lågt. Den såg ut att ligga kant i kant med livmodermunnen och de såg någon liten blodansamling där, så de tror att det är därför jag småbröder hela tiden.
Vi ska kolla det noggrannare och jag ska få få mer info kring detta på fredag när jag har mitt planerade RUL. Skönt att veta en trolig anledning till att jag blöder med jämna mellanrum, men lite oroligt vad detta nu innebär. Läkaren sa att jag inte behövde oroa mig, och att moderkakan kommer flytta på sig i tid. Men det är lite nervöst och oroligt.
Åhh <3 vad skönt att allt gick så bra för er :)Jag har börjat känna en del, men inte varje dag. Nu fick jag bekräftat idag att moderkakan ligger i framvägg, så det är ju därför jag inte känner så mycket alls än. Kanske samma för dig? Vi är ju fortfarande tidigt i graviditeterna, så det är inte "meningen" att vi ska känna regelbundet ännu, om vi känner :) har du känt något mer sen igår? om du är orolig kanske du ska åka in till gyn och be dem kolla? Ring iaf din barnmorska för att få prata om din oro efter slaget i huvudet :) det är säkert ingen fara, men för din skull kan det vara skö t att få kontrollera!
Jag ringde barnmorskan för jag kunde inte riktigt släppa det. Hon bad mig ringa till kvinnokliniken så de kunde undersöka mig. Så vad på kk och fick se mini. Mini mådde bra och rörde så sig. Allt annat såg också bra ut. Fick också bekräftat att moderkakan ligger framvägg, så det förklarar ju varför jag inte har känt den så mycket.
Hur har det gått för dig? <3
Vad skönt att du fick allt kollat, och kan slappna av! <3 det är ju bättre för mamma och bebis att få bli kollade en gång extra, än att mamma går och är orolig en längre tid :) jag har som sagt också moderkakan i framvägg och har sen 2 dagar tillbaka börjat känna vår bebis flera gånger om dagen. Känns helt underbart! Andra barnet, så inte konstigt att jag då börjar känna ganska bra innan v 20 oavsett var moderkakan sitter. Minns inte om detta var ditt första?Det har gått superbra på RUL! <3 inga avvikelser på vår bebis, hon fick se allt superfint och enkelt. Vi extrakollade lite med 3D ultraljud och i de områden där vi haft missbildningar i familjen. Allt såg så fint ut <3 jag grät av lycka där i stolen, att allt var ok. Att man kan vara så känslig och orolig när man är gravid, helt sjukt.
Vi bestämde oss för att ta reda på kön, och nu vet vi att vi väntar en liten pojke. Storasyster är superglad, och fick hjälpa mamma att baka en blå mini-tårta till pappa. :)
Nu gäller det att jag och min man kommer överens om namn... Vi hade ju flera fina flicknamn som vi var överens om, men inga pojknamn! Haha! Tur att det är några månader kvar...
Ja det är ju så. Man är orolig hela tiden för allt. Detta är min fjärde. Hade moderkakan framvägg tredje också. Men nu har jag också börjar känna mer. Tycker det är så mysigt.
Vad skönt för er att allt såg bra ut med lille killen. Namn är svårt tycker jag. Jag tycker det är svårare med flicknamn för vår del.