• KarlssonA

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

S+Mp+C+L pratar hela tiden om deras överlägsna värderingar. Det är bara de som har hjärtat på rätt sida, medan alla andra partier är onda. Trots det ignorerar dem coronaviruset. Genom att inte försöka begränsa virusets spridning har 5000 människor dött i Sverige och fler kommer det att bli. Bevisar inte det här att det tvärtom är dessa partier som helt saknar moral och goda värderingar?

Ni som stödde regeringen och stödpartierna till den för att ni ville att goda värderingar ska prägla samhället - har ni ändrat nu? Om inte - varför?

• Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
  • Överste Senap
    AndreaBD skrev 2020-06-25 13:10:46 följande:

Det vet jag ju. ;) 

Sorry, skulle citera TS men gick via ditt inlägg.

Hoppas han läser ändå.
  • KarlssonA
    AndreaBD skrev 2020-06-24 23:23:41 följande:
    Är det så viktigt om det kommer en andra våg, eller om smittan helt enkelt är KVAR? Poängen är att vi inte blir av med den. 

Experterna har först trott att det blir en andra våg, nu blir det kanske inte det, i dem flesta länderna. Inte konstigt att de inte vet exakt, det är ett nytt virus och man har inte så mycket erfarenhet av andra pandemier. 

Och snälla, förklara för mig, vad det har med inskränkt att göra? 
    Poängen är att Sverige kommer att väsentligt fler döda när pandemin är över.

Dödstalen kommer inte att jämna ut sig. Att du fortsätter att tro att andra länder kommer ikapp gör dig inskränkt.
  • KarlssonA
    AndreaBD skrev 2020-06-24 23:30:17 följande:
    Vad sa de då? Kan du belägga att NÅGON av dessa har sagt att man bör satsa på flockimmunitet? Jag vet att de inte det, jag har följt nyheterna (förutom Jan Albert, som jag inte vet vad han har sagt). Kan du belägga detta märkliga påstående som ingen känner igen?
    Vad är det för fel på er?

Tegnell och alla andra har sagt att det enda som kan stoppa viruset är flockimmunitet. Därför ska vi inte stänga ner samhället i Sverige.

Hur svårt kan det vara att fatta? Varför vill ni vrida på sanningen?
  • sextiotalist
    KarlssonA skrev 2020-06-25 14:36:17 följande:

Tegnell och alla andra har sagt att det enda som kan stoppa viruset är flockimmunitet. Därför ska vi inte stänga ner samhället i Sverige.

Kan du visa det är du snäll
  • KarlssonA
    KillBill skrev 2020-06-24 18:03:42 följande:
    Vad menar du? Jan Alberts är inte kopplad till FHM eller den svenska strategin, Du får jobba vidare men jag kan redan nu avslöja du kommer få fel
    Det är han visst. Jan Albert har jobbat tillsammans med FHM för att genomföra tester.

För övrigt tror jag att du är en mycket sjuk människa som hyllar personer som ligger bakom att 5000 människor har dött. Har du inget civilkurage eller hade du kunnat stödja Stalins utrensningar också?

Vad är det som driver dig att reflexmässigt gå i försvar för den här fruktansvärda regeringen? Är du rädd för SD eller vad handlar det om?
  • sextiotalist

Utöver detta så är det sant på så vis att flockimmunitet är det bästa sättet att hindra smitta. Men man kan få det på flera sätt. Vaccination är ett väldigt bra sätt. Men än så länge vet inte forskarna hur immuniteten fungerar.

Flockimmunitet innebär ju att ett virus inte får chansen att etablera sig då tillräckligt är immuna.

Mässlingen är en sådan sjukdom som vi håller i schack med flockimmunitet genom vaccinering.

Rent krasst så verkar det här viruset vara av en sådan art att vi måste leva med det många år framöver.

Men Tegnells strategi har varit att se till att samhället fungerar och att vi håller ned antalet sjuka så att även sjukvården fungerar tills dess att vaccin finns och som hjälp att tillräckligt många blir immuna.

För ett bra vaccin kommer ge just flockimmunitet.
  • Överste Senap
    KarlssonA skrev 2020-06-25 14:42:24 följande:

Det är han visst. Jan Albert har jobbat tillsammans med FHM för att genomföra tester.

För övrigt tror jag att du är en mycket sjuk människa som hyllar personer som ligger bakom att 5000 människor har dött. Har du inget civilkurage eller hade du kunnat stödja Stalins utrensningar också?

Vad är det som driver dig att reflexmässigt gå i försvar för den här fruktansvärda regeringen? Är du rädd för SD eller vad handlar det om?

Bara en mycket sjuk människa hävdar att svenska personer ligger bakom 5000 personers död.

Hade SD haft makten hade JÅ avrättat många fler då han i början hävdade likt Bolsanaro att det var hysteri att ta till åtgärder alls. Men till hans fördel får man säga att han snabbt insåg vad som var på väg att hända. Dock, den fördröjning det ändå inneburit hade lett till ett mycket värre scenario än var vi är idag. Noterbart är också att SD aldrig lagt förslag på åtgärder som i tid hade gett ett annat utfall.
  • AndreaBD

Det hjälper inte att påstå att svart är vitt. INGEN av dessa har sagt att vi ska ha det som strategi. Att det är det enda som stoppar det stämmer visserligen, eftersom det krävs immunitet för att det ska sluta. Men det kommer nog att ske genom vaccin. 

Men tänk om nu inte går  att få ett fungerande vaccin? Vi har ju fortfarande inget för HIV. 
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?