• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 11:51:44 följande:

Han har tidigare haft lite den där matcho-stilen.
    Det mest omanliga jag kan tänka mig är att betala för sex.

Sen stavar man väl MACHO, men det skiter vi i.
  • Anonym (Hj)
    Anonym (Jaha) skrev 2020-05-15 14:56:45 följande:

Bättre än våldtäkt iallafall.

? insatsen genomfördes av människohandelsgruppen vid polisens nationella operativa avdelning... ?

Menar du egentligen att bättre att våldta om man betalar för en hallick ?
  • Anonym (Noll)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-16 11:35:46 följande:
    Aha. Jaa hon med sina Toblerone är ju lika illa som en sexköpare. Vad är din poäng egentligen??
    Den jämförelsen var nog den sämsta jag någonsin råkat på.
  • pyssel
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-16 11:46:50 följande:

Tycker det är du som är helt rabiat och verkar gilla att utse syndabockar att hetsa mot.

Jag anser att trafficking ska bekämpas och det är mycket bredare än sexköp. Det handlar om jordbruket, klädtillverkning, droghandel, skönhetssalonger som har killar från Afghanistan anställda som lägger fransar, restaurangbranschen osv. Byggbranschen. Svart städhjälp. ?Nannies? från Thailand som spärras in på Djursholm och behandlas som slavar. Hela västvärlden lever av att människor från tredje världen utnyttjas som arbetare så att vi får billiga produkter, mat och tjänster.

Det är bara narcissistiskt att hata enskilda personer som åkt fast, förstår att du gillar det som tycker om att utse syndabockar så du slipper titta på din egen del i det här systemet.

Jag tror knappt att någon sexarbetare mår bra eller inte har blivit utnyttjade som barn alt haft annan störd uppväxt men jag tycker att prostitution ska vara lagligt och att man ska lägga resurserna på att hjälpa kvinnor må bättre. Så kan dom själva välja om dom vill sälja sex eller inte, huvudsaken är att dom får möjlighet att utbilda sig och gå i terapi.

Varför skulle jag bara avsky enskilda och inte systematisera övergrepp av samma och annan sort? Nej, lägg själv ner din whataboutism, det är verkligen de sämsta argument du kan komma med och helt grundlösa anklagelser mot mig. Läs gärna på vad narcissism är innan du tar i med stora ord du inte förstår. Men förstår att du "gillar det", eller vad värdelöst nonsens du skrev.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Signatur) skrev 2020-05-16 11:47:51 följande:
    Ser man till mängden inlägg samt graden av upprördhet så tycker många att sexköp är värre än våldtäkt.
    Sexköp ÄR våldtäkt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Noll) skrev 2020-05-16 11:55:05 följande:
    Den jämförelsen var nog den sämsta jag någonsin råkat på.
    Håller med.
  • Anonym (Signatur)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-16 09:08:14 följande:
    Berätta gärna hur det är mobbning att köpa kläder?
    Sweatshops.
  • pyssel
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 11:49:13 följande:

Skvaller vet jag inte om man ska tro på. Men visst, han har gjort en del skumt genom åren. Och många tyckte han förtjänade knocken han fick i sin sista match (en av de fulaste matcher jag sett, som fick mig att helt tappa respekt för boxning)

Han är väl inte Guds bästa barn antar jag. Det är inte jag heller.

Inte du heller? Vad har det med hans sexköp av traffickingoffer att göra? Är du en av "kämpa", "bryt ihop och res dig", "alla kan göra fel" - peppare på twitter? Jag vill helst inte tro det.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Signatur) skrev 2020-05-16 12:01:46 följande:
    Sweatshops.
    Vet du ens vad mobbning betyder??? Ledsen att göra dig besviken men jag har aldrig någonsin besökt en sweatshop, än mindre trakasserat de som jobbar där!
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp