• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Älskar vintern
    Anonym (Bryr mig inte) skrev 2020-05-15 14:41:20 följande:

Så han betalade för sex? Åh nej, världen går under...

Känner likadant. 
  • Dr Nail

Men suck. Ännu en lynchmobb. Visst var det ändå trevligare förr i världen när folk helt enkelt hängdes på torget. Då var det iaf över snabbt.

• Anonym (Anonym)
    Älskar vintern skrev 2020-05-16 15:25:09 följande:

Tycker synd om hans flickvän dock p.g.a. otroheten. 

Inte om kvinnan han utnyttjade sexuellt?
  • pyssel
    Anonym (Visst en orsak.) skrev 2020-05-16 15:21:50 följande:

Beror på hur man ser på det men fortvarande olagligt oavsett skäll.

Jaså? Berätta hur du ser på PRs lilla avbön då?
    #inteensamaldrigglömd
  • nénuphar
    Anonym (en kille) skrev 2020-05-15 21:40:23 följande:

Tack så mycket! Meddela gärna varför, jag är uppenbarligen för korkad här i mina 10 års erfarenheter av aktivism för att förstå.

Vad för aktivism? Förklara gärna vad du menar. Det är redan lagligt att sälja sex i Sverige, däremot inte köp. Jag är inte övertygad om den avkriminalisering som t.ex. Amnesty och WHO står bakom. Legalisering ökar trafficking men inte tryggheten för de utsatta och inte heller minskar det sexhandeln. Jag vet att idén att avkriminalisering är tänkt att ge de prostituerade makten, större möjlighet att söka hjälp hos polisväsende osv men grundproblemet att (främst) kvinnor och i många fall barn exploateras kvarstår. Varför skulle traffickingen, utnyttjandet och stigmat minska för att aktiviteterna avkriminaliseras? Även om PRA hittills påstås haft goda effekter i Nya Zeeland så ser jag det som en naiv hållning att mena på att det inte är avhumaniserande att andra får ta sig friheter med din kropp även om du ?frivilligt? ger bort den i utbyte mot pengar. Det handlar alltid om maktförhållanden.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 19:05:12 följande:
    Kallas kåthet. Jag har också köpt sex en gång. Va kåt och ensam den gången behövde närhet. Det vart faktiskt fint, jag var förmodligen den bästa kund hon stött och jag har enorm respekt för tjejer och behandlar dom så fint. Hennes vinst där helt klart!

Jag håller inte med... Om det vart lagligt hade det vart otrohet enbart. Inte hans elle rmitt fel att lagarna suger eller? Varför ska lagar stå över ens RÄTTIGHET att få närhet eller sex om man behöver det för? Om två vuxna bestämt att man ska ha sex för pengar? Det ska alla andra SKITA I.
    Jag tycker mest det var dumt att han gjorde detta när han har familj och barn. Om han vart singel hade det vart lugnare så, oavsett om lagen tror den står över någons frihet när det gäller sex. Fuck that. Riv ner lagen säger jag bara. Fort som fan.
    Nej det var verkligen inte hennes vinst och det är inte din rättighet. Fy så äckligt skrivet.
  • pyssel

Står och gör tummen upp på väg ut på joggingtur i morse. En sak har han då rätt i, det är så mkt som inte stämmer med den ihåliga själen.

#inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Moa)
    pyssel skrev 2020-05-16 16:18:59 följande:
    Står och gör tummen upp på väg ut på joggingtur i morse. En sak har han då rätt i, det är så mkt som inte stämmer med den ihåliga själen.
    En dag som alla andra i hans liv. Sen ska han ta itu med sina demoner.

Första gången han köpte sex? Nä det tror jag inte på.

Hoppas som sagt att han åker dit på oaktsam våldtäkt. Sen har han ju inte varit försiktigt med den främmande kvinnan vad det gäller dagens pandemi heller...
  • Anonym (nej, val är val)
    pyssel skrev 2020-05-16 07:04:19 följande:

"Paolo-en-gång-Roberto" har förstås många kompisar.

Simpel torsk. En gång, nä du kan ju inte hålla dig från att skryta att du är en vanlig flergångstorsk med usel kvinnosyn och helt blasé inför att utnyttja någon.

Jag har aldrig träffat honom. Bara sett honom på tv. Så ingenting jag skriver här har med honom att göra. Och jag utnyttjar ingen tjej nej.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp