• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • LauraPalmer
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 20:55:09 följande:
    Varför har du den åsikten? Utveckla istället. Du har inte ens gett en poäng eller svarat på mina frågor.
    Och du har inte svarat på frågan jag ställde dig. 

En hypotetisk fråga. Om vi kunde stoppa trafficking genom att förbjuda all prostitution i hela världen, hade du tyckt att det var värt det då? 

Ps. köper man sex så är man en torsk. 
  • Mimosa86
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 18:59:10 följande:

Om staten eller samhället hade någon sån här rörelse istället där man jobbar för att se till så sex arbetare hade bra standards hade det kunnat blivit mycket bra för alla om man kunde köpa laglig sex i sverige! I tyskland är det lagligt att köpa sex, och sverioge borde verkligen ta efter! Legalisera det snabbt är mitt råd. Det behövs i kalla sverige.

Här är en tjej som jobbar för sex arbetarers rättigheter.

www.youtube.com/channel/UCMl6gE-PPKdjIWgJaNlvK3w/videos

/En killes åsikter om ämnet.

Fel! Länder med legal prostitution har högre trafficing än länder med olaglig prostitution. Socialarbetare och poliser i Tyskland vittnar om att villkoren har blivit tuffare och forskare, exempelvis vid universitetet i Heidelberg, har kunnat påvisa sambandet att länder som legaliserat prostitution och sexköp generellt också i högre utsträckning drabbas av trafficking och människohandel.

Det är ju logiskt. Om ett land accepterar prostitution, Varför ska då kunde betala ett högre pris, blir registrerade och behöva hålla sig på matta när de kan köpa en sexslav för betydlig billigare summa, slippa skriva upp sig och nyttja henne på de brutala sätt de vill?

Prostitution öppnar ju också upp för andra kriminella verksamheter i ett land.

Du får allt läsa på innan du uttalar dig om detta! Finns mycket dokumentation och uppföljningar där.
  • Anonym (nej, val är val)
    LauraPalmer skrev 2020-05-15 21:04:38 följande:
    Och du har inte svarat på frågan jag ställde dig. 

En hypotetisk fråga. Om vi kunde stoppa trafficking genom att förbjuda all prostitution i hela världen, hade du tyckt att det var värt det då? 

Ps. köper man sex så är man en torsk. 
    Jag svarade! Kanske togs bort eller inte kom fram? Men mitt svar var att..
    Ja, då skulle jag vara för att stoppa prostitution... Om det dramatiskt minska det ja. Men då hade jag behövt starka starka bevis på att det vart STOR skillnad om det var lagligt eller olagligt med prostitution...

Jag tror ändå man hade kunnat hantera trafficking bättre om det är lagligt. Det ger då enklare resurser så man kan skydda alla tjejer och kvinnor. Men ja, om det kunde stoppa trafficking skulle jag vilja att det var olagligt ja.
    Detta med "torsk" är en åsikt och ett uttryck enbart. Inget som stämmer in på mig.

Bara en stämpel. Gör man så, är man så. Din åsikt enbart. Bryr mig inte om det ordet.
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 21:03:27 följande:

Ok, för det första är vi på olika planeter och våglängder ja. Och för det andra så tänker jag inte som dina fantasier om kvinnor som toarullar på butiken.

Så du menar att det inte går att älska med en protistuerad då? Går inte att ge henne ömhet och närhet eller ge mycket? Det funkar bara med tjejer som inte är det?

Samtidigt som jag fattar att man lär känna en tjej under en lång tid för att kunna älska på riktigt och djupt så. Ett djupt känslomässigt band som inte går med en man ser för första gången så.. Och inte känner så.

Men kan man inte ändå behandla henne med respekt eller? Och om jag nu är polyamorös säger vi, så betyder det inte att jag ser dom som "toarullar".

sv.wikipedia.org/wiki/Polyamori

Dina åsikter är svaga känner jag iallafall, och jag håller inte med dig. Det där är din perception, inte min.

"Polyamorös" och "älska med"? Ja, det var en ny vrid på rationaliseringen av ditt sexköp.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Vanligt)
    Anonym (Vendetta) skrev 2020-05-15 21:04:29 följande:

Hur står det till med matematik- och språkkunskaperna? "Generellt" betyder i klar majoritet. 10% innebär var tionde.

Hur står det till med läsförståelsen? Jag syftar på att en majoritet av männen har den synen på prostitution, men 10 % av svenska män har enligt folkhälsomyndighetens undersökning köpt sex, och det finns ett stort mörkertal så siffran är egentligen ännu högre.
  • Anonym (Vanligt)
    Anonym (Vanligt) skrev 2020-05-15 21:10:20 följande:

Hur står det till med läsförståelsen? Jag syftar på att en majoritet av männen har den synen på prostitution, men 10 % av svenska män har enligt folkhälsomyndighetens undersökning köpt sex, och det finns ett stort mörkertal så siffran är egentligen ännu högre.

I USA är det ännu värre. Där har 60 % av männen köpt sex enligt undersökningar som någon i tråden skrev tidigare.
  • pyssel
    Anonym (Vendetta) skrev 2020-05-15 21:04:29 följande:

Hur står det till med matematik- och språkkunskaperna? "Generellt" betyder i klar majoritet. 10% innebär var tionde.

"Generellt" refererade ju inte till 10%, om vi nu ska prata om att kunna tolka text.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (nej, val är val)
    pyssel skrev 2020-05-15 21:09:49 följande:
    "Polyamorös" och "älska med"? Ja, det var en ny vrid på rationaliseringen av ditt sexköp.
    Jag behöver inte ens rationalisera det för dig. Jag gör det inför mig, och anser att det var rätt. Då är det så. Du har noll kontroll över det och får tycka vad du vill! Jag bryr mig inte. Kan inte kontrollera det. Vad jag tycker är däremot mycket viktigare för mig än vad du tycker om detta.
  • Anonym (Vendetta)
    Anonym (Vanligt) skrev 2020-05-15 21:10:20 följande:
    Har du någon källa på att män generellt / majoriteten av män skulle ha positiv syn på sexköp? Jag har inte alls fått den uppfattningen, tvärtom.
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 21:16:47 följande:

Jag behöver inte ens rationalisera det för dig. Jag gör det inför mig, och anser att det var rätt. Då är det så. Du har noll kontroll över det och får tycka vad du vill! Jag bryr mig inte. Kan inte kontrollera det. Vad jag tycker är däremot mycket viktigare för mig än vad du tycker om detta.

Det verkar inte så.
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp