BF juni 2021
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej!
Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!
Hej allihopa och grattis till era plus!
Efter nästan tre(!!) år så har jag äntligen fått ett efterlängtat plus på stickan, har tagit tre tester och beställt två till hehe... kan inte fatta det nämligen. Jag har en sjuårig dotter sedan ett tidigare förhållande men är nu gravid med min stora kärlek sedan skolåren, som jag hittade tillbaka till för några år sedan.
Så himla kul att kunna följas åt här och ha andra förväntansfulla människor att dela glädje och oro med.
Hoppas att det är okej att jag bjuder in mig själv!????
Hej!
Har troligen bf i juni och om allt går som det ska!
Är lite nyfiken på vilka symtom ni har just nu?
Kan inte minnas att jag hade några direkta symtom vis min förra graviditet men denna gång känner jag mycket trötthet, molande magvärk, uppsvälld... kaffe är inte jätte gott. Inte ens godis är jätte gott. Inte ens favorit drickan... mådde illa i flera timmar efter fikan igår.
Berätta om era! Är nyfiken! Och om någon vet varför man har denna molande magvärken så lyssnar jag gärna...
Mina symptom i v 6 (5+0), BF 20 juni:
- illamående som kommer och går
- yrsel
- trötthet
- rapar mycket och är svullen i magen pga gaser
- hungrigare än vanligt (men äcklad pga illamående)
- ömma och svullna bröst
- sötsug
- molvärk och "småstick" i magen
- torr i munnen
- torr hud
- lite svullna bihålor (undrade först om jag började bli sjuk)
- kissar oftare
Molvärken beror på att livmodern växer :)
Hej alla!
Jag fick pluss igår och har beräknad BF den 28 Juni om allt går vägen. Jag fick ett missfall i juli och är såklart orolig för det även denna gång, så det är svårt att vara riktigt glad. Jag går in i v.5 imorgon har mått lite illa senaste fyra dagarna, inte mycket men lite lite. I magen känns det precis exakt som mensvärk, så jag går nästan och väntar på att det ska komma blod.
Just nu känner jag inga symptom alls förutom mensvärk. Låter dumt men jag skulle gärna få lite illamående så att jag känner att hormonerna ökar.
När jag fick mitt missfal i juli (i v.6)l funderade jag mycket på om det hade ngt att göra med att min lutealfast är ca 12 dagar, och om det är lite för kort för att progesteronet ska hinna kicka in. Jag fick nämligen inga symptom alls förra graviditeten. Att jag denna gång har mått lite illa redan BIM-3 gör mig lite hoppfull. Vad har ni för erfarenheter? Jag oroar mig säkert i onödan.
Hoppas det går vägen för oss alla!
Hej!!
Grattis alla!! :) Jag är i v6 (5+0) och har verkligen knappt inga symptom, lite ömma bröstvårtor och hungrig jämt haha... Men har alltid varit matglad! Jag känner också att man hade velat få lite symptom som illamående som alla andra får som jag känner, men samtidigt så läser man att man ska vara glad och njuta sålänge man inte har illamåenden ;D Det är mitt första och försöker inte tänka negativt. :)
Hej alla!
Jag fick pluss igår och har beräknad BF den 28 Juni om allt går vägen. Jag fick ett missfall i juli och är såklart orolig för det även denna gång, så det är svårt att vara riktigt glad. Jag går in i v.5 imorgon har mått lite illa senaste fyra dagarna, inte mycket men lite lite. I magen känns det precis exakt som mensvärk, så jag går nästan och väntar på att det ska komma blod.
Just nu känner jag inga symptom alls förutom mensvärk. Låter dumt men jag skulle gärna få lite illamående så att jag känner att hormonerna ökar.
När jag fick mitt missfal i juli (i v.6)l funderade jag mycket på om det hade ngt att göra med att min lutealfast är ca 12 dagar, och om det är lite för kort för att progesteronet ska hinna kicka in. Jag fick nämligen inga symptom alls förra graviditeten. Att jag denna gång har mått lite illa redan BIM-3 gör mig lite hoppfull. Vad har ni för erfarenheter? Jag oroar mig säkert i onödan.
Hoppas det går vägen för oss alla!
Hej!!
Grattis alla!! :) Jag är i v6 (5+0) och har verkligen knappt inga symptom, lite ömma bröstvårtor och hungrig jämt haha... Men har alltid varit matglad! Jag känner också att man hade velat få lite symptom som illamående som alla andra får som jag känner, men samtidigt så läser man att man ska vara glad och njuta sålänge man inte har illamåenden ;D Det är mitt första och försöker inte tänka negativt. :)
Jag hade en 12 dagars lutealfas när jag blev gravid med dottern, och det gick ju bra! :) det var någon som skrev i tråden då jag väntade henne att vi väntar barn, inte missfall. Så jag håller fast vid det, att så länge det inte blivit missfall så väntar jag barn. :)
Det är lätt att gå och oroa sig, men det är faktiskt ingenting vi kan styra över. Det bästa vi kan göra är att njuta av den graviditet vi är inne i just nu. Även om man mår skit, haha! Jag njuter genom att prata om graviditet, förväntningar och längtan med min man. Vi pratar om arbetsnamn, hur vi ska berätta för familj när det känns dags och skillnaden att nu vänta sommarbebis istället för höstbebis. Jag kommer ju behöva köpa en ny vinterjacka pga magen under vintern! Det slapp jag ju senast :)
Sen har jag börjat köpa in hudkrämer och fotkräm då jag är så torr pga graviditeten. Tar hand om mig själv lite, det är ju också ett sätt att få njuta av graviditeten där jag är just nu :)Förstår precis hur du känner, att man gärna har symptomen för att känna sig säker att man faktiskt är gravid. Jag trodde egentligen inte 100 på att jag var gravid förrän jag såg dottern på ultraljudet och samtidigt kände rörelser i magen. Då, först då, kändes det helt verkligt :) så det är nog helt normalt att ifrågasätta om man verkligen är gravid :) denna gång har jag tagit massor med tester, säkert 6 st sen jag plussade för snart två veckor sen. Allt för att det ska kännas lite mer verkligt varje gång! Haha!
Jag längtar verkligen tills man för göra det första UL och verkligen se! Om allt gör bra så vill vi berätta för våra familjer på julafton och hade så gärna velat slå in ett ultraljudsbild men hoppas att jag kommer få göra ett UL innan jul... :( Tror ni att man annars kan fråga och betala för ett extra UL lite tidigare tro?
Du är välkommen!! Och grattis till plus! Har du några symtom? Har också beställt hem test (digitalt denna gången ????)
Hej! Jag är tillbaka. Jag var med i början av den här tråden som anonym men trodde jag fick mitt 3:e missfall på rad så hoppade av. Det var inget missfall, har vart på vul och hjärtat slår fint och jag är nu vecka 7+1, bf 6 juni :) Avvaktade lite innan jag vågade skriva här igen. Än kan ju vad som helst hända men har fått ganska mkt symtom så jag tar det som ett gott tecken. Ska på ultraljud på fredag igen och kolla läget.
Mina symtom är:
Torr i munnen/törstig hela tiden
Massa små finnar, främst i pannan och runt munnen
Molvärk (dock nästan bara på höger sida, kollade äggstocken och runt om på vul men allt såg bra ut)
Hunger på konstiga tider, blir akuthungrig och måste äta direkt
Trött
Ett helvetes humör
Grattis till er alla!!