BF juni 2021
Hej,
Vad kul för er alla! Om allt går som det ska för mig så säger beräkningen bf 5/6. Första barnet:)
Hej,
Vad kul för er alla! Om allt går som det ska för mig så säger beräkningen bf 5/6. Första barnet:)
Hej,
Nu är jag i 7+5. Senaste veckorna har jag mått som konstant illa men inte kräkts. Som en känsla av avsmak. Nu imorse var det som helt borta och jag blev på en ggn orolig för att det ska vara ett tecken på kommande missfall. Men när jag sen skulle stoppa i mig ngt litet att äta kom en ordentlig kräkning, helt oförvarnat. Är det normalt att illamåendet går upp o med sådär? Är det normalt att inte må illa men sen kräkas så fort man äter? Hur går det för er och illamående?
Vad har ni alla för symtom nu? Skriv gärna vilken vecka ni också är i:) jag är i 8+5 och illamående tycks minska...vilket känns oroväckande?
Jag är i v 6+5 och mår ganska dåligt. Illamående, yrsel, trötthet, huvudvärk, äcklad över ganska mycket mat och lukter, jättehungrig, behöver kissa ofta och är lättirriterad. Helheten gör så jag har svårt att vara med i vardagen, men jag kräks inget (än iaf).
Det är väl bara att stå ut och vänta tills det är över...
Mina symtom just nu är: extrem muntorrhet (någon annan som har det? Aldrig upplevt innan på detta viset så bidrar till att jag dricker en massa......hjälper bara kort stund). Ömma bröst emellanåt. Ingen jätte aptit som innan. Sötsaker är inte jätte gott. Lite illamående vid tandborstning. Har också svårt för dofter. Väldigt trött.
När började ditt illamående? Jag har inte mått illa än (6+4) och läste studien som visat att det är mindre missfallsrisk om man har gravidillamående, onödigt jag vet men blir orolig. I övrigt är jag trött och lättirriterad och har dålig mage, precis som före mens. Ska på tidigt VUL nästa vecka (ivf). Hur mår du nu? Hur tänker du med att berätta för omgivningen om graviditeten?
Hej alla! Hur går det, vilken vecka är ni i och hur mår ni? Jag fick tid på posten för rul i januari, konstig känsla att läsa det, känns så overkligt. Partner fick inte följa med och man får heller inte ringa facetime eller filma. Men dom kunde skicka filmklipp kostnadsfritt till ens mobil stod det så det kan ju va kul att ha iallafall :)
Hej alla! Hur går det, vilken vecka är ni i och hur mår ni? Jag fick tid på posten för rul i januari, konstig känsla att läsa det, känns så overkligt. Partner fick inte följa med och man får heller inte ringa facetime eller filma. Men dom kunde skicka filmklipp kostnadsfritt till ens mobil stod det så det kan ju va kul att ha iallafall :)
Nej jag har en 8-åring här hemma :) Jag är i vecka 11 också, vad roligt! Bf 4 juni. Har du fler barn?
Jag har varit på flera tidiga ultraljud eftersom jag haft några missfall tidigare. Senaste gången sprattlade den med benen, så härligt att se :) Ska på ett till imorgon och sen blir nästa gång kub 26 nov. Efter det kommer jag nog få klara mig till rul.. men funderar på att boka ett privat veckan innan jul eftersom vi tänkt berätta för storebror på julafton och jag vill nog vara säker på att vi kommit förbi v 12 och lite till då och att allt är som det ska.
Haha jag är också imponerad av alla gravida med småbarn! Min är så stor så han sköter sig själv om han behöver... han klär på sig och gör frukost själv, går till och från skolan själv (rakt över gatan) och han är väldigt lugn och go överlag :) Så det går ingen nöd på mig.
Spännande med första barnet <3
Jag har googlat på dopplers att ha hemma men läst att det inte ska va bra att använda för ofta så det är väl bara att hålla uuuuut..