Inlägg från: Anonym (en kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en kille)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Låter för mig som att kvinnan var offer för trafficking. Inte ok. Hade hon varit frivilligt prostituerad så hade det varit ok.

Personligen har jag aldrig gillat Paolo Roberto. Det som många verkar kalla charmigt ser jag bara som sliskigt och självgott. Inte min typ. Jag hade nog valt bort honom som kund.

• Anonym (en kille)
    Anonym (Ida) skrev 2020-05-15 20:30:06 följande:
    Det är sällan så det ser ut i sexindustrin dock, lagligt eller ej. Kvinnor väljer inte att vara horor om de har andra alternativ. Precis som du inte skulle välja att vara manlig hora som första, andra eller ens tredjehandsalternativ. Det är en väldigt vacker bild som du målar upp med leende kvinnor som står på rad som i en godisbutik, en skön dusch och sen bara njuta. Den hårda sanningen är dock att när horan har sugit din kuk och bockat av dig så torkar hon sig äcklat om munnen och kollar på klockan i smyg. För övrigt förstår jag inte varför du hakar upp dig på att prostitution är lagligt i andra länder - även barnäktenskap är lagligt, tvångsäktenskap, i vissa länder döms kvinnor som gör abort till fängelse, i vissa länder anses våldtäkt inom äktenskapet inte som ett brott, i vissa länder ser man mellan fingrarna på pedofili (Thailand).
    Ursäkta att den manliga horan lägger sig i men jag har gjort det valet, och jag är inte ensam, varken som ma eller som kvinna, att göra det valet. Det betyder inte att jag tycker att trafficking och tvång är rätt.
  • Anonym (en kille)
    Mimosa86 skrev 2020-05-15 21:08:32 följande:
    Fel! Länder med legal prostitution har högre trafficing än länder med olaglig prostitution. Socialarbetare och poliser i Tyskland vittnar om att villkoren har blivit tuffare och forskare, exempelvis vid universitetet i Heidelberg, har kunnat påvisa sambandet att länder som legaliserat prostitution och sexköp generellt också i högre utsträckning drabbas av trafficking och människohandel.

Det är ju logiskt. Om ett land accepterar prostitution, Varför ska då kunde betala ett högre pris, blir registrerade och behöva hålla sig på matta när de kan köpa en sexslav för betydlig billigare summa, slippa skriva upp sig och nyttja henne på de brutala sätt de vill?

Prostitution öppnar ju också upp för andra kriminella verksamheter i ett land.

Du får allt läsa på innan du uttalar dig om detta! Finns mycket dokumentation och uppföljningar där.
    Därför ska prostitution inte legaliseras utan i så fall avkriminalliseras.
  • Anonym (en kille)
    nénuphar skrev 2020-05-15 21:29:04 följande:
    Grattis! Du är härmed vunnit titeln Dagens pannknack!
    Tack så mycket! Meddela gärna varför, jag är uppenbarligen för korkad här i mina 10 års erfarenheter av aktivism för att förstå.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp