Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Är du medveten om att människor smittar andra människor?
Och ha spring på äldreboende funkar liksom inte, och den dramatiskt ökade risk för mer smittspridning detta skulle innebära.
Det finns tillräckligt med bevis för December, inte 100% men bra nära.
Och letar man vidare så är jag rätt säker på man kommer hitta än tidigare, som de andra som haft en tidig omfattande initial spridning.
Det vet du inte ens och vem släktingen i sin tur smittas av och i sin tur smittat och omfattningen.
Dock berättar smittspridningen det att den var omfattande tidigt, och det är en bra fråga att få reda på varför.
Troligtvis bara otur och någon superspridare, som du förstår viruset var här före vi ens visste om det.
Och därför vi sadlade om så snabbt till den strategin som jag sett man berätta om i varje PK jag sett.
Så ja, hear we go again.
En gullig artikel om livsstilsaccessoarer, så kallade munskydd. För några tusen kronor kan man få en moderiktig accessoar som tillverkats i begränsad upplaga.
Svensk kvalitetsdesign tillverkad i Kina - som ju är det land som mest inspirerar till att accessoarerna ska användas av oss privatpersoner.
De fungerar dock inte för den som yrkesmässigt har behov att skydda sig själv och andra, men det finns det ju dessvärre gott om skydd från Kina som inte gör men där tillverkaren vilselett köparen/användarna. T ex de som Attendo tillhandahåller, enligt Sveriges Radio Ekot.
https://www.svd.se/snygga-svenska-munskydd--en-kandistrend
Det vet du inte ens och vem släktingen i sin tur smittas av och i sin tur smittat och omfattningen.
Dock berättar smittspridningen det att den var omfattande tidigt, och det är en bra fråga att få reda på varför.
Troligtvis bara otur och någon superspridare, som du förstår viruset var här före vi ens visste om det.
Och därför vi sadlade om så snabbt till den strategin som jag sett man berätta om i varje PK jag sett.
Så ja, hear we go again.
Mycket intressant iakttagelse, och det är omöjligt inte se kopplingarna.
Och just detta att kritik alltid ska stå oemotsagd, annars börjar man pratar om annat eller får plötslig glömska.
Ämnet är för komplext för dessa typer av diskussionstekniker, ja, om man har intresset och försöka komma fram till nått.
Se bara på detta fakta när viruset kom hit, i början var vi i mars och se allt eftersom man hittat fall längre och längre tillbaka, så ignoreras detta igen igen och åter igen och inbillar sig narrativet finns kvar som att vår strategi gått snett.
Och denna grupp verkar inte ens veta vad strategin är, fast de berättar detta på PK om och om ingen.
Att det var i Sverige så tidigt kan vi konstatera som fakta.
Och hur många denna person smittat sedan flygplatsen det är en spekulation, dock vet vi smittan var omfattande initialt, som i Italien, England, Spanien Frankrike, Österrike och säkert nån till jag glömt.
Vi sadlade om till denna strategi vi nu har så får vi insåg att smittspridningen var redan för omfattande.
En strategi jag sett man upprepa varje PK jag sett.
Du kör populismen grundregler att kan det inte bevisas EXAKT, så existerar det inte överhuvudtaget.
Och man sett när datumen från smittans existens på Svensk mark flyttats tillbaka, så är det nått som istället ignoreras.
Typisk populism och politisk agenda, för vad?
För den som pratar så har inget som helst intresse om vad göra för framtiden.