Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
HAHAHA, fy faan vad folk är korkade, om nu de inte bytte, men det tvivlar jag på de gör alltid.
Men skulle inte alls förvåna mig att de inte gjorde.
Själv köper jag inget jag inte kan desinficera eller tvätta/skölja själv.
Undrar om de ens tänker överhuvudtaget och när man gör så.
Eller vad är syftet med plasthandskar tror dom :p
När kommer vi få ett riktigt svar ang. varför munskydd inte kan rekommenderas? Inte ens inom vården, till att börja med? Nu när WHO rekommenderar till alla?
"Falsk trygghet" - argumentet har man slutat med, förmodligen efter att ha insett att det är en direkt förolämpning mot genomsnittssvenskens intelligens. Nu säger Tegnell bara att vårt land har goda möjligheter för social distansering. Det kanske ser så ut från hans privata helikopter, men har inte FHM själva konstaterat att folk börjat strunta i rekommendationerna?
En annan grej man fått höra är att det "inte ingår i Sveriges strategi", men när får vi ett riktigt svar?
Missförstå mig rätt, allt det här är underhållande, men folk dör. Denna bisarra föreställning är inte gratis.
Skitkul ändå att Tegnell nu själv anslutit sig till "skulle ha" - kören (EXAKT det perspektivet som vi kritiska hela tiden blivit anklagade för att använda).
omni.se/lena-hallengren-staller-sig-fragande-till-tegnells-kritik-han-ger-inga-exakta-svar/a/K30o35
Ack, Anders. Inte ens dina bossar kan förstå vad du säger xd
Efter det att Brasilien passerat 35 000 döda har landets socialkonservativa president Bolsonaros (som företräder för det partiet PSL, Brasiliens motsvarighet till SD) beslutat att sluta publicera det totala antalet döda i Covid-19. Kritiker anklagar nu regeringen för mörkläggning.