Emmuu89 skrev 2020-12-08 02:13:38 följande:
En fråga till er som har barn sedan tidigare.....
Det här är min andra graviditet och jag upplever att den verkligen är tvärtemot min första! Första graviditeten mådde jag som en drottning fram tills förlossningen. Inga illamående, ingen direkt trötthet osv men den här gången är jag helt jäkla färdig, blir förkyld av minsta lilla, mår illa typ konstant, får i mig små mängder mat. Inte så att jag spyr men kroppen säger liksom Nej.. kissnödig heeeela tiden typ!
Är rätt tungt allmänt och blir inte bättre med en sjövild 4 åring ????
Känner verkligen att jag måste varit väldigt lyckligt lottad första graviditeten!
Enda som är samma under graviditeterna är att vikten rasar! Det har nog dock med min pco att göra då min kropp verkar må som bäst när jag är gravid.
Men har ni berättat än för era andra barn och hur har ni gjort?! Försöker hitta ett bra sätt att berätta för vår son men det känns liksom inte rätt... Vi har pratat mycket om bäbisar, om när han var bäbis och låg i min mage och hur han skulle tycka om ett syskon osv men att säga att det är en bäbis i magen känns svårt.....är så orolig för om något skulle gå fel...Hur förklarar man det liksom?! ????
Jag har en 3.5 åring hemma och även mått fruktansvärt denna graviditet. Det gjorde jag med sonen också, men skillnaden är ju att då behövde jag inte ta hand om ett barn medan, som nu. Förstår hur det är för dig. Jag är 12+0 imorgon, och till helgen när sambon kommer hem från jobb ska vi berätta för sonen. Det kommer bli intressant.. då han sagt att han inte vill ha ett syskon för det är hans mamma. Haha! Men det är lite 3 års trotsålder också så. Jag har velat berätta för honom tidigare men valde att vänta ändå tills v 12. Han har tyckt att mamma varit så tråkigt senaste månaden, att jag bara ligger ned hela tiden.. då har det varit tufft att hålla sig från att berätta. Men jag har sagt att mamma kommer inte alltid vara såhär tråkig, mamma kommer bli bättre igen.