• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 10:12:49 följande:
    Han mår skit för att han har utnyttjat en annan människa också.
    Fattade han inte det innan så behöver han ju undersöka psyket. Det är jävligt lätt att sitta i efterhand och påstå att man är sååå ångerfull. Det han ångrar är att han blev påkommen den här gången, jävla torsk.

https://sites.jmk.su.se/laget/3554-paolo-roberto-jag-har-kopt-sex

Under intervjun får Paolo frågor kring varför han tycker prostitution är smutsigt, om han tänkt på kvinnan under köpet och om det kan vara fråga om människohandel.

Paolo säger att han inte tänkte på kvinnan i stunden men gör det nu.
  • Mimosa86

Nej, han sa ju själv i intervjun att han inte tänkte på kvinnan i stunden men gör det först nu. Och detta är intressant, för poliserna som tidigare under året haffat 41 sexköpare vittnar om att dessa män blev förvånade när de frågades ut om hur de tror kvinnan mår. För detta var inget de hade tänkt på. Är inte det märkligt, att ha sex med någon och ha så extremt lite intresse av henne och hennes situation? Nästan som att man börjar tro att dessa män inte ser dessa kvinnor som människor utan som verktyg. Men så åt helvete kan det väl inte vara, eller?
  • pyssel

Varför skulle han? Tror du det var första gången, eller?
    #inteensamaldrigglömd
  • Mimosa86
    Anonym (..) skrev 2020-05-16 07:25:47 följande:

Den utan synd får kasta första stenen

Slänger du dig med detta uttryck också när du läser om pedofiler, mördare, tortyrer, våldtäkter med?

För du har helt rätt, ingen är utan synd. Men det är fan skillnad på att begå brottslig handling än att leva lite inperfekt. Det är därför vi har ett rättsväsen om du missat detta.
  • Zarch

Finns iallafall inte på världskartan att det var första gången som han köpte sexuella övergrepp. En förstagångsförbrytare passar knappast på en torsdag, mitt under en pandemi när han dessutom är nykär.

Personligen så är jag dock inte ett dugg förvånad, han har uppvisat en unken kvinnosyn tidigare och det är föga förvånande att han lider av Madonna/hora-komplex.

Nu hetsar han på i sociala medier och försöker göra avbön. Tycker bara att han ska ignoreras och hållas ute i kylan.

• Zarch

Knappast! Han mår dåligt över att han blev ertappad med byxorna nere och för att hans karriär nu förhoppningsvis är som bortblåst.
  • Anonym (fy fan)

Alltså. Jag skulle tycka det var mer okej att folk köper sex om de som säljer gör det frivilligt. Men så är det ju inte i typ 99% av fallen. De flesta som prostituerar sig gör det för att de blir tvingade eller inte ser sig ha något annat val. Och helt ärligt, de flesta som köper sex borde fatta detta. Sen kanske de inte erkänner det för sig själva utan kommer med ursäkter för att rationalisera sin handlingar. Men det finns fan inga ursäkter för att utnyttja en redan utsatt människa. Att köpa sex är att stödja trafficking. Trafficking är vidrigt, alltså är det vidrigt att stödja trafficking och därmed vidrigt att köpa sex.

De som är vidrigast är dock de som sysslar med trafficking och handlar med andra människor och deras kroppar och möjliggör för folk att köpa dem. Jag hoppas dessa avskum får vad de förtjänar. Å andra sidan skulle de inte tjäna pengar om ingen var intresserad av att köpa, så de som köper är bara snäppet under.

• Anonym (Tom)
    persikofjaril skrev 2020-05-16 10:24:22 följande:
    Tror du ärligt på det? Hade han inte blivit påkommen hade han knappast mått dåligt.
    Jag vet inte.
  • Anonym (Tom)

Var nog mest det här som han sa som jag tyckte lät ärligt.

? Jag hittade det smutsigaste som finns. Jag ville döva hålet som finns hos mig, säger Paolo och fortsätter:

? Du köper en annan kvinnas kropp. Säkert någon som är dit-tvingad. Hon är ju inte där för att det är jättetrevligt, säger han i intervjun.

I
    ngen ursäkt förstås. Jag kan inte förstå, när han är ihop med en ung, vacker kvinna.
    Samma med Hugh Grant, som var ihop med Elizabeth Hurley.
    Men jag antar att människor har sina brister.

• pyssel

För att återkomma till mäns attityd till sexköp, bara läs alla haranger om hur "vänstern kommer gå bananas" och "kämpa", "komma igen" och "alla begår misstag". En hel skog av virtuella "kompisar"(säkert verkliga också), t.o.m en del kvinnor, som sluter upp bakom torsken. Så vidriga folk är.

#inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp