• FnR96

BF juni 2021

Hej! Har även plussat och har bf 22 juni. ?? Är i vecka 6+5.

Jag mår skit ???? Andfådd, illamående konstant och helt slut. Önskar jag var en av dem som inte känner av något. Med första barnet var jag sängliggandes till vecka 13-14.

• FnR96

Oj. Hade glömt att smileysen blir frågetecken.. det var 3 år sen jag var med nu. :)

Mina symtom är : illamående konstant, andfådd, yrsel, torr i munnen, täppt i näsan, kall, varm och trög i magen. Längtar sååå tills detta är över. :(

• FnR96
    Anonym (Baby#2) skrev 2020-11-02 17:52:12 följande:

So far, so good! Jag fortsätter hålla tummarna för dig och tror/hoppas att vi får fortsätta denna resan tillsammans. Två veckor av att ta det lugnt, det klarar du! Det kanske kommer kännas som en lång tid, men då kan du ju skriva här med oss och få stöd. Snart är du (vi?) på andra sidan största missfallsrisken, snart är du i vecka 12 <3

Jag är "bara" i v 8 och jag mår såå dåligt nu. Jag undrar om det verkligen är värt det, men sen ser jag på min dotter och inser att i slutändan så är det ju det. Men det är kämpigt att må så här dåligt och vara tillräcklig för dottern. Känner mig som en dålig mamma som inte orkar vara med (behöver sova) eller kan busa lika mycket (behöver vara still pga illamående och yrsel).

Jag förstår dig precis. Det är exakt samma för mig justnu. Mår skit och klarar knappt att gå runt. Kämpar mig igenom att skjutsa sonen till förskolan och hämta. Men det är allt jag orkar justnu. Vi gör så gott vi kan <3 Vårat mående justnu varar inte för evigt.. nån gång går det förhoppningsvis över. Men håller med, det är kämpigt nu. :(
  • FnR96

Är det någon mer som blir täppt i näsan som symtom? Jag blir täppt i näsan och så slemmig i halsen under graviditeten. Det var lika förra gången med sonen också.. så äckligt :( redan less på slem som inte släpper.

• FnR96

Någon som upplevt växtvärk än? Är i v.11 (10+4) och det spänner mycket i livmodern nu. Mycket obehagligt. Det gör alltså inte ont, det bara spänner. Ibland när jag rör mig så kickar det igång och jag går som en anka.. Kommer inte ihåg att det var så med första barnet, kommer bara ihåg att jag hade ett visst obehag men. Googlar ju såklart och det verkar vara vanligt. Men tänkte om det är nån mer som är runt samma vecka och känner det? :)

• FnR96

Någon som upplevt växtvärk än? Är i v.11 (10+4) och det spänner mycket i livmodern nu. Mycket obehagligt. Det gör alltså inte ont, det bara spänner. Ibland när jag rör mig så kickar det igång och jag går som en anka.. Kommer inte ihåg att det var så med första barnet, kommer bara ihåg att jag hade ett visst obehag men. Googlar ju såklart och det verkar vara vanligt. Men tänkte om det är nån mer som är runt samma vecka och känner det? :)

• FnR96
    Therese356 skrev 2020-11-29 21:50:01 följande:

Kände av det.rätt tidigt i graviditeten. Typ runt v 5-6. Var nojig att det var missfall på g. Förra veckan hade jag molande värk så var väl växtvärk med och typ spänd mage. Kan inte heller minnas detta med första barnet men min barnmorska sa att det är väldigt vanligt att.vara t ex mer orolig under andra graviditeten m.m.. man känner kanske efter mera?

Ja det kanske är så, att man känner efter mer nu när man har något att ?jämföra? med. Även fast man inte ska jämföra :| Det är nog ingen fara, troligtvis bara växtvärk. Men tankarna vill ju gärna fälla lite krokben för en ibland.
  • FnR96
    Emmuu89 skrev 2020-12-08 02:13:38 följande:

En fråga till er som har barn sedan tidigare.....

Det här är min andra graviditet och jag upplever att den verkligen är tvärtemot min första! Första graviditeten mådde jag som en drottning fram tills förlossningen. Inga illamående, ingen direkt trötthet osv men den här gången är jag helt jäkla färdig, blir förkyld av minsta lilla, mår illa typ konstant, får i mig små mängder mat. Inte så att jag spyr men kroppen säger liksom Nej.. kissnödig heeeela tiden typ!

Är rätt tungt allmänt och blir inte bättre med en sjövild 4 åring ????

Känner verkligen att jag måste varit väldigt lyckligt lottad första graviditeten!

Enda som är samma under graviditeterna är att vikten rasar! Det har nog dock med min pco att göra då min kropp verkar må som bäst när jag är gravid.

Men har ni berättat än för era andra barn och hur har ni gjort?! Försöker hitta ett bra sätt att berätta för vår son men det känns liksom inte rätt... Vi har pratat mycket om bäbisar, om när han var bäbis och låg i min mage och hur han skulle tycka om ett syskon osv men att säga att det är en bäbis i magen känns svårt.....är så orolig för om något skulle gå fel...Hur förklarar man det liksom?! ????

Jag har en 3.5 åring hemma och även mått fruktansvärt denna graviditet. Det gjorde jag med sonen också, men skillnaden är ju att då behövde jag inte ta hand om ett barn medan, som nu. Förstår hur det är för dig. Jag är 12+0 imorgon, och till helgen när sambon kommer hem från jobb ska vi berätta för sonen. Det kommer bli intressant.. då han sagt att han inte vill ha ett syskon för det är hans mamma. Haha! Men det är lite 3 års trotsålder också så. Jag har velat berätta för honom tidigare men valde att vänta ändå tills v 12. Han har tyckt att mamma varit så tråkigt senaste månaden, att jag bara ligger ned hela tiden.. då har det varit tufft att hålla sig från att berätta. Men jag har sagt att mamma kommer inte alltid vara såhär tråkig, mamma kommer bli bättre igen.
  • FnR96

Igår var jag på första ultraljudet och det var en frisk liten bebis. Jag var i vecka 13+3 igår och due date blev 19 juni. Troligtvis och mycket säkert, så väntar vi en pojke. Fantastisk känsla att se dem lilla liven. Och trots att man varit gravid förut så blir man lika paff över hur det är möjligt att detta lilla finns i ens mage. Vilket mirakel det är med graviditet.
Svar på tråden BF juni 2021