Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Nope, någon forskare är jag då inte.
Vad det nu ska ändra om det sakliga med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus kan man undra.
Det intressanta är dock att man aldrig kommer så djupt in i diskussionen, då min person är viktigare att diskutera än sak för vissa.
Det är intressant att se klustret läser forskning som fan läser bibeln, dvs med konfirmationsbias och ovilja att ta in om det finns forskning som bestrider varandra, som tex på munskydd.
Andra saker så återges det rätt och den hela bilden av forskningen, och då blir det som tex på munskydd och att det blir som en solfjäder av forskningsresultat.
Som går allt ifrån inte funka överhuvudtaget, till vara otroligt bra.
Konfirmationsbias är det när man säger "...kolla här VI MÅSTE HA MUNSKYDD.", och sen tror den forskning man länkar till ogiltigförklarar all annan forskning.
Hur ska du veta nått är sant som klyban säger och när du så sällan ens deltar i en diskussion med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus?
Men du har rätt i att jag undviker ljuga, det betyder inte att det är ett svart och vitt rätt, men kan vara ibland.
Tryck visa endast klyban.
Oops, det kom aldrig nått ord, bra då vet jag.
Men udda att du tycker nått, och sen står vi där fortfarande utan svar, IGEN!
Varför det när det brukar räcka med: "Oops, är för trött, brukar inte missa sånt."
Jaha.. är det så du skriver? Du har tagit efter fler saker ser jag.
Kanske kan vi roa oss med kvickheter, sarkasmer och annat hån i morgon då, om du är trött?
Dröm sött, i morgon kanske det är klart att Trump är president i 4 år till, då blir idiotin på sociala medier svårslagen.
Dumhet?
Vad har det med de svåra orden i COVID-19 diskussionerna att göra, och som var så svåra för dig att förstår?
Inser du att du svara där igen, och ändå står vi där utan vilket svåra ord det var som var så jobbigt för dig att du var tvungen och tycka det är svåra ord för dig att förstå.
Och detta vägrar du svara på, det betyder ju per AUTOMATIK att det fanns inga svåra ord som vara svåra för dig.
Är du medveten om att alla kan läsa dina inlägg?
Så vad tycker du nu, tycker du att det fanns svåra ord som jag för förklara, eller inte i dessa COVID-19 diskussioner?
Vilket svåra ord är det du inte kan bra nog så du kräver en förklaring på, katekolaminer?
Annars får vi nog begrava den om svåra ord om du inte har några svåra ord och förklara för dig.
Kanske det var så att du förstår alla svåra ord till och med, men då blir man frågande till att du tycker svåra ord som jag skriver är för svåra.
Så vilket svåra ord i COVID-19 diskussionen är det du vill jag ska hjälpa dig med?
Start of November update? Sure, why not.... Siffror från igår 4/11, med ett undantag.... (Obs. 4 datapunkter per land är verkligen inte mycket att gå på, så stor nypa salt på trendkurvorna...)
Lite längre inlägg för jag vill få med alla 20 länderna för att etablera baseline för November.
Peru ligger fortfarande högst upp på listan av de 20 mest döda per miljon-drabbade länderna. 1050 döda per miljon och ser just nu ut att klara månaden under 1100.
Belgien.... Belgien är det där undantaget. De har bara siffror mellan den 1a (1020) 3e (istället för 4e. Jag gissar att de har svårt att hinna med just nu). De gick då om Peru, i en dag. 1050 döda/miljon och är på väg nästan spikrakt upp till 1100 innan veckan är slut.
Spanien började månaden på 767 döda per miljon invånare. En justering i datan den 4e gjorde att de klev upp till 800-gruppen (815), där de för tillfället är ensamma. Just nu ser det ut som att Spanien kan kliva upp i 900-gruppen i början av nästa vecka, men trendkurvan är ju så klart osäker pga justeringen.
Brasilien går från 752 den första till 755 den 4e. I den takten kan de vara uppe i 770 i månadsslutet.
Bolivia går från 747 till 750. De kanske kommer till 760 till månadsslutet.
Chile går mot sämre tider verkar de som. De började månaden på 743, låg den 4e på 749 och ser ut att gå om Bolivia idag och Brasilien den 9e.Den 29e kan de eventuellt kliva upp i 800-gruppen
Ecuador började på 718 och landade på 720. Inget alldeles alarmerande. De kan komma att komma över 130 runt den 24e-25e.
Mexico var det sista landet som började i 700-gruppen, med 712. De har gått från 712 till 718 och ser ut att gå om Ecuador den 5e och Bolivia den 28e.
USA klev upp i 700-gruppen den 3dje efter att ha börjat månaden på 697. Med 703 döda per miljon ser de ut att gå om Ecuador den 15e.
Argentina, Argentina. Även Argentina klev upp i 700-gruppen den 3dje och gick samtidigt om USA. Från 686 till 709. I den här takten kommer de gå om övriga länder kvar i 700-gruppen och kliva upp i 800-gruppen när halva månaden gått, runt den 14e-15e.
Italien började på 639 och landade på 652. De kan komma att kliva upp i 700-gruppen runt den 14e.
Panama började på 626 och stannade på 633. Som det ser ut just nu är de det enda landet som kommer vara kvar i 600-gruppen vid månadsslutet.
Colombia är längst ner i 600-gruppen. De startade med 615 och slutade med 626. De kan komma att gå om Panama den 11e och kliva upp till 700-gruppen den 22e-23e
Sverige ligger högst i 500-gruppen. 593 den 1a och 594 den 4e. Ser just nu ut som att vi kommer kiva upp i 600-gruppen runt den 23e.
Frankrike startade också i 500-gruppen. De gick upp från 568 till 587. De får en andragradens polynom kurva på försök och enligt den kommer de gå om Sverige och kliva upp i 600-gruppen den 5e. De får också ha kvar en linjär kurva som jämförelse.
Nordmakedonien startade i 400-gruppen med 477 men klev upp i 500-gruppen den 4e med 504. Fortsätter de på sin trendlinje kommer de gå om Sverige och kliva upp i 600-gruppen den 14e.
Armenien gick från 460 till 489 och ser ut att kliva upp i 500-gruppen den 5e.
Moldavien började på 442 och gick till 456. De ser ut att ta klivet upp den 14e.
Nederländerna ligger fortsatt längst ner. Dessa fyra dagar gick de från 431 till 442 och trendkurvan pekar på att de kan komma att gå upp till 500-gruppen den 22a November.
Så... det var det. Kortare uppdateringar framledes.....