Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Och forskningen ger INGET entydigt svar.
Jo, jag vet att du inte kan hantera verkligheten i en diskussion och därför du undviker den och droppar oneliners och spott och spe mot min person istället för argument för sak, och du vet redan om att forskningen inte ger ett entydigt svar.
Så vad tror du dig säga egentligen och genom ignorera verkligheten om munskydden?
Och svaret är ja, jag vet att det finns forskning som visar på det fungerar, lika väl som det omvända.
Det är vad forskningsläget betyder inget är entydigt, och ska man se på munskyddsländer så ser vi en sak och det är att hmm munskydd verkar inte ha en speciellt stor effekt ens någonstans och troligtvis pg handhavande fel och munskydd som saknar förmåga att skydda mot så små saker som virus.
Du ska stanna hemma med symtom och du ska hålla avstånd där det går, och i enstaka fall kan munskydd vara befogat och där det är omöjligt att hålla avstånd på nått sätt.
Men då kan man inte springa runt med en mask som bara tar bakterier.
Du har inte diskuterat på flera år då du valt att bli populist, och där kan man aldrig komma fram till nått då en part vägrar delta i verkligheten av diskussionen.
Har du inte uppfattat den efter alla dessa PK, så tror jag inte du kommer förstå denna gång heller.
Strategin är inte flockimmunitet, så enkelt är det.
Enkelt och veta när man nått toppen av IVA-platserna, då IVA-fallen som behöver IVA-plats är slut och det blir en kö.
Vad kungen och statsministerns har med IVA-platserna glömde du av att berätta, undrar då det inte ändrar en enda sak i sakfrågan om IVA-platserna och att det kan finnas mer fall än platser.
Trodde du att starta en ny fråga skulle ändra nått om att det kan finnas mer IVA-fall än IVA-platser?
Som du förstår kära du är att läkare skapar IVA-fallen genom diagnostisering, och sen söker man en IVA-plats.
Detta är mycket simpelt, varför tror du det ändrar sig genom prata om annat?
Modellen Serina Chang och hennes medarbetare har skapat har tvärtom mycket få parametrar.
– Rörligheten är den enda parameter som varierar med tiden. Under den här perioden, från mars till maj, förändrades människors beteenden mycket, med till exempel munskydd, handtvätt, social distans och liknande. Att vår modell ändå lyckas så bra med att återskapa den verkliga infektionskurvan kan tyda på att just rörligheten spelar en avgörande roll för smittspridningen, säger hon."
Har du inte uppfattat den efter alla dessa PK, så tror jag inte du kommer förstå denna gång heller.
Strategin är inte flockimmunitet, så enkelt är det.
Strategin man haft har varit 100% upp tills nu, då vi har aldrig saknat IVA-platser på nationellnivå.
Dock har ett fåtal fått resa till andra regioners IVA-platser, totalt sett så en strategi upp tills nu som varit 100% då platser inte saknats.
En nyare medicin (baricitinib) mot ledgångsreumatism verkar hjälpa mot svår covind, 71% minskning i dödlighet säger de.
nyheter.ki.se/lakemedel-mot-reumatism-kopplat-till-minskad-dodlighet-hos-covid-19-patienter
www.eurekalert.org/pub_releases/2020-11/icl-csa111320.php