• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-05-16 12:34:46 följande:
    www.arbetsvarlden.se/tuffa-etiska-val-pressar.../

Palliativ vård är terminal, och där finner man morfin vara mer hjälpande.
    Du glömde dessa viktiga, varför?

Syrgas dock saknas inte, och om det saknas så är det regionens sak att berätta detta.

Och där kritiken ska riktas, ingen annan stans.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Dr Nail
    klyban skrev 2020-05-16 12:12:59 följande:

Det är du som får göra, då det är din desinformation.

Och kom ihåg en sak, fakta och saklighet med en röd tråd, är det enda som fungerar.

För kompartmentaliseringar är icke fungerande i ett saklig diskussion som man vill komma fram till nått.

Och ditt påstående att Sverige är exakt samma som Vitryssland.

Men kanske du tror traktorer, bastu och vodka är var FHI rekommenderar

Jag är nyfiken. Varför envisas du med att kalla dem FHI?
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-05-16 12:38:48 följande:
    Jag säger inte att FHM bär hela ansvaret. Ursäkta, dålig kommunikation från min sida, antagligen.

Ändå så skrev du det.

Vad vi ser segla upp framför oss, det är att vi hör smittan kommer INTE försvinna.
    Och vaccin är lååångt borta även i de positiva prognoserna.
    Så får vi mer och mer indikationer att vår väg är rätt, och ser man svaren av folket, så säger 60% att vi gjort rätt, och 20% gjort ganska rätt.(Källa:Socialstyrelsen.)

Och så återsmittan som man säger kommer tillbaka, komemr betyder länder får stänga ned sin ekonomi IGEN.
    Och detta kommer döda mer än smittan i sig självt, speciellt i länder som saknar socialskyddsnät som vi har.

• klyban
    Dr Nail skrev 2020-05-16 12:56:42 följande:
    Jag är nyfiken. Varför envisas du med att kalla dem FHI?

Abbreviation, och vem är dem?
    Kanske det var en fråga som du först skulle ställa dig och i sammanhanget?

• Iarwain
    Dr Nail skrev 2020-05-16 12:38:48 följande:
    Jag säger inte att FHM bär hela ansvaret. Ursäkta, dålig kommunikation från min sida, antagligen.
    Vilket ansvar anser du att FHM bär.
    Förstår du vilken roll dom har?

Dom är rådgivande.
    Det är sittande regering som tar beslut.

Hur menar du att man ska ställa rådgivande organisationer till svars?
    Är råden skadliga?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (sant)

Jag undrar mycket över det här vaccinet.

Det finns väl ett skäl till att sars-vaccinet aldrig blev klart på 8 år. Det orsakade extrema immunförsvarsreaktioner med toxisk chock, eller cytokin storm.

Jag tror kanske vaccinet kommer dröja längre, och att det kan orsaka liknande reaktioner hos människor, då virusen är så pass lika.

• FDFMGA
    Dr Nail skrev 2020-05-16 12:22:57 följande:

Lite mer desinformation:

omni.se/sverige-hade-hogst-dagligt-dodstal-i-varlden-per-capita/a/1nL4EX

Och Nordkorea har lägst andel - inte ett fall rapporterat. Det måste vara Kim Jong-uns förtjänst, vars ande svävar över det folk som följer honom i kärlek, liv och död.

Där ser man skillanden mellan ett öppet demokratiskt samhälle och ett slutet auktoritärt.

Skämt åsido. Det är givet att fler personer smittas och fler avlider i ett öppet samhälle än i mer slutna sådana, i synnerhet om man väljer i vilket ögonblick man gör jämförelsen. Inte desto mindre har Sverige lägre andel döda i smittan hittills än länder som Storbritannien och Belgien som valt de stängda dörrarnas politik.

Och något pangdemister väjer för är utvecklingen i Stockholm där smittspridningen sen fem veckor stadigt minskar och detta trots att inga dörrar spikas igen.
  • Anonym (haha)
    FDFMGA skrev 2020-05-16 14:03:33 följande:

Och Nordkorea har lägst andel - inte ett fall rapporterat. Det måste vara Kim Jong-uns förtjänst, vars ande svävar över det folk som följer honom i kärlek, liv och död.

Där ser man skillanden mellan ett öppet demokratiskt samhälle och ett slutet auktoritärt.

Skämt åsido. Det är givet att fler personer smittas och fler avlider i ett öppet samhälle än i mer slutna sådana, i synnerhet om man väljer i vilket ögonblick man gör jämförelsen. Inte desto mindre har Sverige lägre andel döda i smittan hittills än länder som Storbritannien och Belgien som valt de stängda dörrarnas politik.

Och något pangdemister väjer för är utvecklingen i Stockholm där smittspridningen sen fem veckor stadigt minskar och detta trots att inga dörrar spikas igen.

Skämtar du i en tråd om en pandemi som tar livet av så oerhört många? Det tycker du alltså är passande.
  • Dr Nail
    klyban skrev 2020-05-16 13:00:23 följande:

Abbreviation, och vem är dem?

Kanske det var en fråga som du först skulle ställa dig och i sammanhanget?

Du gör dina meningsfränder en björntjänst genom att representera dem på det här sättet.

Det var allt från mig.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin