• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (stupido)

Inte att förglömma.

Paolo kandiderade till riksdagen för socialdemokraterna och var en omtyckt kollega hos Mona Sahlin när de reste runt på gemensamma turnéer i landet.

• pyssel
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 10:56:47 följande:

Var nog mest det här som han sa som jag tyckte lät ärligt.

? Jag hittade det smutsigaste som finns. Jag ville döva hålet som finns hos mig, säger Paolo och fortsätter:

? Du köper en annan kvinnas kropp. Säkert någon som är dit-tvingad. Hon är ju inte där för att det är jättetrevligt, säger han i intervjun.

Ingen ursäkt förstås. Jag kan inte förstå, när han är ihop med en ung, vacker kvinna.

Samma med Hugh Grant, som var ihop med Elizabeth Hurley.

Men jag antar att människor har sina brister.

Det har ju skvallrats i åratal om hans sexköpande, du kan ju inte på allvar tro att en novis på sexköp dyker upp på en Östermalmsbordell med trafficking-offer en vanlig torsdagskväll. En 50-årig veteran snarare. Sedan är han en veteran på att böla om sitt eget lidande när han skadat andra också. En av alla de där pompösa och empatibefriade som vänder andras smärta till sin egen när de blir påkomna. Vi är jävligt många kvinnor, och män, med "hål i själen" som inte drabbar andra med våra genitalier som kompensation för egen smärta. Paolo snackar så enormt mkt skit och förolämpar alla offer för övergrepp när han försöker köpa sympati. Han var sugen på köpt sex och tyckte sig vara berättigad till det. Punkt.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (stupido) skrev 2020-05-16 11:11:30 följande:

Inte att förglömma.

Paolo kandiderade till riksdagen för socialdemokraterna och var en omtyckt kollega hos Mona Sahlin när de reste runt på gemensamma turnéer i landet.

Aha. Jaa hon med sina Toblerone är ju lika illa som en sexköpare. Vad är din poäng egentligen??
  • Anonym (Little piggie)
    Anonym (stupido) skrev 2020-05-16 11:11:30 följande:

Inte att förglömma.

Är det kanske Monas fel att det blev som det blev? When in doubt: blame Mona och Sossarna!
  • Anonym (Lägg ner)
    pyssel skrev 2020-05-16 11:02:54 följande:

För att återkomma till mäns attityd till sexköp, bara läs alla haranger om hur "vänstern kommer gå bananas" och "kämpa", "komma igen" och "alla begår misstag". En hel skog av virtuella "kompisar"(säkert verkliga också), t.o.m en del kvinnor, som sluter upp bakom torsken. Så vidriga folk är.

Tycker det är du som är helt rabiat och verkar gilla att utse syndabockar att hetsa mot.

Jag anser att trafficking ska bekämpas och det är mycket bredare än sexköp. Det handlar om jordbruket, klädtillverkning, droghandel, skönhetssalonger som har killar från Afghanistan anställda som lägger fransar, restaurangbranschen osv. Byggbranschen. Svart städhjälp. ?Nannies? från Thailand som spärras in på Djursholm och behandlas som slavar. Hela västvärlden lever av att människor från tredje världen utnyttjas som arbetare så att vi får billiga produkter, mat och tjänster.

Det är bara narcissistiskt att hata enskilda personer som åkt fast, förstår att du gillar det som tycker om att utse syndabockar så du slipper titta på din egen del i det här systemet.

Jag tror knappt att någon sexarbetare mår bra eller inte har blivit utnyttjade som barn alt haft annan störd uppväxt men jag tycker att prostitution ska vara lagligt och att man ska lägga resurserna på att hjälpa kvinnor må bättre. Så kan dom själva välja om dom vill sälja sex eller inte, huvudsaken är att dom får möjlighet att utbilda sig och gå i terapi.
  • Anonym (Signatur)
    Anonym (Aaaeh) skrev 2020-05-16 09:50:26 följande:
    Tror du tjejer som råkat ut för trafficking frivilligt vill ligga med karlar? Nej. Det är våldtäkt om något!
    Ser man till mängden inlägg samt graden av upprördhet så tycker många att sexköp är värre än våldtäkt.
  • Anonym (Tom)
    pyssel skrev 2020-05-16 11:13:17 följande:
    Det har ju skvallrats i åratal om hans sexköpande, du kan ju inte på allvar tro att en novis på sexköp dyker upp på en Östermalmsbordell med trafficking-offer en vanlig torsdagskväll. En 50-årig veteran snarare. Sedan är han en veteran på att böla om sitt eget lidande när han skadat andra också. En av alla de där pompösa och empatibefriade som vänder andras smärta till sin egen när de blir påkomna. Vi är jävligt många kvinnor, och män, med "hål i själen" som inte drabbar andra med våra genitalier som kompensation för egen smärta. Paolo snackar så enormt mkt skit och förolämpar alla offer för övergrepp när han försöker köpa sympati. Han var sugen på köpt sex och tyckte sig vara berättigad till det. Punkt.
    Skvaller vet jag inte om man ska tro på. Men visst, han har gjort en del skumt genom åren. Och många tyckte han förtjänade knocken han fick i sin sista match (en av de fulaste matcher jag sett, som fick mig att helt tappa respekt för boxning)
    Han är väl inte Guds bästa barn antar jag. Det är inte jag heller.
  • Anonym (Tom)

Han har tidigare haft lite den där matcho-stilen.
    Det mest omanliga jag kan tänka mig är att betala för sex.

• BeautifulLiz
    Zarch skrev 2020-05-16 10:43:40 följande:
    Knappast! Han mår dåligt över att han blev ertappad med byxorna nere och för att hans karriär nu förhoppningsvis är som bortblåst.
    Tror tyvärr att du har fel, vänta bara. Tids nog kommer boken om hur han tog sig ur "träsket".
    Med en riktigt slemmig titel, lika slemmig som han själv.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp