• Linu

BF juni 2021

Plussade nu på morgonen (BIM+1). Borde vara i vecka 5 (4+2), BF 27:e juni. Det är andra gången jag är gravid. Slutade i MF i v 6 sist, i augusti. Så är lycklig men orolig just nu!

Här någon här startat en fb-grupp? Jag är intresserad av att gå med i den i så fall. : )

• Linu

Såg att det finns två fb-grupper. Sökte om medlemskap i den ena (Sanna som mod), men inte fått svar än bara. Fanns länkar till en till, mindre grupp, men inget händer när jag går till länken. Hmm...

• Linu
    Chajsa skrev 2020-10-22 17:14:58 följande:

Jag hoppar in! Plussade i måndags efter min första ivf, första barnet och jag är 31 år. Vågar inte riktigt hoppa högt än men är väldigt lycklig. Om allt går som det ska blir det bebis i slutet på juni! Mysigt att följas åt! <3

Grattis! Jag är 34, också första barnet. :) Min första graviditet slutade i MF i augusti, så förstår hur det känns att inte våga hoppa högt riktigt än, fast man är överlycklig.
  • Linu
    Jennipenny skrev 2020-10-24 21:33:17 följande:

Hej Allihopa! Tänkte kolla hur era livsstilar är nu ni är gravida? Har ni ändrat era livsstilar något? Börjat äta nyttigare? Tränar ni? :) Jag tränade själv jätte mycket innan, men när corona kom upp så har träningen legat väldigt lågt.... Och har inte riktigt kom igång med den... Blivit lite lat med. Fy! Sen har man inte heller ätit nyttigt... Känner att jag måste ta tag i det nu ;D

Jag har det senaste året gått ner mycket i vikt (18kg) och skött hälsan ganska bra med andra ord. Men nu i vår/sommar då vi försökt göra barn har jag inte varit riktigt lika duktig med kost och träning. Fick också ett MF i augusti och blev lite deppig efter det. Så gick upp 3 kg under sommaren. Men har börjat ta tag i både kost och motion igen nu. Innan jag plussade nu drog jag också ner rejält på koffein, och försöker minska sockerintaget också. :) Jag tänker nog satsa på lugnare träning som promenader, yoga, lättare intervallträning.
Svar på tråden BF juni 2021