Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Har redan bestämt mig redan för 4 år sedan att jag skulle bara diskutera trumpen flitigt och hans lögner tills nästa val.
Sure nått inlägg blir det nog, men inte så flitigt och grundläggande som de senaste 4 åren, blivit många upprepningar då fascister och nazister tenderar vara i överflöd i dessa trådar, och de tycker inte om fakta, forskning och saklighet för uppnå konsensus.
100000 nya smittade idag, och nytt rekord av smittade igår på 84k har jag för mig, så en otrolig ökning på en dag.
Döda ligger på ca240000 tusen, det finns flera som för detta samtidigt, så en del siffror är lägre.
Även om vi leker med tanken Joe vinner, så kommer Joe ha det hopplöst svårt och reda ut den röra trumpen skapat genom strunta i frågan.
Hörde de i taskforce om hur de kom dit och trodde det skulle vara en stor maskin emot COVID-19 och folk som understödjer för lösa frågan bästa sätt, men dom sa de fick stå där ensamma nästan.(plus taskforceen för COVID-19)
Det komerm kosta Joe mycket tid att starta upp en ny traskforce och bättre, 6-9 månader är väl det troliga på den punkten.
Men däremot kan ju Joe dagligen mana att man följer de råd som minskar smittspridningen.
btw vilken skillnad det är på Löfven och föredettingen, Löfven stannar hemma i karantän för att ha mött något som liknar ett tredjehandsmöte, dvs Löfven personligen inte ens träffat den bekräftade smittade direkt.
Och föredettingen står och hostar och snörvlar i riksdagen och gnäller om att jag följer minsann reglerna, trots symtom inte var borta.
Enkelt och sen vem som är seriös politiker och vem som är en populistisk politiker när man gör så.(Lägger ingen åsiktsgrund där, då jag måste göra detta tillägget, för annars tror man inte det handlar om COVID-19)
En toppen sammanfattning vi fick där.
Men tyvärr tragisk läsning och hur illa ställt det är på vissa ställen, även i Sverige.
Har du eller någon sett vad vi ligger på för dödlighet på viruset upp tills nu, vet ju det sjunkit mot starten.
Starten där man pratade om rätt höga procent.
En toppen sammanfattning vi fick där.
Men tyvärr tragisk läsning och hur illa ställt det är på vissa ställen, även i Sverige.
Har du eller någon sett vad vi ligger på för dödlighet på viruset upp tills nu, vet ju det sjunkit mot starten.
Starten där man pratade om rätt höga procent.
Jag ska inte svara för pyssel, men jag tycker definitivt det.
Dumhet:
Dumhet?
Vad har det med de svåra orden i COVID-19 diskussionerna att göra, och som var så svåra för dig att förstår?
Det kan alltid vara värre, tja, det är åtminstone något som slagit mig det senaste dagarna och då tänker jag inte på det faktum att land efter land går om Sverige i statistiken över andelen döda i covid-19 utan på Donald Trumps framfart.
Ur det perspektivet, när ankdammsstormen blir global och den personliga kränktheten monumental så framstår det lilla klustret för inbördes beundran och personlig kränkthet i den här tråden som en flugskit i universum.
Det kan alltid vara värre, tja, det är åtminstone något som slagit mig det senaste dagarna och då tänker jag inte på det faktum att land efter land går om Sverige i statistiken över andelen döda i covid-19 utan på Donald Trumps framfart.
Ur det perspektivet, när ankdammsstormen blir global och den personliga kränktheten monumental så framstår det lilla klustret för inbördes beundran och personlig kränkthet i den här tråden som en flugskit i universum.
Tyvärr kan jag inte påstå detsamma om dig. men en förklarande omständighet kan vara att jag efter ganska många år av debatt med navelskådande högerpopulister är väl medveten om fenomenet.
Missförstå mig inte - jag påstår inte att trådens kritikerkluster är högerpopulister, utan enbart att en del av dessa till kynne och debatteknik tycks vara stöpta ur samma inåtblickande navel.
Den här boken ämnar jag läsa.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgg13r/tegnell-varnades-tidigt-for-hoga-dodstal-huvudlos-strategi