Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
UD släpper reseavrådan till en rad länder i Europa men inte till övriga Norden.
Så Belgien är OK nu, men inte Finland. Lite skevt, nej? Eller vad ska detta symbolisera?
Vi har ingen aning vad du ens tänker.
Så det kan väl symbolera precis vad du vill, och med tanke på hur lite du är intresserad av att se den större mer komplexa bilden.
Okey, ska vi anteckna detta som nått som betyder nått?
Så fall får du nog ta och utveckla ditt resonemang lååååååååååååååångt längre än en meme-mening.
Lite kul ändå att jag själv tillhörde "lita på experterna" - gänget i början. Skrev några inlägg här på sajten ur det perspektivet...sen när jag satt i min karantän började jag nörda, läsa på, och ändrade min uppfattning.
Under tiden: Sveriges nya masstestningssuperkrafter kännbart lägre än Vitrysslands men något högre än Irans enl. den senaste statistiken.
Under tiden: Sveriges nya masstestningssuperkrafter kännbart lägre än Vitrysslands men något högre än Irans enl. den senaste statistiken.
Ett stort ansvar för att sjukvården inte kommit upp i högre testning vilar på sjukvårdsregionerna i storstäderna som styrs av moderater och andra borgerliga partier.
Ska vi jämföra Sveriges testning så är det missvisande att bara plocka ut Vitryssland och Iran. Jämför vi oss med länder i vår närhet, stora europeiska änder samt länder utanför EU med stor smittspridning har testningen sett ut så här de senaste 7 dagarna (Brasilien borde vara med men de har inte redovisat antal tester de senaste 7 dagarna).