Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Och forskningen ger INGET entydigt svar.
Jo, jag vet att du inte kan hantera verkligheten i en diskussion och därför du undviker den och droppar oneliners och spott och spe mot min person istället för argument för sak, och du vet redan om att forskningen inte ger ett entydigt svar.
Så vad tror du dig säga egentligen och genom ignorera verkligheten om munskydden?
Och svaret är ja, jag vet att det finns forskning som visar på det fungerar, lika väl som det omvända.
Det är vad forskningsläget betyder inget är entydigt, och ska man se på munskyddsländer så ser vi en sak och det är att hmm munskydd verkar inte ha en speciellt stor effekt ens någonstans och troligtvis pg handhavande fel och munskydd som saknar förmåga att skydda mot så små saker som virus.
Du ska stanna hemma med symtom och du ska hålla avstånd där det går, och i enstaka fall kan munskydd vara befogat och där det är omöjligt att hålla avstånd på nått sätt.
Men då kan man inte springa runt med en mask som bara tar bakterier.
Du har inte diskuterat på flera år då du valt att bli populist, och där kan man aldrig komma fram till nått då en part vägrar delta i verkligheten av diskussionen.
#4672 "Samma sekund man börjar pilla på munskyddet som de flesta gör, så har man ökat sina risker att bli smittad."
#2436 Folk kan inte ens använda munskydd, och det ökar risken för smitta."
#2175 kan tänka mig att de som pilar på sin mask ökar risken att bli smittade."
Så forskning som inte stödjer munskydds förträfflighet är ett abstrakt begrepp, och munskyddsforskning som stödjer munskyddens förträfflighet är inte abstrakt?
Eller vad är det med inte entydig forskning som inte sjunker in här, det är ju rätt simpelt begrepp trots allt?