• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • pyssel
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-16 16:23:28 följande:

En dag som alla andra i hans liv. Sen ska han ta itu med sina demoner.

Första gången han köpte sex? Nä det tror jag inte på.

Hoppas som sagt att han åker dit på oaktsam våldtäkt. Sen har han ju inte varit försiktigt med den främmande kvinnan vad det gäller dagens pandemi heller...

Hoppas jag med. Att den utvidgade våldtäktslagstiftningen prövas och att han åker dit.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 16:33:05 följande:

Jag har aldrig träffat honom. Bara sett honom på tv. Så ingenting jag skriver här har med honom att göra. Och jag utnyttjar ingen tjej nej.

"Kompisar".

Så har vi ju de allierade som är torskar som du. Lika usla mot kvinnor allihop. Och så ett gäng virtuella kompisar som i detta nu tröstar och peppar på sociala medier.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (stupido) skrev 2020-05-16 08:33:00 följande:

Då åker man till Danmark. Där det är lagligt.

Man är inte så korkad att man köper sex i Sverige där det är olagligt, polisen lägger resurser på det och det är så socialt stigmatiserat som det är. Och är man så korkad får man fan skylla sig själv.

Än så länge ser lagarna ut som de gör. Det får man anpassa sig efter.

Jag är allmänt trött på kalla Sverige ändå så. Danmark hade inte varit fel att bo i!

Det är detta jag ifrågasätter. Varför ska man anpassa sig över en lag när man själv är värd t.ex extra tjänster vissa thai massage ställen erbjuder? Nej, lagen får anpassa sig efter mig där istället. Det är jag värd! Men om det nu lyckas hindra trafficking på riktigt.. Genom att det är olagligt för killar, då får lagen stå kvar gärna, men jag tänker bryta mot den när jag känner för det sålänge ingen tjej blir utnyttjad eller kommer till skada dvs.

Exempel thai ställe och där dom erbjuder för att dom blir attraherade av en. Dom ställena lyser upp kalla distanta och feministiska Sverige.
  • Anonym (Hmmmmm)

Jag tänker inte köpa några av hans produkter i alla fall. Att köpa en fattig kvinna skomärke offer för trafficking är så äckligt lågt. Vilket svin. Det är garanterat inte första gången han gör det.

• Pope Joan II

51 år gammal, förhållande med yngre kvinna, barn i tonåren, känd från tv - plötsligt kommer han på att han vill prova att köpa sex av en prostituerad. Något han aldrig tidigare gjort. Ja, det verkar ju troligt. 

Smaklöst att ge honom utrymme för vad jag antar är en enda gråtmild session av låtsasskam. 

• Anonym (Hmmmmm)

Med tankar på att det är trafficking är det egentligen våldtäkt.

Anonym (Bryr mig inte) skrev 2020-05-15 14:41:20 följande:

Så han betalade för sex? Åh nej, världen går under...

• Anonym (nej, val är val)
    Tukt skrev 2020-05-16 09:21:32 följande:

Man blir inte "arresterad" i Sverige.

Vad skulle hända om en polis kom på någon ha sex på thai massage eller med en prostituerad nånstans i Sverige? Mest nyfiken. Vilka straff ger dom? Enbart för killarna då. Lagligt för tjejerna så.
  • Anonym (Hmmmmm)

Eftersom det var ett traffickingoffer ÄR det våldtäkt.

Anonym (Jaha) skrev 2020-05-15 14:56:45 följande:

Bättre än våldtäkt iallafall.

• Anonym (Hmmmmm)

Jo, när det som här rör sig om trafficking.

Anonym (Vanligt) skrev 2020-05-15 17:37:27 följande:

Att köpa sex är inte samma sak som att vara en våldtäktsman. Jag försvarar inte sexköp på något sätt men just saying.

• Anonym (Hmmmmm)

Köpt sex = torsk, och inga föraktar män så mycket som prostituerade!

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 19:07:12 följande:

Jag är ingen "torsk". Jag har köpt sex en gång. Kalla mig "närhetssökande" istället. Om ni feminister gett oss mer hade vi kanske inte behövt söka oss till sex köpare eller? Beror på så. Nu hade jag sex i tyskland, och jag skiter i om du kallar mig torsk för det, och din lilla åsikt där. 

Jag var kärleks och närhets sökande. Hon gillade mig. Jag respekterar en sex arbetare lika mycket som nån annan kvinna Ida.

Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp