• Lexikon

BF juni 2021

Hej!

Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!

• Svar på tråden BF juni 2021
  • light

Hej alla! Hur går det, vilken vecka är ni i och hur mår ni? Jag fick tid på posten för rul i januari, konstig känsla att läsa det, känns så overkligt. Partner fick inte följa med och man får heller inte ringa facetime eller filma. Men dom kunde skicka filmklipp kostnadsfritt till ens mobil stod det så det kan ju va kul att ha iallafall :)

• Anonym (U)
    light skrev 2020-11-10 15:10:38 följande:

Hej alla! Hur går det, vilken vecka är ni i och hur mår ni? Jag fick tid på posten för rul i januari, konstig känsla att läsa det, känns så overkligt. Partner fick inte följa med och man får heller inte ringa facetime eller filma. Men dom kunde skicka filmklipp kostnadsfritt till ens mobil stod det så det kan ju va kul att ha iallafall :)

Hej,

Ja visst känns allt overkligt. Första barnet för dig? Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 11. Kunde inte hålla mig till kub om drygt två veckor så gjorde ett tidigt ul igår. Det sprattlade där inne med armar o ben. Har varit så orolig för missfall men nu kändes det lite bättre. Men kommer väl känna mig mer lugn efter kub. Så det kommer vara ditt första ul i januari?
  • Anonym (U)

Hej,

Ja visst känns allt overkligt. Första barnet för dig? Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 11. Kunde inte hålla mig till kub om drygt två veckor så gjorde ett tidigt ul igår. Det sprattlade där inne med armar o ben. Har varit så orolig för missfall men nu kändes det lite bättre. Men kommer väl känna mig mer lugn efter kub. Så det kommer vara ditt första ul i januari?.
  • Emmuu89
    light skrev 2020-11-07 16:00:14 följande:

Grattis!! Har också pco så vet känslan när det äntligen går <3 Det kommer gå fort till ultraljudet, håll ut!

Kul med någon annan med pco! Ja jo, nu är det ju bara 1 vecka kvar! Känns så märkligt att sambon inte får vara med på något den här gången! Hoppas på att få ha med honom via videosamtal men såg ditt inlägg ang ditt rul och att där fick sånt inte förekomma ???? Känner liksom att iom att jag är as orolig och nervös den här gången så hade det varit skönt att ha honom "närvarande"...
  • Therese356

Hej!

Var äntligen på tidigt ultraljud igår + läkarsamtal och jag är inte så långt gången som jag trodde. Jag trodde.jag var runt v 10 men enligt ultraljud vecka 8+2... aja. Ett hjärta slog iallafall.

Annars är jag rätt och mycket trött. Ganska illamående. Uppsvälld. Fick tabletter utskrivna men tycker inte dem hjälper.

Får se hur länge man kan hålla detta "hemligt" utan att.behövs berätta för omgivningen för tidigt.. Var inga problem med min förra graviditet för hade princip inga symtom..

Hur mår du och vilka syntom?!
  • light
    Anonym (U) skrev 2020-11-10 17:48:48 följande:

Hej,

Ja visst känns allt overkligt. Första barnet för dig? Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 11. Kunde inte hålla mig till kub om drygt två veckor så gjorde ett tidigt ul igår. Det sprattlade där inne med armar o ben. Har varit så orolig för missfall men nu kändes det lite bättre. Men kommer väl känna mig mer lugn efter kub. Så det kommer vara ditt första ul i januari?

Nej jag har en 8-åring här hemma :) Jag är i vecka 11 också, vad roligt! Bf 4 juni. Har du fler barn?

Jag har varit på flera tidiga ultraljud eftersom jag haft några missfall tidigare. Senaste gången sprattlade den med benen, så härligt att se :) Ska på ett till imorgon och sen blir nästa gång kub 26 nov. Efter det kommer jag nog få klara mig till rul.. men funderar på att boka ett privat veckan innan jul eftersom vi tänkt berätta för storebror på julafton och jag vill nog vara säker på att vi kommit förbi v 12 och lite till då och att allt är som det ska.
  • light
    Emmuu89 skrev 2020-11-10 18:11:12 följande:

Kul med någon annan med pco! Ja jo, nu är det ju bara 1 vecka kvar! Känns så märkligt att sambon inte får vara med på något den här gången! Hoppas på att få ha med honom via videosamtal men såg ditt inlägg ang ditt rul och att där fick sånt inte förekomma ???? Känner liksom att iom att jag är as orolig och nervös den här gången så hade det varit skönt att ha honom "närvarande"...

Nej jag vet så jobbigt att dom inte kan vara med :( Det stod bokstavligen på både kallelse till kub och rul att ingen anhörig får var med och att det inte är tillåtet att ringa facetime, filma eller ha mobilen under tiden. Men jag kan tänka mig att om du känner dig orolig så får du säkert ha honom på högtalare på vanligt samtal under tiden, som stöd och så han får höra vad ni säger också. Det kan ju inte störa i undersökningen. Iaf om du får en mänsklig läkare :) hoppas! Fråga!
  • light
    Therese356 skrev 2020-11-10 19:05:35 följande:

Hej!

Var äntligen på tidigt ultraljud igår + läkarsamtal och jag är inte så långt gången som jag trodde. Jag trodde.jag var runt v 10 men enligt ultraljud vecka 8+2... aja. Ett hjärta slog iallafall.

Annars är jag rätt och mycket trött. Ganska illamående. Uppsvälld. Fick tabletter utskrivna men tycker inte dem hjälper.

Får se hur länge man kan hålla detta "hemligt" utan att.behövs berätta för omgivningen för tidigt.. Var inga problem med min förra graviditet för hade princip inga symtom..

Men härligt att du fick se hjärtat ticka :) Då är du ju i vecka 9 så det är inte så långt från 10 ändå ;) Känns också som att ju närmre sommarn man har bf desto större chans att det lugnat sig inom vården förhoppningsvis.

Jag är också väldigt trött.. huvudvärk, törstig, större bröst, lite humörsvängningar, svårt att filtrera vad jag säger när jag retar mig på sambon typ. Annars har jag inte så mkt symtom just nu. Har varit förstoppad till och från men äter mycket fibrer och dricker massa vatten så det har gått över. Min hy har varit upp och ner, tyckte precis den började bli väldigt fin nu efter en period med mycket finnar men den verkar bli värre igen.. har lite lätt illamående på morgnarna men absolut inget som är jobbigt. Är 10+3 idag.

När hade ni tänkt berätta om ni kan välja? :) Jag vill inte berätta för nån än.. men vid jul passar väl bra för familjen typ. När berättar man för sin arbetsgivare?? Jag jobbar hemma så ingen märker nåt på mig.
  • Anonym (Baby#2)

Jag är i v 9. Mår riktigt jäkla illa hela tiden. Och det blir inte bättre, utan snarare sämre. Jag mår som sämst på eftermiddag och kväll.

Spännande med RUL! Tråkigt att man inte ens får filma eller ha facetime med pappan. :( jag har inte fått någon info alls än om varken tidigt ul eller RUL. Men jag ska på mitt första ultraljud i början av dec, "inte långt kvar nu"...
  • Anonym (Baby#2)
    Therese356 skrev 2020-11-10 19:05:35 följande:

Hej!

Jag tyckte också det var rättare att dölja under förra graviditeten. Jag har blivit tvungen att berätta för min mamma, annars skulle hon ha blivit orolig och trott jag blivit sjuk i något riktigt illa.

Mina symptom nu i v 9 är: högt illamående, trötthet, förstoppning, ömma bröst, svullen mage och hungrig men med dålig aptit (pga illamåendet).
Svar på tråden BF juni 2021