• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • Pope Joan II
    KillBill skrev 2020-06-18 14:38:59 följande:
    Jag får känslan av att du inte förstår vad du läser. Så här sa Anders Tegnell den 19 maj:

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-klustersmittan-over-sverige-i-ny-fas/

"Vi ser ju inte jättemycket kluster i Sverige. Och den beredskapen (att hantera klustersmitta reds. anm.) finns redan nu, skulle jag vilja hävda. Åtminstone i de regioner som inte har så mycket fall, de har koll på det. Där smittspårar man och stoppar smitta"

FHM tillbakavisar alltså inte att Sverige skulle ha klustersmitta men påpekar att det inte finns särskilt mycket känd klustersmitta den 19 maj. FHM påpekar också att om/när klustersmitta uppstår smittspårar man för att stoppa smitta.

Nej, det är uppenbart att du och resten av den presiderande hjärntrusten av coronanationalister anser att jag har ett svagt intellekt parat med ett sämre språk än ordtombolan. Jag får försöka leva med det. 

Hur som helst så tillbakavisade FHM Annika Lindes påpekanden om existerande klustersmitta och hur den borde nedkämpas, och det gjorde de i ett flertal intervjuer. Samma respons fick Björn Olsen när han i början av maj uttalade sig om kluster i Stockholmsregionen. 

">

• KillBill
    Pope Joan II skrev 2020-06-18 15:00:46 följande:
    Nej, det är uppenbart att du och resten av den presiderande hjärntrusten av coronanationalister anser att jag har ett svagt intellekt parat med ett sämre språk än ordtombolan. Jag får försöka leva med det. 

Hur som helst så tillbakavisade FHM Annika Lindes påpekanden om existerande klustersmitta och hur den borde nedkämpas, och det gjorde de i ett flertal intervjuer. Samma respons fick Björn Olsen när han i början av maj uttalade sig om kluster i Stockholmsregionen. 

">

Kan du länka till Annika Lindes påpekanden om existerande klustersmitta så att jag kan ta del av vad hon har sagt?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-06-18 14:28:43 följande:
    Svårt att få en bra bild av immunitetsläget på grund av sjukdomens benägenhet till klustersmitta, enligt FHM. 

Samma FHM som redan 19/5 tillbakavisade att Sverige skulle ha någon klustersmitta. 

Det är en extrem stor skillnad med ha en klustersmitta, och prata om en benägenhet.
    Har man nått okänt, så uppdaterar man sig allt eftersom på vägen.

Det är faktiskt så enkelt.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Pope Joan II
    KillBill skrev 2020-06-18 15:12:02 följande:
    Kan du länka till Annika Lindes påpekanden om existerande klustersmitta så att jag kan ta del av vad hon har sagt?
    Efter att du fått en känsla av att jag är någon som inte förstår vad jag läser? 
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-06-18 14:30:53 följande:
    Också vad är grejen med den här sajten eg....tar ju fan hela dan att ladda upp ett inlägg?
    Ibland kan även navigering göra långa uppehåll.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-06-18 15:17:27 följande:

Många ggr har vi märkt att du inte vill dela med dig, och sen när någon lyckas hitta det du påstår, så visar det sig vara allt ifrån en tillrättaläggning till klara fel.

Det intressant är väl att det då att inget det du påstod fanns med i klippet, dock en annan persons uttalande.

• KillBill
    Pope Joan II skrev 2020-06-18 15:17:27 följande:
    Ja jag har länkat till FHM:s uttalande den 19 maj och då är det rimligt att du länkar till dina källor.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    KillBill skrev 2020-06-18 15:38:05 följande:
    Ja jag har länkat till FHM:s uttalande den 19 maj och då är det rimligt att du länkar till dina källor.
    I klippet som gavs, som pratades det lite om kluster, dock var det en helt annan person och ej den nämnda.
  • AndreaBD
    Pope Joan II skrev 2020-06-18 15:00:46 följande:

">

Hen angav källa, du gör inte det. För mig låter det som om du feltolkar/extremtolkar. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin