Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Jag kan gå testa mig precis när jag vill, så vad är det du pratar om?
Först ansluter SD till kritikerklustret och sedan KD .
https://www.dn.se/nyheter/sverige/ewa-stenberg-borgfreden-brots-i-direktsandning/
Varför blir jag inte förvånad.
Det måste ju vara Stefan Löfvens fel att KD har ansvaret för haveriet i Stockholms äldreomsorg.
Själv tycker jag att Ebba Busch kunde kräva att Erik Slottner (KD),, äldre- och trygghetsborgarråd i Stockholms stad, avgår.
Trygghetsborgarråd!
Först ansluter SD till kritikerklustret och sedan KD .
https://www.dn.se/nyheter/sverige/ewa-stenberg-borgfreden-brots-i-direktsandning/
Varför blir jag inte förvånad.
Det måste ju vara Stefan Löfvens fel att KD har ansvaret för haveriet i Stockholms äldreomsorg.
Själv tycker jag att Ebba Busch kunde kräva att Erik Slottner (KD),, äldre- och trygghetsborgarråd i Stockholms stad, avgår.
Trygghetsborgarråd!
Jag kan gå testa mig precis när jag vill, så vad är det du pratar om?
Ditt påstående stämmer inte. Förvisso är stockholm län hårdast drabbats av Covid -19 men de flesta kommuner i Stockholm (77 %) har borgerligt styre. I de kommuner som Socialdemokraterna styr gör man det tillsammans med borgerliga partier som L, C och KD. Den kommun där flest äldre har dött i Covid -19 är Stockholm och där har fler än 1 000 personer dött på äldreboenden och den högst ansvarige politikern för äldrevården/äldrboenden i Stockholm är kristdemokrat.
Jag vet inte om styret spelar någon roll just nu. Alla partier har ju varit överens om att hur covid ska tacklas. Eller ja, fram till igår då. Nu verkar SD, M och KD fattat att de är i opposition.
Allt jag behöver säga att jag har symtom enligt min infektionsläkare.
Kanske han är snäll med mig, vi har ju bara haft kontakt i över 20 år.
Jag tycker själv att man borde vänta med att utvärdera hanteringen av Covid-19 tills pandemin är över men eftersom KD inte vill vänta med att söka syndabockar får KD nu se att kritiken vänds mot dem i stället:
· KD var delaktig i Äldrereformen i början av 90-talet
· KD var delaktig i beslutet att avreglera av apoteksmarknaden och att avveckla de nationella beredskapslagren av medicin
· KD är ansvarig för äldrevården i Stockholm som har haft flest antal dödsfall bland äldre.
· KD sitter i Region Stockholm med ansvar för att hålla lager av medicin och skyddsutrustning, ett ansvar som KD uppenbart inte klarat av.
Ditt påstående stämmer inte. Förvisso är stockholm län hårdast drabbats av Covid -19 men de flesta kommuner i Stockholm (77 %) har borgerligt styre. I de kommuner som Socialdemokraterna styr gör man det tillsammans med borgerliga partier som L, C och KD. Den kommun där flest äldre har dött i Covid -19 är Stockholm och där har fler än 1 000 personer dött på äldreboenden och den högst ansvarige politikern för äldrevården/äldrboenden i Stockholm är kristdemokrat.