Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Så forskning som inte stödjer munskydds förträfflighet är ett abstrakt begrepp, och munskyddsforskning som stödjer munskyddens förträfflighet är inte abstrakt?
Eller vad är det med inte entydig forskning som inte sjunker in här, det är ju rätt simpelt begrepp trots allt?
#4672 "Samma sekund man börjar pilla på munskyddet som de flesta gör, så har man ökat sina risker att bli smittad."
#2436 ?Folk kan inte ens använda munskydd, och det ökar risken för smitta."
#2175 ?kan tänka mig att de som pilar på sin mask ökar risken att bli smittade."
#4672 "Samma sekund man börjar pilla på munskyddet som de flesta gör, så har man ökat sina risker att bli smittad."
#2436 ?Folk kan inte ens använda munskydd, och det ökar risken för smitta."
#2175 ?kan tänka mig att de som pilar på sin mask ökar risken att bli smittade."
Kan inte bli mer än 100% lyckad, så ledsen för din ordlek.
Det blir lätt så här när man tror man kan säga FHM har en annan strategi.
Det som berättar en hel del, det är att man upprepat denna strategi så många ggr, och ni förstår ändå inte efter hundratals upprepningar av denna strategi av FHM.
Det berättar en hel del om er att återge det fel hela tiden.
Forskningen är delad och ger ej ett entydigt svar, ett mycket enkelt begrepp att förstå och enkelt kolla upp om man nu inte hade en agenda.
Ledsen svårt och ljuga om en forskning som är såpass delad.
Och nej, jag brukar inte prata om annat när sakliga frågor kommer som vissa andra gör här än svara på frågor.
Dock tycker jag det är intressant din cherrypickings, och att du tror dig säga nått med att exkludera.
För med det är vad det enda du säger att vi har rätt om munskydden när du gör.
Tydligen ska vi jämföra med länder som har låg smitta initialt och inte kommit till dessa nivåer än.
Såna jämförelser berättar inte mer än att Finland startade ifrån en mycket lägre smittspridning och enklare att hantera.