pyssel skrev 2020-05-16 11:02:54 följande:
För att återkomma till mäns attityd till sexköp, bara läs alla haranger om hur "vänstern kommer gå bananas" och "kämpa", "komma igen" och "alla begår misstag". En hel skog av virtuella "kompisar"(säkert verkliga också), t.o.m en del kvinnor, som sluter upp bakom torsken. Så vidriga folk är.
Tycker det är du som är helt rabiat och verkar gilla att utse syndabockar att hetsa mot.
Jag anser att trafficking ska bekämpas och det är mycket bredare än sexköp. Det handlar om jordbruket, klädtillverkning, droghandel, skönhetssalonger som har killar från Afghanistan anställda som lägger fransar, restaurangbranschen osv. Byggbranschen. Svart städhjälp. ?Nannies? från Thailand som spärras in på Djursholm och behandlas som slavar. Hela västvärlden lever av att människor från tredje världen utnyttjas som arbetare så att vi får billiga produkter, mat och tjänster.
Det är bara narcissistiskt att hata enskilda personer som åkt fast, förstår att du gillar det som tycker om att utse syndabockar så du slipper titta på din egen del i det här systemet.
Jag tror knappt att någon sexarbetare mår bra eller inte har blivit utnyttjade som barn alt haft annan störd uppväxt men jag tycker att prostitution ska vara lagligt och att man ska lägga resurserna på att hjälpa kvinnor må bättre. Så kan dom själva välja om dom vill sälja sex eller inte, huvudsaken är att dom får möjlighet att utbilda sig och gå i terapi.