Padirac skrev 2020-08-03 16:44:43 följande:
Det finns en tydlig skillnad mellan de norska systerpartierna och SD, för inte länge sedan vägrade DF att ha samröre med SD pga detta, och det är SDs 'härkomst' det handlar om.
Medans DF och FrP kommer från högerpopulistiska och främlingsfientliga rörelser så kommer SD direkt från fascism, nazism och vitmakt-rörelser.
Har du läst SDs redogörelse för deras egen historia? Den finns på nätet, men SD slutade dela ut den 2003 eller en 2004.
Det är oklädsamt att du 'underförstår' andras logik när du kunskaper inom området.
Vad nazismen har med covid-19 att göra, eller vad SD har gjort eller tror sig kunna göra åt covid19, kriminalitet är obegripligt då de inte ens klarar av att stå för sin nazistiska och fascistiska bakgrund eller ens rensa ut den.
Om jag ska tro dina länkar så är det snarare så att det är SD som vill begränsa LAS och införa marknadshyror, då de kommer med dubbla budskap kan de ju mena och vilja vad som helst.
SDs stora insats i att begränsa covid19 måste vara att Jimmie satt i karantän efter Turkietresan, eller kommer du på något bättre de gjort?
Nu fortsätter du bara med att slänga orden facism och rasism runtomkring dig. SD har kampanjat flera gånger tillsammans med DF, så det där är bara trams. DF är dessutom mer radikala än SD.
SD ville stänga skolorna och att Sverige tog samma väg som resten av Europa.
Varför ska jag som är svensk stödja Löfvens regering som inte bryr sig om att skydda Sveriges befolkning mot en pandemi? Varför ska jag stödja en regering som vill ta bort de samhällsstruktur som socialdemokratin själv har byggt upp?
Varför skulle jag köpa dina varningssignaler om fascism när människor far illa och dör på grund av en farlig regering?