• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Vendetta)
    pyssel skrev 2020-05-15 21:12:56 följande:
    "Generellt" refererade ju inte till 10%, om vi nu ska prata om att kunna tolka text.
    Då kan man ju fråga sig om alla dessa 10% har positiv syn på sexköp?

Det kan helt klart finnas de som upptäckt hur sunkigt det är, och de som köper sex som beroende fast de inte gillar det.
  • Anonym (nej, val är val)
    pyssel skrev 2020-05-15 21:17:51 följande:
    Det verkar inte så.
    Jaha. Ok. Jo så är det.. Jag var mest intresserad av varför du skrev "stört" sådär spydigt, din jobbiga människa. =) haha. Hejdå. Lycka till med livet.
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 21:19:49 följande:

Jaha. Ok. Jo så är det.. Jag var mest intresserad av varför du skrev "stört" sådär spydigt, din jobbiga människa. =) haha. Hejdå. Lycka till med livet.

Lycka till med att inte köpa kroppar. Så stört att onanera i en köpt kropp.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (en kille)
    Mimosa86 skrev 2020-05-15 21:08:32 följande:
    Fel! Länder med legal prostitution har högre trafficing än länder med olaglig prostitution. Socialarbetare och poliser i Tyskland vittnar om att villkoren har blivit tuffare och forskare, exempelvis vid universitetet i Heidelberg, har kunnat påvisa sambandet att länder som legaliserat prostitution och sexköp generellt också i högre utsträckning drabbas av trafficking och människohandel.

Det är ju logiskt. Om ett land accepterar prostitution, Varför ska då kunde betala ett högre pris, blir registrerade och behöva hålla sig på matta när de kan köpa en sexslav för betydlig billigare summa, slippa skriva upp sig och nyttja henne på de brutala sätt de vill?

Prostitution öppnar ju också upp för andra kriminella verksamheter i ett land.

Du får allt läsa på innan du uttalar dig om detta! Finns mycket dokumentation och uppföljningar där.
    Därför ska prostitution inte legaliseras utan i så fall avkriminalliseras.
  • nénuphar
    pyssel skrev 2020-05-15 21:21:37 följande:

Lycka till med att inte köpa kroppar. Så stört att onanera i en köpt kropp.

Tror inte det är någon idé att argumentera med honom. Kan sätta en arm på att det var honom jag försökte diskutera prostitution med i en annan tråd. Det är täta skygglappar och strutsbeteende där, eventuellt lindrig utvecklingsstörning.
  • Anonym (Vanligt)
    Anonym (Vendetta) skrev 2020-05-15 21:16:59 följande:

Har du någon källa på att män generellt / majoriteten av män skulle ha positiv syn på sexköp? Jag har inte alls fått den uppfattningen, tvärtom.

Att hela 10 % av dom köpt sex säger en hel del. Det är bara läsa tråden så förstår du vad jag menar, många män argumenterar för att legalisera sexköp.
  • nénuphar
    Anonym (en kille) skrev 2020-05-15 21:24:01 följande:

Därför ska prostitution inte legaliseras utan i så fall avkriminalliseras.

Grattis! Du är härmed vunnit titeln Dagens pannknack!
  • Anonym (en kille)
    nénuphar skrev 2020-05-15 21:29:04 följande:
    Grattis! Du är härmed vunnit titeln Dagens pannknack!
    Tack så mycket! Meddela gärna varför, jag är uppenbarligen för korkad här i mina 10 års erfarenheter av aktivism för att förstå.
  • pyssel
    nénuphar skrev 2020-05-15 21:26:51 följande:

Tror inte det är någon idé att argumentera med honom. Kan sätta en arm på att det var honom jag försökte diskutera prostitution med i en annan tråd. Det är täta skygglappar och strutsbeteende där, eventuellt lindrig utvecklingsstörning.

Alla förtjänar en chans - att förstå ett och annat, alltså ;)

Inte Paolo-chanser och böla ut, förstås.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Statsfeminismen)
    Anonym (Vanligt) skrev 2020-05-15 21:10:20 följande:

Hur står det till med läsförståelsen? Jag syftar på att en majoritet av männen har den synen på prostitution, men 10 % av svenska män har enligt folkhälsomyndighetens undersökning köpt sex, och det finns ett stort mörkertal så siffran är egentligen ännu högre.

Nice fler svenska män borde köpa sex.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp