Anonym (Baby#2) skrev 2021-01-14 09:46:40 följande:
Jag kan tänka mig att det är ett speciellt stöd hos kliniken, de vet ju precis vad ni har gått igenom. De har säkert sett och hört alla olika möjliga reaktioner på ett plus och första tiden som gravid. Så de kan hjälpa i alla känslor som uppkommer :) haha, ja ni vet ju verkligen exakt när er lilla ärta blev till! För mig kan det ändå diffa några dagar när äl faktiskt var, även om jag tog både äl test och tempade. Man vet liksom inte exakt dag, men dagen +- en dag eller så har jag nog ändå koll på. Med dottern gick jag "över" 1v från bf. Det är ju normalt att föda 2 veckor innan och efter. Barnet kommer när hen känner sig redo, helt enkelt. Så att flyttas några dagar hit eller dit spelar ingen egentlig roll, känner jag :) ska ni ta reda på kön vid RUL förresten? :)
Ja, det kan bli en hel del grejer man vill fixa i slutändan! :) just vagn upplevde jag som väldigt svårt förra gången, men jag är så nöjd med den vi har så denna gång behöver vi inte tänka på det. Blir ju att återanvända den vi redan har :) frågan är då om vi behöver ordna en dubbelvagn, om dottern fortfarande sover middag och kan tänkas sova på hundpromenaderna. Det får vi utvärdera till våren. Hon sover fortfarande över 2h mitt på dagen, ibland upp emot 3h om det varit en väldigt aktiv dag. Så jag har svårt att se att sovstunden kommer försvinna innan sommaren... Men vem vet :) vi kommer säkert diskutera och tipsa varandra i denna djungel av bebisgrejer i tråden senare!
Kul att ha en säng som pappa haft som liten! Sådana grejer känns så fint, tycker jag <3 vi har lite kläder och leksaker från mig när jag var liten, men tyvärr inget från min man :(
Så är det verkligen! Önskar att det fanns någonstans man kunde vända sig även nu när vi lämnat IVF-kliniken. Eller att bm över lag faktiskt är mer pålästa över vad IVF innebär för oss som par, både fysiskt och psykiskt.
Nä det är sant, samtidigt känns det nästan som mer press på mini att hålla sig till kurvan när bf inte kan flyttas :P Just med första är det väl vanligare att man går över lite än föder för tidigt har jag för mig?
Nej vi kommer inte kolla kön, sambon vill inte det och för mig känns inte det viktigt (än iaf haha). Ska ni? :)
Ja vagn känns väldigt svårt! Bara för att kompisen ex gillar sin vagn behöver ju inte det betyda att jag gör det.. Man får väl prova sig fram tänker jag. Vad har ni för vagn? Det kommer säkerligen upp fler diskussioner om de längre fram ja :)
Jag är osäker på om det finns några kläder kvar från någon av oss, min mamma har inte sagt något än iaf. Men jag vet att det finns lite barnmöbler jag hade kvar, ska bli kul att ta hem de :)