BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej allihopa och grattis till era plus!
Efter nästan tre(!!) år så har jag äntligen fått ett efterlängtat plus på stickan, har tagit tre tester och beställt två till hehe... kan inte fatta det nämligen. Jag har en sjuårig dotter sedan ett tidigare förhållande men är nu gravid med min stora kärlek sedan skolåren, som jag hittade tillbaka till för några år sedan.
Så himla kul att kunna följas åt här och ha andra förväntansfulla människor att dela glädje och oro med.
Hoppas att det är okej att jag bjuder in mig själv!????
Hej! Jag är tillbaka. Jag var med i början av den här tråden som anonym men trodde jag fick mitt 3:e missfall på rad så hoppade av. Det var inget missfall, har vart på vul och hjärtat slår fint och jag är nu vecka 7+1, bf 6 juni :) Avvaktade lite innan jag vågade skriva här igen. Än kan ju vad som helst hända men har fått ganska mkt symtom så jag tar det som ett gott tecken. Ska på ultraljud på fredag igen och kolla läget.
Mina symtom är:
Torr i munnen/törstig hela tiden
Massa små finnar, främst i pannan och runt munnen
Molvärk (dock nästan bara på höger sida, kollade äggstocken och runt om på vul men allt såg bra ut)
Hunger på konstiga tider, blir akuthungrig och måste äta direkt
Trött
Ett helvetes humör
Grattis till er alla!!
Vi vill samma sak, berätta på julafton och hoppas att vi har fått ultaljudsbild tills dess :)
Man kan kontakta en privat mottagning och betala för ett tidigare ultraljud. Vet inte om landstinget ok-ar extra tillfällen, då de nog har begränsat med resurser i form av personal som kan utföra dem och prioriterar de som är medicinskt bundna. Men man kan ju alltid fråga! :)
Jag börjar må riktigt illa idag! Puh...
Grattis!!
Får lov att erkänna att det är skönt att läsa att någon annan också hat kasst humör och mer trött. Och molvärk. Jag fryser dock rätt mycket....
Fick du tid till vul fort?
Tack :) Ja du är inte ensam haha.. blir less på mig själv av att va på så dåligt humör. Det blir liksom extremt så jag stör mig på exakt allt sambon gör och vill mest bara va ifred från honom.. Tänker också mycket vad fan har jag gett mig in på är det här verkligen vad jag vill? Osv osv.. mkt tråkiga tankar men hoppas det går över snart. Har läst att det är vanligt.
Jag fick komma in direkt på vul eftersom vi har en läkare jag gått till för att få hjälp att bli gravid och behålla graviditeten. Jag får komma dit typ samma dag om det är nånting så har varit och kollat en gång i veckan och nu blir nog sista gången innan jag istället skriver in mig på mvc.
Hej! Grattis!! Vi har också försökt ett tag, sedan feb 2019 så inte lika länge som dig men känns ju som en evighet. Vi har en son som är 8 år, vad kul att det är nån mer som har ?stort? barn som ska bli syskon :) blir kul att följas!
Hej allihopa!
Jag plussade idag (sjukt) - och har inte berättat för någon annan än min bästa vän ännu. Sambon får veta när han kommer hem...
Jag har listat ut att, OM allt går som det ska, så ska vi få en bebis i slutet på juni 2021. Hoppas vi kan hänga här tillsammans tills dess
Hej allihopa!
Jag plussade idag (sjukt) - och har inte berättat för någon annan än min bästa vän ännu. Sambon får veta när han kommer hem...
Jag har listat ut att, OM allt går som det ska, så ska vi få en bebis i slutet på juni 2021. Hoppas vi kan hänga här tillsammans tills dess
Hej allihopa!