Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Varför denna panik om minkar?
Just denna variant uppstod från fladdermöss om jag inte minns helt galet.
Annars vet (?) man ju att alla virus muterar, speciellt de som är zoonoser.
Coronafamiljen hittar man ju i massor av djur, det handlar mest om var man letar.
Det är kameler, katter, fågelfä och fladdermöss och en lång rad andra djur.
Så ni som får panik över minkarna nu, vad tycker ni vi ska göra med alla djur, tama som vilda?
Nästa fråga, vad ska vi göra med de människor som uppvisar mutationer, ska vi vara konsekventa och avliva dem också?
Man kan ju förhålla sig på ett annat sätt också tänker jag, man kan skita i att leta efter virus. Det som inte syns det finns inte?
Tycker allvarligt talat att det läskigaste är att media piskar upp en panikstämning och människor följer efter som o-tänkande fårskallar.
Sen är det djupt tragiskt att Danmark har en populist till statsminister som hellre fiskar röster än gör det rätta.
Varför denna panik om minkar?
Just denna variant uppstod från fladdermöss om jag inte minns helt galet.
Annars vet (?) man ju att alla virus muterar, speciellt de som är zoonoser.
Coronafamiljen hittar man ju i massor av djur, det handlar mest om var man letar.
Det är kameler, katter, fågelfä och fladdermöss och en lång rad andra djur.
Så ni som får panik över minkarna nu, vad tycker ni vi ska göra med alla djur, tama som vilda?
Nästa fråga, vad ska vi göra med de människor som uppvisar mutationer, ska vi vara konsekventa och avliva dem också?
Man kan ju förhålla sig på ett annat sätt också tänker jag, man kan skita i att leta efter virus. Det som inte syns det finns inte?
Tycker allvarligt talat att det läskigaste är att media piskar upp en panikstämning och människor följer efter som o-tänkande fårskallar.
Sen är det djupt tragiskt att Danmark har en populist till statsminister som hellre fiskar röster än gör det rätta.
Ska Sveriges minkar rekommenderas hålla avstånd? eller vilken är Sveriges strategi?
"Enligt professor Hans Jörn Kolmos är det bara en tidsfråga innan samma situation som lamslår Jylland även drabbar Blekinge. Det enda som kan stoppa utvecklingen är att omedelbart destruera alla minkar enligt honom.
www.blt.se/solvesborg/professor-blekinge-kan-...
Muterat coronavirus har hittats hos minkar i Sverige
www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/muterat-coron.../
80% ska avlivas tidigare än den tilltänkta pälsningen tidpunkt.
Så det låter enklare hålla avstånd då
Men ser nog ut som vi vandrar mot det hållet.
Det man berättar är att de inte har den funktion som leder till att det skyddar speciellt mycket, alternativt skyddar lite mer.
Även så är detta Amerikanska prognoser som jag förstår det.
Kan det bli 10000, det kan det säkert bli, då vi har nya som kommer hela tiden som inte tål den allra minsta infektion.
Och när det gäller kurvor med munskydd, så har vi sett världen över att resultaten går lite åt alla håll, forskningen stödjer varken eller.
För oss räcker det med att vi skärper oss och följer de regler vi har.
Insett en sak att folk inte handlar så sent som en annan, nästan helt öde i affären.
Men visst är det en intressant prognos, och skärper inte folk sig mer, så kommer den nog bli ett faktum.
Och går folk smittade till jobb, så då är det mer mot rätt troligt.
Vi själva har redan börjat planera för en jul hemma och att skippa släktjulen, vilket vi alla är överens om.
Vi sagt det att i 1-2 andra veckan i Dec, så vet vi troligtvis hur det blir.