• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • Pope Joan II
    AndreaBD skrev 2020-06-07 19:08:14 följande:
    Det gjorde jag också, men jag hade lite svårt att hitta rätt kategori där. 
    Jag trodde att du kunde tyska. Jaja. 
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2020-06-07 19:07:15 följande:

Det handlar om karantän vid åter-inresa till Tyskland. Men är bara en rekommendation, och i Tyskland är en rekommendation, i motsats till Sverige, verkligen frivillig. 

Dvs. de säger att det skulle vara en bra idé om man sätter sig själv i karantän, om man har varit i vissa länder, men det är ingen som kollar om man gör det. 

Detta är nog en sanning med modifikation. Verkar som att VISSA tyska delstater nu infört en högst ofrivillig karantän. Just när det gäller inresenärer från Sverige.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-06-07 19:07:14 följande:
    Jag gick in på "Robert Koch Institut". Inte särskilt innovativt, svårt eller tidsödande. Resten av ditt inlägg tvivlar jag förstås inte på. Det är helt uppenbart att det är så. 
    Postar man nått som gjordes där, så är det kutym att lämna en länk också, eller på uppmaning.
    Pope Joan II skrev 2020-06-07 19:22:03 följande:
    Varför förlöjligar du AndreaBD för???

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Pope Joan II

Ingen verkar ha informerat Per Bolund om att Sveriges dominerande virusstam - i alla fall enligt forumets expertis och coronanationalister - kommer från Storbritannien och USA. 

• AndreaBD
    Dr Nail skrev 2020-06-07 19:28:45 följande:
    Detta är nog en sanning med modifikation. Verkar som att VISSA tyska delstater nu infört en högst ofrivillig karantän. Just när det gäller inresenärer från Sverige.
    Jag återgav bara det som stod på sidan nu. 
  • AndreaBD
    klyban skrev 2020-06-07 19:30:09 följande:
    Postar man nått som gjordes där, så är det kutym att lämna en länk också, eller på uppmaning.
    Pope Joan II skrev 2020-06-07 19:22:03 följande:
    Varför förlöjligar du AndreaBD för???

Det är ändå dagisnivå. Inget att bry sig om. Hon har väl inte missat att tyska är mitt modersmål, och att skriva DÅ att jag inte kan det - det är dagisnivå. Synd att man inte kan diskutera seriöst ibland. 
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-06-07 19:07:14 följande:
    Jag gick in på "Robert Koch Institut". Inte särskilt innovativt, svårt eller tidsödande. Resten av ditt inlägg tvivlar jag förstås inte på. Det är helt uppenbart att det är så. 
    Hur kan det vara så svårt och ge källa när man redan har en och länk tillhanda?
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-06-07 19:37:48 följande:
    Du kanske skulle leva som du lär? Fast det är väl överkurs i ditt fall. 

Nu var frågan varför du förlöjligar Andrea BD.

Och om du ska hävda motsatsen mot mig, så får du komma med saklighet.
    Och den saknas som du märker.
    Så frågan kvarstår om varför du förlöjligar AndreaBD.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin