Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Skärpning! Sluta upp med personangrepp, ändrade citat och allmänna tjuvnyp. Diskutera sakfrågan!
Jag älskar såna här självförklarande frågor om svåra ord, där alla ser att det var aldrig nått svårt ord man inte förstod.
Då inget svårt ord kom som behövdes redas ut
Och varför jag använder dom svåra orden ibland/sällan, ja det har jag redan berättat(Som är att precisera och/eller n förklarar större skeenden i diskussionen.
Covid-19 är komplicerat ämne, och kräver svåra ord ibland.
Och jag är en lekman som inte så ofta använder dom, och förstår nu varför man missförstår vad det Anders Tegnell säger om saker som inte ens stämmer.
Kan det vara så enkelt att Anders Tegnell också har för svåra ord för dig?
Om du ska ha nått och hämta i denna, så får du vackert prestera ett svårt ord du har svårt för.
Nått säger mig att inget svårt ord kommer behövas förklaras och med tidigare erfarenheter av dessa COVID-19 diskussioner.
Kanske du kan slänga med dessa COVID-19 beräkningar som var så vikta med en miljon plus en miljon som du var exalterad om, ja, ända tills jag frågade vad det var för beräkningar om COVID-19.
Jag vi alla vet, då nått svårt ord som du vill ha hjälp med aldrig kommer som uppstått.
Kan inte hjälpa dig innan dessa svåra ord du behöver hjälp med.
Och det är så otroligt talande och självförklarande de inte kommer.
De två vill inte berätta vilket ord det är dom kämpar med att förstå, jag tolkar detta som det dom skrev var bara ord på en rad, utan mening eller mål.
Och nått svårt ord existerade inte ens som de brottades med.
Konfirmationsbias för dom som kämpar med det ordet, så ser jag nu att jag att det finns mer stavningar på.
Som tex Konfirmeringsbias.
Just denna uppstod främst i munskyddsdiskussionen, där man lyfte en forskning och sa KOLLA så bra det är med munskydd !!! !! !!!
Och sen selektivt glömt av alla annan forskning som sade det precis omvända och vs.
Nu är dock den diskussionen till 70% stendöd på munskydd(tveksam vi ens får ett riktigt svar om munskydd på mycket länge, även om forskning kommer trilla ut allt eftersom, ett ämne vi ändå måste forska i för framtiden.) , då forskningen spred ut sig som en solfjäder i påstående hur effektiva munskydd är, som var ifrån inte alls nästan till hur effektivt som helst nästan.
Ett perfekt exempel är tex flockimmunitet och fast Anders Tegnell säger att det inte är strategin.
Och fast man upprepat detta var PK jag sett.
Ett annat är när deras läkarroll stiger fram och bara pratar under evidens, det kopplar inte heller många och den problematiken det ger och ta orden som de aldrig kan ändra sig.
Moderatorer berättade vi skulle vara mer ämnes relaterade, så du får berätta om det är nått svårt ord i nått inlägg du inte förstår.
Så kan jag utveckla ordets betydelse för dig.
Och upprepa det som moderator nyss sa vi ska sluta med, tänker jag inte göra.
Jag tolkar att siffrorna är gjorde i förhållande till antalet bekräftade smittade, och antalet bekräftade döda.
Och sen får man ett tal, som är korrekt i sig, men missvisande för alla smittade och alla döda.
Den uträkningen tror jag tar ett bra tag och reda ut, precis som det gjrode på svininfluensan, som jag har för mig hamnade till slut på ~0,3% av de smittade.
Slovakien kanske kan ha en bättre bild, men såklart de tog bara smittotest och inte antikroppstest och när de testade 3,6 miljoner av sina medborgare under en helg.
Så det svaret får vi nog inte där heller, kanske.
Vi har ju samma problem när vi kollar tillbaka på våra smittor, och att talen är konstiga pga vi har såpass få positiva influensavirus/virus test.
Och då kan man inte heller registrera de som dött av virus, som just en influensavirus/virus död.
Jag tolkar att siffrorna är gjorde i förhållande till antalet bekräftade smittade, och antalet bekräftade döda.
Och sen får man ett tal, som är korrekt i sig, men missvisande för alla smittade och alla döda.
Den uträkningen tror jag tar ett bra tag och reda ut, precis som det gjrode på svininfluensan, som jag har för mig hamnade till slut på ~0,3% av de smittade.
Slovakien kanske kan ha en bättre bild, men såklart de tog bara smittotest och inte antikroppstest och när de testade 3,6 miljoner av sina medborgare under en helg.
Så det svaret får vi nog inte där heller, kanske.
Vi har ju samma problem när vi kollar tillbaka på våra smittor, och att talen är konstiga pga vi har såpass få positiva influensavirus/virus test.
Och då kan man inte heller registrera de som dött av virus, som just en influensavirus/virus död.
Dansk Internationell PK om mink-mutationen, de berättar det finns 5 olika tror jag, eller hette det cluster-5?
För sen försvann den igen :p