TwoThousands skrev 2020-05-09 22:52:41 följande:
Ja, hur många poäng kommer det bli i slut ändan?
När når denna pandemi sin högsta peak?
Men hur kan jag veta det? Och det var inte min poäng. Du kanske inte förstod mitt inlägg? Jag sa att hittills har alla länder tagit säkerhetsåtgärder, just för att undvika höga dödstal. Därav kanske många underskattar detta virus och säger saker som att alkoholism och bilolyckor har högre dödstal, som att man inte förstår varför folk oroar sig så mycket för corona. Men de VERKLIGA dödstalen av corona om ingen hade tagit säkerhetsåtgärder, de vet vi ju inte. En sak är säker, man har varit så rädd för det här viruset just för att det är så otroligt smittsamt och om man inte tagit försiktighetsåtgärder så hade den sannerligen varit mer förödande än både alkohol och trafikolyckor. Och nu när sommaren kommer och fler och fler länder öppnar upp sina samhällen igen, då tror jag att dödstalen kommer öka också. De tre senaste månaderna har många länder varit skyddade pga karantän, jag är mycket orolig för vad som kommer hända nu. I dessa länder har viruset verkligen inte nått sin peak tror jag. Så precis som jag sa förut, det är väldigt tidigt att jämföra coronas dödstal med andra dödsorsaker.