• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • nénuphar
    Wagner skrev 2020-05-16 08:28:15 följande:

Vadå "köpa människors kropp"? En absurditet.

Den som betalar för sex köper ju en sexuell tjänst. Precis som att den som köper en städtjänst, gör det, eller vilken annan tjänst som helst.  Principen är densamma.

Det som säljs är det arbete personen utför.

Sverige är i detta ett extremland, som i så många andra hänseenden. I de flesta andra länder är sexhandel något helt normalt.

Antagligen beroende på det svenska matriarkatet. Kvinnorna har givit sig på sexhandeln som en metod för att kunna styra över mannens sexualitet och på så vis få honom under toffel. Medskyldiga till detta är alla de män som springer kvinnans ärenden, kallar sig feminister, o.s.v.

Principen är den samma men jag tror de flesta inser att det är betydligt intimare att låta någon (sisådär 10-30 om dagen) få tillgång till din slida än att låt säga torka bajs med din hand. Dessutom kan man inte jämställa ett vanligt kneg med det som kvinnorna i Insats torsk eftersom det är en riktad insats mot människohandel.
  • nénuphar
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-15 16:53:44 följande:

Ja. Det är inte det han sysslar med på jobbet, han är en lika bra programledare där. I en demokrati sköts straffen efter rättegång av samhället som bestämmer ETT straff. Pöbeln ska inte hålla på och köra lynchmobb för det.

När man jobbar för ett företag åtar man ju sig att förhålla sig till en värdegrund. När man inte gör det uppstår en förtroendekris. Det gör att programledaren inte kan vara lika bra som innan. (Roberto har väl aldrig varit det i och för sig). Jag skulle gissa att TV4 har haft fullt upp med att försöka tvätta av sig sexiststämpeln sedan tidigare. Det här var nog inget de önskade få i knäet.

Ser du det på samma sätt när det gäller låt säga fritidspersonal som har pedofili som fritidssyssla? Ok att låta hen fortsätta jobba bara hen avtjänat sitt straff?
  • Anonym (Tom)

Känns som att han berättar allt utan omsvep. Han har förmodligen pajat förhållandet med sin yngre tjej.
    Han verkar må skit nu.
    Jag tror inte han är ute efter att folk ska tycka synd om honom.
    Han bara säger som det är.

• Anonym (Aaaeh)
    Anonym (Jaha) skrev 2020-05-15 14:56:45 följande:

Bättre än våldtäkt iallafall.

Tror du tjejer som råkat ut för trafficking frivilligt vill ligga med karlar? Nej. Det är våldtäkt om något!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 09:49:08 följande:

Känns som att han berättar allt utan omsvep. Han har förmodligen pajat förhållandet med sin yngre tjej.
    Han verkar må skit nu.

Klart han vill att folk ska tycka synd om honom. Han har sabbat hela sitt liv och sin karriär, vill han någonsin få ett jobb igen så är det bästa för honom att kräla i stoftet och gråta över vilken uuuusel människa han är.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 09:49:08 följande:

Han verkar må skit nu.

Ja han säger bara som det är. Men anledningen till att han mår skit är inte att han utnyttjat en annan människa, utan just konsekvenserna av att han är påkommen. Han skulle inte sitta i tv-soffan och berätta för att ge köparna ett ansikte om han inte blivit påkommen. Jävligt självcentrerat och provocerande om du frågar mig.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Eh) skrev 2020-05-16 10:05:55 följande:
    Ja han säger bara som det är. Men anledningen till att han mår skit är inte att han utnyttjat en annan människa, utan just konsekvenserna av att han är påkommen. Han skulle inte sitta i tv-soffan och berätta för att ge köparna ett ansikte om han inte blivit påkommen. Jävligt självcentrerat och provocerande om du frågar mig.
    Han mår skit för att han har utnyttjat en annan människa också.
  • nénuphar
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-16 09:51:32 följande:

Klart han vill att folk ska tycka synd om honom. Han har sabbat hela sitt liv och sin karriär, vill han någonsin få ett jobb igen så är det bästa för honom att kräla i stoftet och gråta över vilken uuuusel människa han är.

Är böjd att hålla med. Han lyckades ju böla och borsta bort att han var medlem i Örnligan (associerad till grov kriminalitet) och har fortsatt bära deras tatuering.
  • persikofjaril
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 10:12:49 följande:

Han mår skit för att han har utnyttjat en annan människa också.

Tror du ärligt på det? Hade han inte blivit påkommen hade han knappast mått dåligt.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp