Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det slutar ofta med min person för vissa.
Vet inte varför en del är så besatta v min person, men aldrig skickar pm till mig.
Nej, det finns ganska gott om personangrepp i den här tråden, men nej, mitt inlägg var inte ett personangrepp, inte ditt heller, det jag svarade på alltså.
Man kan väl påstå att du gjorde valde att driva med en åsiktsriktning, eller åsiktskluster, som det väl ibland benämns i den här tråden och jag gjorde detsamma men en annan åsiktsriktning eller intresseklubb som det ibland benämns i den här tråden.
Men jag kan alltså inte se att det finns ens en tillstymmelse till personangrepp i vare sig ditt eller mitt inlägg.
Min uppfattning är för övrigt att det ibland brister i förmågan att skilja mellan person och åsikt på FL, i synnerhet i trådar som handlar om SD, invandring, klimathot och pandemier.
Ser väl lite skrynkligt ut just nu men vi får väl se i slutänden ...
Rätt eller fel - vem vet just nu.
Corona kan komma tebax och då kanske vi är bäst rustade i hela världen.
Vem vet i dagsläget?
En mutation kan döda oss alla - eller hur? Mooooaaaahahaha, typ
Så oerhört tragiskt. Ingen vårdplats, blev inte testad, för sent insatt behandling. Slutresultatet kan ha blivit vad det blev ändå naturligtvis, sjukdomar gör som de vill, men det illustrerar sorgligt väl vad "plana ut kurvan" i vissa fall betyder. Det betyder inte att sjukvården klarar uppgiften, det betyder att en del, förmodligen många, människor inte fått den vård de skulle behövt.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/tvabarnsmamman-yanina-fran-sollentuna-blev-bara-39-ar-avled-i-misstankt-covid-19/
Det betyder att man aldrig lyckades förmedla symtomer, enskilda fall representerar inte alla fall.
Och självfallet har man misslyckats just här.
Och man ställer sig frågan hur undviker man detta i framtiden, är det språket som var orsaken, så kanske man får hitta ett sätt att förmedla sig bättre.
Det betyder att man aldrig lyckades förmedla symtomer, enskilda fall representerar inte alla fall.
Och självfallet har man misslyckats just här.
Och man ställer sig frågan hur undviker man detta i framtiden, är det språket som var orsaken, så kanske man får hitta ett sätt att förmedla sig bättre.